Gjest Amalia Cornelia Alfhilda Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg veier 65 kg, og er 170 cm høy. Jeg ønsker å veie 60 kg. Jeg trener/mosjonerer svært lite for tiden, og ut dette året (dessverre...) Kan kanskje prese inn trening hjemme i stuen med strikker, vekter og mosjonssykkel 1-2 ganger i uken, men det blir i såfall alt Spørsmålet er: kan man bli slank kun ved kostholdsendringer, uten å mosjonere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mariQua Skrevet 3. september 2006 #2 Del Skrevet 3. september 2006 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 3. september 2006 #3 Del Skrevet 3. september 2006 Ja, det kan du - det forutsetter at du inntar mindre energi enn du bruker. Jo mindre du beveger deg, jo mindre energi bruker du, og jo mindre må du spise for å gå ned. Noe av utfordringen du møter, er at muskler forbrenner mer enn fett. Hvis du ikke har noe særlig muskler, så får du også lavere forbrenning. Dvs at jo mer muskuløs du er, jo mer kan du spise uten å legge på deg. En annen ting er jo at trening er positivt for kroppsholdning, energi og overskudd. Det er lett å tro at man ikke har tid til å trene, men vi er tross alt konstruert for å være i bevegelse, og et alt for stillesittende liv vil før eller siden føre til dårligere helse. Det er ikke mange minuttene trening du trenger hver dag for å ha utbytte av det. Gå istedet for å ta heis, gå en liten kveldstur, ta styrkeøvelser i reklamepausen på TV..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 3. september 2006 #4 Del Skrevet 3. september 2006 Klart det. Hvis du legger om kostholdet ditt og spiser færre kalorier enn det du forbrenner (kroppen forbrenner kalorier hele tiden, også ved fullstendig inaktivitet), så vil du gå ned i vekt. Men du bør jo selvsagt prøve å trene det du kan hjemme, så vil du merke effekten fortere, og kroppen vil i tillegg bli gladere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå