Gå til innhold

Budapest eller Lisboa?

Henna

Anbefalte innlegg

Så at flere under drømmereiser lenger ned anbefalte Budapest sterkt.

Dere kan vel ikke fortelle meg litt mer om hva det gå an å oppleve der?

Skal på valgfri klassetur om ikke lenge og hittil står det mellom disse to plassene. Vil gjerne vite mer om Lisboa også!

Hvordan er prisnivået der nede?

Takker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du til Budapest må du ihvertfall gå i bad. Jeg var på et bad som het Gellert, dette er et av de mest kjente. En opplevelse.

Ellers er det masse å shoppe i Budapest, prisnivået er nok litt lavere enn hjemme. Var bl.a på et stort shoppingsenter litt utenfor byen, der fant jeg endel merkeklær ok priser.

Ta deg også en tur opp til borgen på Gellert høyden. Rett ved siden av borgen ligger et Art Galleri hvor du kan kjøpe flott brukskunst / keramikk til priser langt lavere enn hjemme. Finnes sikkert mange lignende gallerier, men jeg falt for denne her da.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie sa det meste her...

Budapest er en vakker og interessant by som har det meste.

Det er folklore, god mat (husk å smak på gulasj-suppa), shopping (anbefaler et marked som vi fant navnet på i den andre tråden) :lol: og koselige kafeer og restauranter.

Masse billig og fin keramikk/brukskunst, det er også masse kultur rundt omkring. Det arrangeres utflukter til diverse steder som er verd og se. Denne byen har masse histore og "sjel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ha ikke vært i noen av byene, men jeg har hørt mye positivt om begge stedene.

Selv tror jeg at jeg ville valgt Lisboa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...