Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

var ute å trillet i dag og fant en slik krem. Mitt spørsmål er: hva brukes den til? Det står at det er en sooths minor skin irritation. Also for symp. of chapping, peeling or flaking due to minor burns osv. Er dette en spesialkrem eller kan man bruke den til vanlig bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er mer som vaselin i konsistensen, så jeg ville ikke brukt den annet enn i spesialtilfeller.

Skrevet
Den er mer som vaselin i konsistensen, så jeg ville ikke brukt den annet enn i spesialtilfeller.

Som f,eks solskader og eksem?

Skrevet
Som f,eks solskader og eksem?

Noe sånt, hvis du ikke er skeptisk til å putte noe som egentlig er en miks av vaselin og lanolin på huden din. Jeg vet at mange elsker den, men selv er jeg skeptisk, av nevnt grunner. Følte at den hjalp, men bare en liten stund, så ble huden enda tørrere enn før.

Skrevet

Jeg elsker den!

Jeg bruker den som leppepomade, har en tube stående på nattbordet og smører på hver eneste kveld når jeg legger meg. Bruker nesten aldri Lipsyl etc på dagen, trenger ikke det lenger etter at jeg begynte med dette kveldsrituale.

Ellers funker den supert på såre sprukne hender, og egentlig alle steder hvor det kan være sårt og tørt.

Skrevet

Jeg elsker den også! Bruker den mest på leppene, men kan også vere nyttig om jeg har veldig tørre hender en dag. Synst den er veldig fin og god på leppene. Får ofte spm om hva jeg har på dem, fordi den ser så fin ut, og for min del pleier den utrolig godt.

Skrevet

Jeg har også den kremen, men bruker den ikke så mye. fikk også følelsen av å bli tørrere på leppene enn jeg var før jeg begynte å bruke den. bruker den av og til... men ja - effektiv på hender osv. Men jeg tar heller litt vaselin på leppene før jeg legger meg til å sove - så slipper jeg å bruke lepomade dagen etterpå. Lipsyl, lepomade, labello osv gjør bare leppene tørrere enn før bruk. har prøvd det meste i lepomader osv.. alt fra mentolin til dr. hauska (Hauscka?)..

uansett...synes lukten er litt rar? lukter ikke så godt akkurat...

Skrevet
Jeg elsker den!

Jeg bruker den som leppepomade, har en tube stående på nattbordet og smører på hver eneste kveld når jeg legger meg. Bruker nesten aldri Lipsyl etc på dagen, trenger ikke det lenger etter at jeg begynte med dette kveldsrituale.

Ellers funker den supert på såre sprukne hender, og egentlig alle steder hvor det kan være sårt og tørt.

Signerer denne.

Bruker den mest på leppene, men også på tørre områder, om jeg har kuttet meg/brent meg etc.

Skrevet

Den lukter ikke godt nei. Tror jeg heller gir den til mamma. Takk for svar. :kgblunk:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med den og bruker den som de andre sier her. Den er iallefall drøy i bruk!

Mary Kay har en lignende krem som ikke lukter sånn.

Skrevet

Jeg bruker den også på leppene. Synes den er kjempegod! :)

Bruker den også til solbrent hud, sår, osv...

Skrevet

Den er full av parafinolje, lanolin og stinker som f. Jeg kasta min.

Skrevet
Den er full av parafinolje, lanolin og stinker som f. Jeg kasta min.

Det finnes bedre alternativer, for eksempel en av balmene til Decleor, eller rosekremen til Dr. Hauschka, som jeg benytter på samme måte. Noe som opprinnelig er laget for hestehover, kan ikke være så bra for mennesker. :forvirret:

Skrevet

Ja, ikke sant? Da velger jeg Decleor... Lukter mye bedre også.

Skrevet

Jeg bruker min ganske mye. Mest på leppene når de er ekstra tørre eller på hendene når jeg har holdt på med noe som gjør at de blir veldig tørre.

Har også brukt den ellers på huden når jeg har blitt litt solbrent og/eller flasser eller på ekstra tørre områder. Virker fort og holder lenge. Sist jeg kjøpte fikk jeg også med en leppepomade i samme serie. (Taxfree-tilbud). Leppepomaden ble jeg nesten avhengig av.

Men den lukter ikke særlig godt da.

Skrevet

uansett...synes lukten er litt rar? lukter ikke så godt akkurat...

Litt rar? Den lukter død og fordervelse..

Jeg kan faktisk lukte at en på jobben bruker dette daglig, yuk.

Skrevet

Den lukter fjøs og frau og inneholder parafin og lanolin. Alt dette er grunner nok til at jeg holder meg langt unna Eight Hour Cream.

Som andre over sier; det er nok av bedre alternativer ute på markedet. Balmene fra Decleor er nydelige og kan brukes på samme måte.

Skrevet

Er veldig fornøyd med den, jeg. Førstehjelp på tube til det meste av skadet/sår hud.

Skrevet

En skikkelig bra leppepomade er Vitamin E, Lip Care SPF15 fra Body Shop. Koster bare 49kr og gir perfekt med fuktighet, holder lenge og kan ikke sammenlignes med de andre titalls leppepomader jeg har prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...