Gå til innhold

3-hjulingar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nokon som har erfaringar med vogner med 3 hjul? Vi ynskjer ein 3-hjuling som kan brukast frå fødselen og ut vognperioden.

Har kikka litt på Quinny, Easywalker og TFK på nettet, men syns det er vanskeleg å skilje vognene frå kvarandre.

Nokon som vil anbefale ein 3-hjuling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags behov har du? Mye ut i skog og mark? Mest for gatebruk? SKal vogna mye inn og ut fra bilen? Kommer du til å reise mye med den? VELDIG forskjellig anbefaling til forskjellig bruk.....

Skrevet
Hva slags behov har du? Mye ut i skog og mark? Mest for gatebruk? SKal vogna mye inn og ut fra bilen? Kommer du til å reise mye med den? VELDIG forskjellig anbefaling til forskjellig bruk.....

Hmmm...

Blir nok ein del reising ja, så vogna bør vere lett i vekt, og enkel å slå sammen. Blir nok like mykje terreng-turar som by-turar reknar eg med, så fint med svingbart hjul som kan låsast.

Det er også viktig at vogna er stødig, og at den kan brukast ut heile vognperioden.

Sittedelen i sportsvogn-delen bør kunne leggast heilt ned.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

TFK oppfyller alle de kravene du lister opp, men jeg vil likevel ikke anbefale den. Den er dyr, og det følger ikke med bruksanvisning. Den kan brukes på mange forskjellige måter, tydeligvis, men det er tungvint å bytte mellom de forskjellige (f.eks stropper som må tres på nytt gjennom både her og der). Føler ikke at festemåten av bagen er veldig trygg (trykknapper), selv om vi aldri hadde uhell med den.

Skrevet

Vi har Quinny freestyle comfort og var kjempefornøyd med den som bagvogn. Bortsett fra at den tar innmari stor plass i bilen, og at dreamibagen er ganske liten. Men hvis dere også får baby på vårparten, går det helt fint med dreamibagen så lenge dere trenger den.

Nå er vi over på sportsvogndelen, og blir nok også fornøyd med den når vesla kan sitte selv, tror jeg. Men jeg skjønner hva de sier om at kalesjen virker litt simpel. Vi har kjøpt en brukt mistral i tillegg som sovevogn nå til vinteren, og til sammen utfyller de to vognene alle våre behov. Vi går også like mye på grus som i by. Quinny har forresten håndbrems, og det er et must for oss som bor litt oppe i høyden.

Men smaken er som baken, og det får du virkelig merke hvis du går inn på nybaktmamma.com på barnevognforumet der. Der er de helt vognomane, og det de ikke vet om vogner er ikke verdt å vite. Mange der anbefaler Teutonias trehjulinger. Personlig synes jeg teutonia har et gedigent designproblem, og komforten i mistralen er ikke noe bedre enn i quinnyen. Men det er nå bare min mening. :ler: Synes heller ikke hjulene deres kommer opp mot de solide hjula til quinny. Mistral s hadde vært ei genial vogn, hvis den hadde hatt store svigbare hjul foran også. Men de små som ikke er å få med luft ennå, vil ikke jeg ha i alle fall.

TFK tror jeg ikke kan snu sittedelen mot mor? Mener det er derfor mange ikke kjøper den før godt utti sportsvognalder.

Dere har jo veldig god tid da, men hvis du gjør deg opp en mening nå, kan du sikkert få kjøpt ei fin vogn på 06-salget når det starter.

Lykke til!

Fru Nitha

Skrevet

Jeg har Quinny comfort og har vært storfornøyd med den! :) Den har store gode hjul og er superenkel å manøvrere. Fikk barn i januar og brukte da dreami bagen, brukte dunpose i den og hadde mer enn nok plass. I juli gikk vi over til sportsvogndelen, så langt ingen problemer med den heller.

Skrevet

Har Teutonia Y2K Sport (2005), og er veldig fornøyd med den. Lett å trille overalt, veier lite, lett å legge sammen etc etc.

Minus på den er liten plass til varer under vognen + at babyen vender fra deg. Men tror det er vendbart styre på de nye modellene???

Mini er ett år nå, og vi er fortsatt veldig fornøyd med den.

Skrevet

Jeg var ikke så imponert over Quinny freestyle comfort. Syns den er litt for stor og tung. Da likte jeg bedre Quinny Buzz, som man også kan snu så barnet vender forover eller bakover, men er litt lettere. Begge kan brukes med Dreami bag.

Liker også One Tree Hill (OTH) sin Urban Jungle. En venninne hadde omtrent samme spekk som dere, og endte opp med denne vogna. Prøvde den nå i helga, og den er fin å trille.

Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Er enda meir forvirra no enn tidlegare då, men... :ler:

Godt vi har god tid enno!

Når startar 06-salget? Utpå nyåret ein gong?

Skrevet

Jeg har hatt fler teutonia vogner og har vært kjempefornøyd med de.

Så jeg vurderer en teutonia spirit s3. Det er en trehjuling med vendbart hjul man kan låse. Du kan ha sete begge veier og den er lettere enn comfort.

Ellers vurderer jeg jane nomad, den har 4 hjul da, men jane slalom er en trehjuling med svingbart hjul man kan låse. Den veier bare 8 kg tror jeg. Og baby bagen er veldig stor.

Er ikke lett og bestemme seg i den store vogn jungelen nei. Glad for at jeg har god tid, for jeg tror jeg kommer til og slite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...