Gå til innhold

åhhhh, nå er vi i gang...


kristine78

Anbefalte innlegg

Hei hei....

Jeg er en jente på 24 år. Samboeren min er 28 og nå har vi bestemt oss for å prøve å få barn....

Skummelt....

Jeg føler at vi er klar for det, jeg er ferdig utdannet, han er ikke det, men den økonomiske situasjonen er bra, med eget hus, bil etc...

I et par år nå så har samboeren min "mast" på meg om vi ikke kunne begynne å prøve, men jeg har ikke villet. Først og fremst fordi jeg ville bli ferdig med utdanningen min, men også fordi jeg på en måte er del av et miljø der det ikke er "godkjent" å få barn før man er ferdig utdannet, har jobbet i mange år, har bodd i utlandet, har reist jorden rundt osv. derfor har jeg også holdt igjen, pga hva folk vil tenke. Men jeg har virkelig kjempe-lyst på barn, så nå har jeg bestemt meg for å gi f*** og tenke på meg selv og samboeren min..

Vi begynte å prøve i begynnelsen av desember. Min siste menstr. første dag var 16 des. Jeg har ennå ikke fått mensen, men kjenner den er på gang nå med mensmurringer etc. Det vil si at jeg har en syklus på over 50 dager!! Jeg sluttet på p-pillene for over to år siden, men har fremdeles like uregelmessig mens, noe som er frustrerende, jeg føler at det er så liten sjanse for å bli gravid.....(ps. har tatt test: negativ)

Men samtidig kan det jo klaffe for oss ganske raskt også...

Iallefall, jeg fant ut at jeg skulle begynne å skrive denne dagboken først og fremst som en hjelp til meg selv for å strukturere prøvingen, slik at det blir lettere å tenke klart ift. f.eks. symptomer etc, men også slik at andre kan lese den. Jeg har ialle fall lest gjennom noen av de andre dagbøkene her, men håp, skuffelse, symptomer, etc, og syntes det var veldig lærerikt og ikke mins spennende å lese, derfor kan jeg like godt skrive her tenkte jeg..... :D

Lykke til, alle andre prøvere!!!!! :D

Kristine78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann og velkommen som dagbokskriver og prøver!! :ler: