Gå til innhold

åhhhh, nå er vi i gang...


kristine78

Anbefalte innlegg

Hei hei....

Jeg er en jente på 24 år. Samboeren min er 28 og nå har vi bestemt oss for å prøve å få barn....

Skummelt....

Jeg føler at vi er klar for det, jeg er ferdig utdannet, han er ikke det, men den økonomiske situasjonen er bra, med eget hus, bil etc...

I et par år nå så har samboeren min "mast" på meg om vi ikke kunne begynne å prøve, men jeg har ikke villet. Først og fremst fordi jeg ville bli ferdig med utdanningen min, men også fordi jeg på en måte er del av et miljø der det ikke er "godkjent" å få barn før man er ferdig utdannet, har jobbet i mange år, har bodd i utlandet, har reist jorden rundt osv. derfor har jeg også holdt igjen, pga hva folk vil tenke. Men jeg har virkelig kjempe-lyst på barn, så nå har jeg bestemt meg for å gi f*** og tenke på meg selv og samboeren min..

Vi begynte å prøve i begynnelsen av desember. Min siste menstr. første dag var 16 des. Jeg har ennå ikke fått mensen, men kjenner den er på gang nå med mensmurringer etc. Det vil si at jeg har en syklus på over 50 dager!! Jeg sluttet på p-pillene for over to år siden, men har fremdeles like uregelmessig mens, noe som er frustrerende, jeg føler at det er så liten sjanse for å bli gravid.....(ps. har tatt test: negativ)

Men samtidig kan det jo klaffe for oss ganske raskt også...

Iallefall, jeg fant ut at jeg skulle begynne å skrive denne dagboken først og fremst som en hjelp til meg selv for å strukturere prøvingen, slik at det blir lettere å tenke klart ift. f.eks. symptomer etc, men også slik at andre kan lese den. Jeg har ialle fall lest gjennom noen av de andre dagbøkene her, men håp, skuffelse, symptomer, etc, og syntes det var veldig lærerikt og ikke mins spennende å lese, derfor kan jeg like godt skrive her tenkte jeg..... :D

Lykke til, alle andre prøvere!!!!! :D

Kristine78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann og velkommen som dagbokskriver og prøver!! :ler:

Det går en blå bølge over dagbøkerne i disse dager, får håpe at dere slenger dere på snart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Kristine78!!

Velkommen som prøver og dagbokskriver! :D

Vil ønske dere riktig lykke til, og krysser fingrene for at det klaffer snarlig for dere! Som Vera sa tidligere så er det en blå bølge som herjer over dagbokskriverne-og jeg er heldig å være en av dem!! :D Testet to blå etter tre måneder med prøving. Jeg målte temperaturen den siste måneden og da klaffet det!!!! :D

Kommer til å stikke innom deg iblandt for å se hvordan det går :wink: !!

Lykke til!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og velkommen hit. Selv er jeg også ganske ny her- begynte å skrive dagbok for vel en uke siden. Det er kjempe koselig, fått masse hyggelig tilbakemeldinger også er det deilig å ha et sted å skrive...jeg er av de som ikke er blitt smittet av den blå bølgen, men ønske er veldig stort!! Vi har litt lik syklus ser det ut som... om man kan kalle det syklus.... slutta i august og har hatt 53 dager mellom på siste.... da er ikke sjansen stor akkurat, men ting kan skje og man kan jo ha flaks å treffe rett alikevel.Ønsker deg masse lykke til i prøvetiden og håper det snart er baby i magen på deg!! :ler: - og meg om jeg kan bli litt mer personlig.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Tusen takk for hilsinger i dagboka mi, det er virkelig kjempekoselig!! :P

Jeg syns det er så greit å ha en plass der man kan uttrykke spenningen ved prøvingen, jeg og samboeren min har ikke lyst til å fortelle til noen at vi prøver, tror det vil bli endel "mas" da, familien maser jo nok som det er om vi ikke snart skal begynne :)

Noe som er koselig, er at broren til samboeren min og dama skal ha barn, hun er i uke 28 nå. Det er skikkelig spennende, jeg kan følge med i hennes graviditet, se på magen, kjenne at det sparker, hjelpe til å shoppe ting til babyen etc. Det er på en måte så mye som skjer på den fronten nå, at jeg ikke er så utålmodig selv, selvfølgelig vil jeg jo at det skal skje raskt, men det er ingenting å stresse med, på en måte....

Iallefall, nå er det 57(!!!!!) dager siden siste menstr. første dag, og ikke noen mens, men er nok på vei. Det er litt frustrerende å ha så uregelmessig mens,, må liksom vente så lenge før man kan begynne på nytt, og det må jo uhorvelig mye sengekos til for at det skal klaffe.... :D Koselig det altså men annenhver dag i 30 dager blir litt mye kanskje.... :lol:

Vel vel, nå skal vi på middag til "svigerforeldrene" mine.(vi er ikke gift, derfor i gåseøyne)

ha en herlig søndag folkens :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Jeg er litt frustrert i dag. For det første har mensen ennå ikke kommet, etter en uke med menssmerter. Nå er det 62 dager siden siste mens første dag, ting tar tid!!!!! :(

For det andre fikk jeg brev fra fastlegen min i dag, etter at jeg har tatt en standard celleprøve av livmorhalsen. Der stod det bla. "Svaret viste celleforandringer hos deg, og at disse sannsynligvis er godartete. Vi anbefaler deg å ta en kontroll-celleprøve om 6 mnd."

Hva betyr dette da?????? Når de slenger med "godartete" så tenker jeg jo med en gang på kreft.

Jeg som holder på å prøve å bli gravid, må jeg vente til etter kontrollen med å prøve videre, for sikkerhets skyld eller?

Jeg syns de skal innkalle til time og fortelle dette, slik at man får muligheten til å spørre om det man lurer på.

Noe som har opplevd dette eller? Kan vi bare fortsette å prøve å få barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Hører egentlig ikke til i dette forumet her, da jeg ikke er gravid, men du hørtes så bekymret ut at jeg måtte svare :D

Celleforandringer i livmorhalsen er kjempevanlig, og i de aller, aller fleste tilfellene helt ufarlig.

Forandringene graderes i en skala fra 1-5 (tror jeg det er) hvorav 1 er lite og 5 er mye. Har man over 5 KAN det (men ikke nødvendigvis) utvikle seg til livmorhalskreft.

Jeg har selv hatt celleforandringer (grad 2) og ble operert for dette med laser for flere år siden.(Konisering)

Jeg har vært gravid etter det, uten komplikasjoner.

Hvis celleforandringene ikke er borte etter 6 mnd kan det hende de fjerner en del av livmorhalsen med laser poliklinisk (slik jeg gjorde).

Er det ingenting der på neste prøve gjøres det ingenting.

Det eneste det at du har fått celleforandringer medfører sannsynligvis, er at du bør ta en livmorhalsprøve ca en gang i året for å kontrollere.

(Hvilket de fleste gjør uansett)

Håper du ble litt klokere :D

Frk. Busybody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svaret!!!

Jeg ble ganske beroliget nå ja.

Jeg snakket også med mamma nettopp, og hun fortalte at hun hadde også celleforandringer da hun var gravid med meg, og at de måtte "brenne" (?) bort en bitteliten bit av livmormunnen, men at det ikke var noe farlig.

Jeg tror vi bare fortsetter som vanlig jeg, med prøving, helt til jeg får beskjed om det motsatte. Hvis bare den hersens mensen kunne komme så... :) Tror jeg skal ta meg en lang joggetur i dag, kanskje det får i gang kroppen...

God helg folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.

ja, i dag kom mensen, endelig. (sjelden å lese at det er etterlengtet her inne :D )Men jeg visste jo at jeg ikke var gravid, og lengtet bare etter å begynne å planlegge og prøve igjen, så det var en lettelse at den endelig kom. Det ble en syklus på 63 dager denne gangen!!!!!!! Virker ikke så veldig sannsynlig at vi kommer til å få barn de første årene iallefall... :(

Men, jeg er selvfølgelig ikke motløs, har jo nesten ikke begynt å prøve ennå, begynte i november. Jeg gleder meg såååå til perioden fra eggløsning til mens jeg, med forhåpninger etc.,, men skjønner jo at det kan bli endel gedigne skuffelser også. Jaja, har det jo ikke travelt, men jo før jo bedre.

Nå skal jeg pleie min ømme kropp, og legge meg. (Jeg lurer på hvordan brystene mine blir den dagen jeg blir gravid jeg, til å med nå når jeg har "bare" PMS er de sprengferdige, og et par bh-størrelser større enn ellers i syklusen, herregud, blir nok pamela i 9 mnd. da ja....uffff :) )

God natt, alle sammen!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Velkommen kristine78 :vinke:

Jeg føyer meg inn i velkomstkommiteen og ønsker deg lykke til med prøvingen.

Når jeg leser om din :roll: syklus, lurer jeg bare på om du her blitt sjekket av lege/gynekolog om du har PCO eller PCOS ?

Jeg har PCOS og har hatt like :roll: syklusser som deg opp igjennom...

Kort fortalt:

< 1991: jeg og min tidligere samboer kastet prevansjon og ville prøve å bli gravid

< 1993: hos gynekolog til utredning. Diagnose PCOS

< 1996: gravid uten hjelp ( fra andre enn samboeren min da :hoho: )

Så hos meg ordnet det seg uten noe videre hjelp, men nå har jeg blitt 30år og føler den biologiske klokken tikker for oss dersom vi skal rekke å få flere barn... Håper at det ikke går 5år denne gang...

Kommer til å følge med deg framover :wink:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver fra meg også :lol:

Kanskje du skal gjøre som Maya30 foreslår, gå til lege og finne ut hva som gjør at syklusene er så vanvittig lange.

Tvi, tvi uansett.

Klem fra Håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine78!

ville bare ønske deg velkommen som dagbokskriver og prøver! Her inne er det veldig koselig å være. Masse greie folk som kan gi svar og trøst og oppmuntring. Kommer helt an på hva du trenger!

Men først av alt så ønsker jeg deg lykke til med jakten på de to blå. som sagt tidligere, det er en stor bølge her inne for tiden, så da er det bare å krysse det som krysses kan. Kanskje ikke bena sånn hele tiden... :roll:

VELKOMMEN!!

Mange lykketil klemmer

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, og takk for koslige hilsninger i dagboka mi. :D

Maya30, jeg har ikke blitt sjekket for om jeg har PCO eller PCOS, men jeg har av og til lurt på om jeg har det. Jeg har lest om symptomer på det, og syns at noe av det stemmer, særlig det med økt hårvekst på kroppen. Jeg har veldig mørkt hår fra naturens side, men har aldri før hatt så mye hårvekst at det har plaget meg, men de siste tre-fire årene syns jeg det har blitt mer, mer ansiktshår, (utrolig lei av pinsetten nå) og til å med nesten en "veiviser" fra navlen og ned mot underlivet.. :oops:

Og så de lange syklusene da. Husker ikke flere symptomer nå, men hadde dette i tankene da jeg var på gynekologisk undersøkelse sist, men legen min sa at noen kvinner får ALDRI regelmessig mens, uten at dette betydde at noe var galt, og at hun uansett ikke kunne undersøke noe før vi hadde prøvd å få barn i minst et år.

Dette var en av grunnene til at vi bestemte oss for å hoppe i det; hvis det nå er noe galt, først prøver vi i et år, så tar det lang tid før vi får komme til utredning, lang tid før noe blir gjort eventuelt, kanskje ikke det funker etc. det kan jo ta maaaange år å få barn...

Håper det ikke er noe galt.

:-?

I dag har jeg kjøpt meg en bok om graviditet som heter"unnfangelse, svangerskap og fødsel". Det er så koselig å lese slke bøker, og nyttig også, det er jo så mange ting man tenke på FØR man blir gravid, folsyre etc., nyttig å vite.

Og jeg er i dag på dag 3 og skal fra i morgen begynne å ta temperaturen, ikke fordi jeg er helt desperat så tidlig, men snedig å sjekke om jeg kan se om jeg har hatt eggløsning, eller ikke.

Det er koselig å få hilsninger dagboka, og hvis noen har tips og erfaringer å dele er dette veldig koselig!! :D

klem fra kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dagbok.

Ja, i dag er jeg på dag 6, og mensen er ferdig for denne gang. Etter at vi bestemte oss for å prøve å få barn, er på en måte syklusen delt i tre. Først er det mensen, så er det perioden med prøving og så er det perioden med venting. Det er jo litt tidlig å begynne å prøve ennå da, ikke at vi ikke har sex likevel, men skikkelig prøving, med etterfulgte funderinger på om dette kanskje kunne treffe etc.... :)

jeg har de siste månedene registrert lengden på syklusene mine, resultatet er 31 dg., 38. dg., 35 dg., 42. dg og 62. dager.... herregud....ikke akkurat regelmessig nei, og jeg sluttet med p-pillen for to år siden!!!! Vel mellom den korteste syklusen og den lengste er det 31 dager, så får å få en rimelig sjanse til å treffe på må vi vel ha sex annenhver dag i 31 dager???? Tipper det ikke er mye romantikk igjen da, litt lite impulsivt, for å si det sånn.....men de fleste syklusene har jo vært på 30- tallet da, så får håpe at det i det minste stabiliserer seg til det....

Vel, jeg vet ikke om jeg er litt smådum eller bare naiv, men jeg er faktisk veldig optimistisk likevel jeg, ror faktisk at det skal gå ganske kjapt, og jeg vil fortsette med å ro det inntil det motsatte er bevist!!!!!! :roll:

nå skal jeg shoppe bort litt av lønna mi på salg :lol:

hilsen kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann kjære dagbok.

Jeg skriver for å ha noe å gjøre, har nettopp sluttet å røyke!!!!!!! Jeg har jo kuttet ned betraktelig etter at vi ville ha barn, har hele tiden tenkt at når jeg blir gravid, så skal jeg kutte tvert og at det ikke vil bli noe problem, men nå som jeg kjenner hvor røyksugen jeg er, er jeg glad jeg gjorde dette før barnet har blitt til....

Noe som også er viktig å tenke på er jo at jeg tror jeg har hørt at man har større sjanse for å bli gravid hvis man kutter ut røyken, og med mine sykluser, tar jeg i mot alt som kan høyne sjansene.. :D

Men herregud, hvor lett det er å lure seg selv, det har vært nære på et par ganger at jeg har narret meg selv til å tro at jeg kan ta bare en og så slutte igjen i morgen........... MEN JEG SKAL GREIE DET!!!!!!!!!!

tror det er viktig å trene mye, for da er det på en måte enda surere å sprekke, hvis jeg kjenner at jeg allerede har blitt i bedre form....?

Ja, jeg er nå på dag 12 i syklusen, og hvis jeg hadde hatt en normal stabil syklus, nesten tiden for eggløsning. Men jeg har jo ikke akkurat normale stabile sykluser, så tror ikke tiden er inne helt ennå...... men hva hvis plutselig mensen bestemmer seg for å være grei en måned, da er det jo dumt å gå glipp av det, så vi prøver vi, men det kan bli ganske mye sex på ganske kort tid, men det er jo bare herlig, enn så lenge... :lol:

jg har også begynt å strikke.....føler meg skikkelig voksen der jeg sitter, men det er faktisk veldig effektivt mot røyksuget, jeg glemmer å tenke på røyk, og jeg holder på å strikke en liten babygenser (til babyen til svogeren min, termin 1. april) og det er jo så koselig å tenke på at kanskje om ikke mange månedene er det til vår egen lille babyvi strikker?? :P

Nei, da skal jeg sette meg å rette KRL-prøver jeg, har lovt elevene at de skal få dem igjen i morgen.

Ha det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Kjære dagbok.

Ja, da er jeg inne i den spennende venteperioden igjen da, for å se om jeg får mensen eller ikke....

Vi har iallefall gjort så godt vi kan for at det skal bli resutater, har hatt sex ca. annenhver dag, oen ganger tre dager i mellom, men gangske jevnlig likevel. Jeg har registrert meg på Fertility Friend og har registrert temp. de siste ukene, og der ser jeg gangske tydelig at det har vært eggløsning.

Det er artig, da vet jeg at det ikke er noe galt med det iallefall. Det er faktisk ganske godt å ta tampen, fordi nå vet jeg at eggløsningen er over, mest sannsynlig, så vi slipper på en måte å fokusere på "barnelagingen", men kan ha sex hver dag, hver uke, på andre "måter", etc. fordi vi vil, ikke fordi vi må......

Ok, jg er på dag 25 nå, og i følge temp. skjemaet skulle eggløsningen vært på dag 19, så det blir spennende å se nå om det er noe som skjer om litt over en uke, enten får jeg mensen, eller så skal jeg ta en test. Men jeg har lovet meg selv ikke å stresse.....veldig lett det ja.... :D

Ok, jeg har jo faktisk allerede litt symptomer, men tar de ikke helt seriøst, for forrige måned hadde jeg alle symptomene som fins, og ingenting skjedde, men tenkte jeg skal skal skrive ned dem likevel jeg, i tilfelle jeg er gravid, kan være morsomt å se tilbake på.

- Ømme brystvorter

- kastet opp en gang i går ( men kan være det at jeg drakk en boks med litago til lunch og kun det???????litt kvalmt... :x )

- Litt stikkinger/små kramper (veldig små) i magen

ok, da skal jeg tilbake på jobb.

ha en strålende dag!!!!!!!

:D

Hilsen Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Krysser fingrene for at dere har lykkes denne måneden da... :wink:

Selv er jeg inni de siste dagene av mensen, og håper at denne måneden blir det vår tur...

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

I dag er jeg på dag 28, ni dager etter mulig eggløsning, og jeg kjener opptil flere symptomer på at jeg er gravid......

Jeg har fortsatt vondt i brystvortene (kanskje fordi jeg konstant kjenner etter om de er ømme?), utrolig sliten (muligens fordi jeg har jobbet så mye i det siste?), og jeg har faktisk litt vondt i magen, det er ikke innbilding, men faktisk kjenner det ut som svake pms smerter, og DET er rart, for så tidlig har ALDRI mensen kommet!!!!!! I tillegg har jeg litt halsbrann, men det bruker vel ikke komme så tidlig i alle tilfelle eller? Kvalmen har jeg ikke kjent noe mer til, heldigvis.

Jeg tror at på onsdag så er det to uker siden eggløsningen var, så jeg skal teste da, hvis jeg greier å holde meg så lenge. Jeg har bestilt graviditetstester på SG, og de har ikke kommet ennå, så ennå er det ikke noen fare for at jeg skal teste, men når jeg får dem tenker jeg sikkert at jeg kan bruke en av de ti, "sånn for sikkerhets skyld"... :D

Ja, glemte å skrive det i forrige innlegg, broren min og damen skal også ha baby!!!!!!!!!!! Åhhhhhh, det er så arti, jeg blir tante to ganger dette året, min bror og samboers bror. Koselig, kanskje det blir skikkelig baby-boom dette året i slekta??????

HÅPER HÅPER HÅPER......... :P

Ok, kommer med nærmere oppdataring senere!

Koselig med innlegg i dagboka mi, Maya, skal innom din en tur jeg også, for å se hva som skjer.

Ha en strålende helg, folkens, jeg skal iallefall ha det, første frihelga jeg har på en måned!!!!!!!!!!!!!!! :sjarmor:

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Dette høres egentlig ganske lovende ut! Skal krysse armer og bein for at dere har truffet denne gangen og at egget klamrer seg fast og blir værende!!

Håper at det går bra!

Mange klemmer fra

Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...