Sun Mei Skrevet 2. september 2006 #1 Del Skrevet 2. september 2006 Hva er Pilates og hvordan er det å starte opp med det for en som er relativt utrent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. september 2006 #2 Del Skrevet 2. september 2006 Pilates er egentlig bare rolige styrkeøvelser, hvor du kun bruker kroppen din som "motvekt". Kombinert med riktig pust, og veldig fokus på hvordan man skal benytte muskelgruppene etc, blir det en veldig god treningsform, som allikevel ikke gjør at du føler deg utslitt etterpå. Pilates er flott som trening for nybegynnere Hos meg har de pilates på trningsstudioet jeg går på, men jeg har også kjøpt en pilates dvd, sånn at jeg kan trene hjemme og. Jeg anbefaler det absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 2. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. september 2006 Ja, jeg går på treningssenter og ser at de har en time der som passer utmerket på dag og tid for meg, og lurte litt på å gjøre det til en fast time. Er det sånn at man trener litt før man går på timen eller? Varmer opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. september 2006 #4 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg syns det er kjekt å varme opp litt først. Det er ikke alltid at oppvarming er med i pilates timer, og du får mye mer ut av det om musklene er gode og varme først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 2. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 2. september 2006 Så litt sykling først er kanskje lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2006 #6 Del Skrevet 2. september 2006 Eg skal begynne på vanleg pilates om eit par veker. Nokon som har erfaring med pilates-trening for gravide? Er det nokon spesielle øvelsar eg bør unngå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mygg Skrevet 4. september 2006 #7 Del Skrevet 4. september 2006 Eg skal begynne på vanleg pilates om eit par veker. Nokon som har erfaring med pilates-trening for gravide? Er det nokon spesielle øvelsar eg bør unngå? ← Kom litt tidligere og si ifra at du er gravid til instruktøren som skal ha timen. Da kan han/hun gi deg modifikasjoner underveis hvis det er noen øvelser du ikke skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #8 Del Skrevet 4. september 2006 Kom litt tidligere og si ifra at du er gravid til instruktøren som skal ha timen. Da kan han/hun gi deg modifikasjoner underveis hvis det er noen øvelser du ikke skal gjøre. ← Det har eg tenkt til! Men instruktøren min har aldri hatt pilates-timar før, så eg veit ikkje om ho har full kontroll på kva øvelsar gravide bør unngå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #9 Del Skrevet 4. september 2006 Det har eg tenkt til! Men instruktøren min har aldri hatt pilates-timar før, så eg veit ikkje om ho har full kontroll på kva øvelsar gravide bør unngå... ← Det har hun ikke da, nei! Så føl grensene selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #10 Del Skrevet 4. september 2006 Det har hun ikke da, nei! Så føl grensene selv... ← Ja, eg tenkte det. Etter fleire år som aktiv friidretts-utøvar stolar eg ganske godt på kroppen min når det gjeld belastning og slike ting... Men eg burde kanskje funne ut om det var konkrete øvelsar eg burde unngå...? *tenke* Kan jo høyre med jordmor då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå