Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #41 Skrevet 2. september 2006 Jeg ville heller brukt penger på et pent stilrent servise, som kan passe til jul og påske etc, med den rette BORDPYNTEN! Takke meg til å bruke penger på pen bordpynt til de ulike høytidene. ← bare ett penservice....? Vi har to vi, pluss juleservice..........................
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #42 Skrevet 2. september 2006 Jeg sitter og vurderer om jeg skal bestille tallerken etc med julemotiv. Vi har ikke det fra før, og det hadde jo vært utrolig koselig å ha noe ekstra fint til jul. Hva syns dere om dette? http://www.firkloveren.no/templates/CSList.aspx?id=8966 Er det teit med disney motiv? Burde det være mere "voksen" stil? ← personlig ville jeg ikke hatt et slikt motiv, men skal du ha det til barn så er det fint. Blir vel mye for meg dette på et julebord
Frida Frosk Skrevet 2. september 2006 #43 Skrevet 2. september 2006 Helt ærlig, så synes jeg det var grusomt. Ikke bare pga Disneymotivet (det kan jo være litt moro for barna, men ville aldri kjøpt et helt servise med Disney på), men den pynteborden rundt hver tallerken var skikkelig stygg. Jeg ville gjort som noen andre her foreslår, kjøpt et nøytralt servise og heller pyntet med duker, lys, servietter etc.
Leanne Skrevet 2. september 2006 #44 Skrevet 2. september 2006 Vi kjøpte disney servise i fjor, synes det er kjempe fint jeg!!! Kjøpte bare middags og frokost tallerkener + 2 lyse staker og 1 fat som fulgte med i sånn velkomst pakke. Vi har antartisk serien som fin servise, og over 100 krystall glass i skapet.. Må liksom ha noe til enhver anledning jeg.. Sånn i tilfelle 12 stykker har lyst på konjakk så har vi 12 krystall konjakk glass.. I følge mannen min er jeg håpløs.. men jeg synes det er koselig jeg
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2006 #45 Skrevet 2. september 2006 Jeg synes faktisk Carolas Engler var kjempefint jeg, men så er jeg generelt veldig glad i engler Hadde jeg hatt overflod av penger skulle jeg kjøpt det ja.
Gjest sonny Skrevet 2. september 2006 #46 Skrevet 2. september 2006 Hvofor heller ikke bruke hvite tallerken og ha spennende servietter og lys til . Så mye fint i juleservietter -fine nisser og lign. Så kan man ellers pynte bordet med smånisser eller engler. Jeg foretrekker det.
Gjest Pet Skrevet 2. september 2006 #47 Skrevet 2. september 2006 Jeg hadde aldri kjøpt et servise som kun var i bruk 1-2 uker i året. Har dere veldig god skapplass, eller, dere som har så mange serviser? Liker ikke å ha så mange ting, jeg, men det er en helt annen historie.
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2006 #48 Skrevet 2. september 2006 Har dere veldig god skapplass, eller, dere som har så mange serviser? ← Ja, det lurer jeg også på. :klø: Jeg har et stort kjøkken, med god skapplass, men kunne aldri vurdere å ha mer enn ett penservise. Vi begynte å samle til bryllupet, og har nå så og si til 12 av alt. Kunne ikke tenke meg ett fullt servise til! Aldri! Vi har noe stående, som er fra hverdagen før bryllupet, men det er ikke til så mange, eller med så mye serveringsskåler osv som det ene vi har satset på.
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. september 2006 #49 Skrevet 2. september 2006 Jeg ville ikke kjøpt det. Selv vil jeg ikke prioritere juleservice nå (om noen gang), men om jeg skulle ha kjøpt noe, ville det blitt noe helt enkelt. Bestemoren min hadde noen hvite tallerkner med en enkel gullkant. Syns det passet godt til jul, hvis man kombinerer det med de riktige tingene. Jeg har mer sansen for kreativ bordpynt enn veldig spesielt service. På denne måten er det også lettere å variere, og man går kanskje ikke så fort lei.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #50 Skrevet 2. september 2006 personlig ville jeg ikke hatt et slikt motiv, men skal du ha det til barn så er det fint. Blir vel mye for meg dette på et julebord ← Det der er så rotete at det blir vanskelig å pynte et fint bord. kjekt til ungene
Gjest Hedda Gabler Skrevet 2. september 2006 #51 Skrevet 2. september 2006 For meg blir det latterlig med jule- og påskeservise. Kjøpe inn et helt sett med servise som bare blir brukt noen få ganger i året? Jeg har virkelig andre ting å bruke pengene mine på - men bestem gjerne over deres egne for min del.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #52 Skrevet 3. september 2006 Jeg sitter og vurderer om jeg skal bestille tallerken etc med julemotiv. Vi har ikke det fra før, og det hadde jo vært utrolig koselig å ha noe ekstra fint til jul. Hva syns dere om dette? http://www.firkloveren.no/templates/CSList.aspx?id=8966 Er det teit med disney motiv? Burde det være mere "voksen" stil? ← Om jeg skal være helt ærlig så synes jeg det var helt grusomt.. Hva med å finne noe som er mer diskret og varig?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #53 Skrevet 3. september 2006 bare ett penservice....? Vi har to vi, pluss juleservice.......................... ← Er det noe å henge seg opp i da? *sukke litt over kjerringer*
Gjest Gjest1 Skrevet 3. september 2006 #54 Skrevet 3. september 2006 Jeg ville heller kjøpt en pent servise som du kan bruke hele året. Det er mye penger å bruke på et juleservise som skal stå i skapet 11 mnd.pr. år. og ta opp masse plass. Synes forresten Disney motivet er søtt, men litt barnslig. Tror du blir lei av det. ← Jeg synes ikke serviset var pent i det hele tatt. Jeg ville nok aldri falt for et juleservise i utgangspunktet heller da. Jeg har enda til gode å se et pent et!! Jeg ville heller brukt penger på et pent stilrent servise, som kan passe til jul og påske etc, med den rette BORDPYNTEN! Takke meg til å bruke penger på pen bordpynt til de ulike høytidene. ← Enig med disse over her. Jeg ville aldri kjøpt et sesongbetont service, heller lagt penger i et pent finservise som kunne brukes til enhver anledning, og hatt borspynt som var mer sesongorientert istedet. Har aldri sett et pent juleservise, de er harry og grufulle alle sammen
Rosenrød Skrevet 3. september 2006 #55 Skrevet 3. september 2006 Enig i at jeg aldri har sett et fint juleservise, selv om jeg elsker julen.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #56 Skrevet 3. september 2006 Er det noe å henge seg opp i da? *sukke litt over kjerringer* ← henge og henge.... jeg sier bare at vi er forskjellige, noen liker å ha god plass i skapene, anndre liker å kunne dekke med flere forskjellige tallerkener, avhengig av årstiden.
tuji Skrevet 3. september 2006 #57 Skrevet 3. september 2006 Jul blir lett harry, og dette serviset var et eksempel på det. Jeg synes stort sett nisser er stygge, med noen svært få unntak, så det kommer ikke noe juleservise i hus her nei!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #58 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg synes det disney serviset er kjempefint og koselig. Vet at ungene hadde likt det veldig godt også, og ettersom julen er barnas høytid passer det utmerket. Om det er harry eller ei, blåser jeg lang marsj i . Alle har sin smak Eneste minuset med det serviset er prisen.
Montezuma Skrevet 1. november 2007 #59 Skrevet 1. november 2007 Dette serviset har jeg selv, og er sååå fornøyd!!! Det er kjempekoselig å dekke med det! Vi bruker det hele desember, og det er like kosleig å ta det frem hvert år. Har liksom "hele barndommen" min i disse motivene, og synes det er fint å kunne dele det med barna også. jeg syns det er verdt hver krone! Synes det er kjedelig med "vanlige" serviser som alle andre har. Tør å være litt gøyal!
Arielle Skrevet 1. november 2007 #60 Skrevet 1. november 2007 (endret) Man merker at man lever i et forbrukssamfunn når man skal negynne å kjøpe servise kun til bruk i jula... Unødvendig, synes jeg. Det er mange andre måter å skape julestemning på middagsbordet. Endret 1. november 2007 av Arielle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå