Gjest Tweetypie Skrevet 1. september 2006 #21 Skrevet 1. september 2006 En skål til ungene synes jeg hadde vært kos, men jeg tror ikke jeg hadde valgt et helt servise til absolutt alle;)
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #22 Skrevet 1. september 2006 Hmm kanskje ett par ting til ungene. :lurer: Det hadde jo vært så knall for dem da.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. september 2006 #23 Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg ville valgt Disney, om jeg fikk velge selv. Det er utrolig stilig, og vil aldri gå av moten. Min søster og de har det, og de er kjempe fornøyd. Vi fikk et annet, men ville valgt Disney om vi fikk velge selv. Vi har gammeldags jul, som også er kjempe fint. Men jeg liker som sagt Disney bedre http://www.firkloveren.no/templates/PPage.aspx?id=3287 Endret 1. september 2006 av Madam Felle
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #24 Skrevet 1. september 2006 Hmm kanskje ett par ting til ungene. :lurer: Det hadde jo vært så knall for dem da. ← En grøtskål med julemotiv til hver. Så kan de bruke den som surkålskål på sitt eget julemiddagbord når de blir voksne.
Kittykat Skrevet 1. september 2006 #25 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes serviset var veldig fint jeg. Litt artig og morsomt og ikke minst artig og morsomt for barna. Hadde jeg hatt penger, så hadde nå jeg kjøpt det iallefall. Stilig var det ja
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #26 Skrevet 1. september 2006 Ja det er nydelig. Dumt det er så dyrt. Og så vil jeg jo helst at gjester etc skal like det. Derfor jeg spurte her. Da blir valget noe mere nøytralt vil jeg tro.
loffen Skrevet 1. september 2006 #27 Skrevet 1. september 2006 En grøtskål med julemotiv til hver. Så kan de bruke den som surkålskål på sitt eget julemiddagbord når de blir voksne. ← Det var en veldig god ide synes jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #28 Skrevet 1. september 2006 Jeg ville heller ikke valgt Disney som hovedtema på mine juletallerkener.... Vi har eget juleservice (så klart, hehe) Vårt er i hvitt med kristtorn i rødt og grønt på. Kjempepent syns jeg
Gjest Fruktfat Skrevet 1. september 2006 #29 Skrevet 1. september 2006 porsgrund porselen har juleservise, det er ofte på salg etter jul, og billigere enn dette fra firkløveren. ville helle rkjøpt det enn disney. sambo synes disneyserviset var litt morsomt, så når vi får barn skal man ikke se bort fra at det blir et par tallerker...
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #30 Skrevet 1. september 2006 Det er jo kjempemorsomt og uvanlig. Derfor det fristet. Ha noe som ikke alle har liksom. Men jeg er litt sjokka over prisen. Siden det er så dyrt, så vil jeg ikke samle hele settet. Hadde det vært billig, så hadde det vært noe annet. Det var knalllurt ang et par skåler som de kan få når de blir voksne.
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2006 #31 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes ikke serviset var pent i det hele tatt. Jeg ville nok aldri falt for et juleservise i utgangspunktet heller da. Jeg har enda til gode å se et pent et!! Jeg ville heller brukt penger på et pent stilrent servise, som kan passe til jul og påske etc, med den rette BORDPYNTEN! Takke meg til å bruke penger på pen bordpynt til de ulike høytidene.
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #32 Skrevet 1. september 2006 Ja det er jo lurt da. Håpte faktisk på å kjøpe påske-servise en gang. Men sparer jo penger og plass hvis jeg kjøper et hvitt , enkelt sett da.
Lillepusen Skrevet 1. september 2006 #33 Skrevet 1. september 2006 Ser det er flere enn meg som tenkte på å kun kjøpe tallerkner til barna. Det fikk jeg litt lyst på, merker jeg... Det hadde jeg elsket da jeg var barn. En tallerken og en bolle, eks. Og kanskje et krus *drømmermegbort* Ikke noen dum ide til tantebarna våre. Kanskje den med askepott til niesa, og en av de andre til nevøen. Ja, det var nok en god ide! Vi har kjøpt oss mange tallerkner og fat i et hvitt enkelt servise fra Ikea. Vi ønsker heller å gjøre det "julete" med duk, dekketallerkner, servietter ol. Det synes vi er penest!
Lillepusen Skrevet 1. september 2006 #34 Skrevet 1. september 2006 Forresten... Wow! Dere er tidlig ute, jenter!!!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #35 Skrevet 1. september 2006 Personlig synes jeg det gjør seg best å servere mat på nøytralt servise. Siden jeg ikke har sansen for det jeg vil kalle "glorete juleting" som serviser, kjøkkengardiner osv. skal jeg avstå fra å skrive mer enn jeg allerede har gjort.
Grooo Skrevet 1. september 2006 #36 Skrevet 1. september 2006 Hva med å ev. kjøpe bare det antallet som dere er i familien til hverdags? Da blir det ikke så dyrt, og dere kan kose dere med juleservice i desember. Til "fest" har man jo ofte masse servietter, lys etc som uansett skaper julestemning på bordet.
sinnategla Skrevet 1. september 2006 #37 Skrevet 1. september 2006 hei,, jeg har kjøpt disney servicet til jul. men kun middagstallerkner og frokosttallerkner. Vi er kjempefornøyde. Tilogmed eldste på 15 syns det er alle tiders. Og det er ikke barnslig, vi er da vokst opp med disneysjulekavalkade.... Ikke kjøp de dype tallerknene- da sparer du penger og ikke blir de mye brukt heller
Gjest Gjest_fiona_* Skrevet 1. september 2006 #38 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes ikke serviset var pent i det hele tatt. Jeg ville nok aldri falt for et juleservise i utgangspunktet heller da. Jeg har enda til gode å se et pent et!! Jeg ville heller brukt penger på et pent stilrent servise, som kan passe til jul og påske etc, med den rette BORDPYNTEN! Takke meg til å bruke penger på pen bordpynt til de ulike høytidene. ← Enig. Disney?? Greit nok at man skal beholde barnet i seg, men er man voksen nok til juleservise er det merkelig med disney. Personlig har jeg heller aldri sett et pent juleservise. Synes den fra Nille er like fin som den fra Porsgrund...
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #39 Skrevet 1. september 2006 jeg har firkløverens "gammeldags jul" og gleder meg like mye til å ta det frem hvert år.Men så er jo jeg ekstremt julete da....300 kr er for 2 tallerkner, en middagstallerken og en forrettstallerken som er perfekt til frokost.Jeg kjøpte bare tallerknene og kjøpte ikke allslags boller etc. jeg kjøpte heller ikke 12 stk, så mange er vi aldri til middag alikevel.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #40 Skrevet 1. september 2006 ville kjøpt et par sett (tallerken og skål el), likte det serviset kjempegodt, og ville i allefall satt pris på det da jeg var liten og etterhvert fått "min" del av serviset når jeg ble stor. ellers har jeg ikke noe juleservise selv (enkelt billig hvitt med gullkant), kunne godt tenkt meg noen av de tallerkene som pynt (jeg liker å pynte til jul).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå