Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg sitter og vurderer om jeg skal bestille tallerken etc med julemotiv. Vi har ikke det fra før, og det hadde jo vært utrolig koselig å ha noe ekstra fint til jul. Hva syns dere om dette? http://www.firkloveren.no/templates/CSList.aspx?id=8966 Er det teit med disney motiv? Burde det være mere "voksen" stil? Endret 1. september 2006 av Trebarnsmor
Arkana Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg synes det ble litt vel barnslig med Disney-motiv. Jeg hadde valgt noe enkelt, pent og klassisk, noe jeg kan ha i mange år uten å gå lei. Av de juleservisene på den siden likte jeg Julestemning best. Det var enklest og penest, de andre ble for overpyntet. Endret 1. september 2006 av Arkana
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2006 Ja det var jo det jeg lurte på. Syns også julestemning var nydelig. Men tanken var for barna.
Gjest HB Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Du sier du vil ha noe ekstra fint til jul, og da er vel dette ikke det rette?!? Serviset var fint nok det, men som du selv sier er det for barnslig som penservise synes jeg. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Vi har juleservise. Skulle vi valgt om igjen, så hadde jeg droppet det og heller brukt et nøytralt kjøkkenservise eller finservise og hatt røde juleservietter til. Regn litt på det og se om du synes det er verdt prisen. Vårt kom tilsammen på rundt kr 20 000, og i ettertiden ser jeg at vi kunne brukt de pengene mye klokere. Rett nok bruker vi serviset hele desember, men likevel synes jeg det nå var bortkastede penger.
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2006 Ja jeg tror jeg dropper det da. Tror jeg skal heller ta å se litt i byn etter noe. Kan jo få mye billigere. Dette koster jo 300 kr per tallerken.
loffen Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Jeg ville heller kjøpt en pent servise som du kan bruke hele året. Det er mye penger å bruke på et juleservise som skal stå i skapet 11 mnd.pr. år. og ta opp masse plass. Synes forresten Disney motivet er søtt, men litt barnslig. Tror du blir lei av det.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Jeg ville heller kjøpt en pent servise som du kan bruke hele året. Det er mye penger å bruke på et juleservise som skal stå i skapet 11 mnd.pr. år. og ta opp masse plass. Synes forresten Disney motivet er søtt, men litt barnslig. Tror du blir lei av det. ← helt enig. Vi har selv tre dyre middagsserviser i skapet, hvor ett er juleservise. Bare bortkastede penger. Kjøp et allroundservise og varier med servietter.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 300 kr. per tallerken? Hjelp.. ← Ja, og gang det opp med dype tallerkener, dessertskåler, sausenebb, flere fat, flere boller, salt og pepper osv. Snart blir det skitdyrt. Kan jo heller kjøpe noen julete serveringsboller og ha på bordet.
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. september 2006 Ja det var sinnsykt dyrt. Men det er sånn at de sender en gang i mnd. Likevel, er ikke verdt det. Bare falt litt for tingene der. Det kom plutselig en rar tåke over meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Ja det var sinnsykt dyrt. Men det er sånn at de sender en gang i mnd. Likevel, er ikke verdt det. Bare falt litt for tingene der. Det kom plutselig en rar tåke over meg. ← Var sånn jeg ble fristet også, selv om jeg kjøpte mitt i butikk. Litt hver gang ble ikke så dyrt, men til slutt kostet det altså kr 20 000 - helt bortkastet selv om det er veldig fint og hyggelig å bruke til jul. Tro hvor mye en tur til Maldivene koster
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #13 Skrevet 1. september 2006 Hvis dere vil ha juleservise, hvorfor ikke kjøpe et billig et? De får sikkert på Nille eller IKEA når det nærmer seg jul. Jeg hadde ikke brukt så mye penger på noe som man bare bruker en liten stund i året.
LilleBille Skrevet 1. september 2006 #14 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes det er utrolig koselig med juleservise - og for oss er det noe av julepynten - men jeg ville ikke valgt Disney (selv om det "ikke blir jul" uten "From all of us .. osv"). - uansett burde det være mulig å finne mye som er billigere enn det. I januar er det jo veldig ofte salg på juleserviser - og da går det jo an å planlegge litt for neste år i stedet. Dessuten har flere butikker også "pakker" som ikke er spesielt dyre.
LilleBille Skrevet 1. september 2006 #15 Skrevet 1. september 2006 Hvis jeg skulle valgt et juleservise fra Firkløveren ville jeg heller gått for noe litt mer enkelt som dette ... http://www.firkloveren.no/templates/PPage.aspx?id=2617
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2006 Hvis dere vil ha juleservise, hvorfor ikke kjøpe et billig et? De får sikkert på Nille eller IKEA når det nærmer seg jul. Jeg hadde ikke brukt så mye penger på noe som man bare bruker en liten stund i året. ← Trenger ikke å være dyrt så klart. Enig at det er for mye penger. Og jeg skal ta en titt rundt om i butikker.
Karamba Skrevet 1. september 2006 #17 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde aldri kjøpt det! Synes ikke det var noe fint, var også altfor dyrt som allerede er nevnt tidligere...
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #18 Skrevet 1. september 2006 Ja det var sinnsykt dyrt. Men det er sånn at de sender en gang i mnd. Likevel, er ikke verdt det. Bare falt litt for tingene der. Det kom plutselig en rar tåke over meg. ← He he, fort gjort å drømme seg bort Jeg syns det var fint og litt morsomt med Disney-motiv, men det kommer vel i kategorien gode idèer som ikke er så gode når det kommer til stykket Jeg har Dette som finservise (kaffe og middag). Det er ikke spesielt spennende, men pent og veldig tidløst, og siden det er helt hvitt passer det til alle høytider og anledninger, bare jeg varierer duk, lys, pynt, etc. (men drømmer om mer spenstige fin-serviser innimellom )
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #19 Skrevet 1. september 2006 Jeg skulle heller ikke ha juleservise, men har endt opp med det likevel.... Har en tante som alltid gir penger til jul, og har kjøpt serviset etter jul når det er på tilbud. Har fått to tallerker for 100 og slikt. Har bare tallerker og krus, da, slik at det ikke skal ta så stor plass. Og så har jeg kjøpt Porsgrunn sine nissesnapsglass, disse passet til og de fikk jeg i to pakning til kr 50,- på salg på OBS og Glassmagasinet. Så det trenger ikke ta stor plass eller koste kjempemye. Og så kan jeg si at det serviset, fikk jeg av min tante.......
Gjest Lizzi Skrevet 1. september 2006 #20 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes det var ett koselig motiv. Dersom man har små barn vil de sikkert synes det er morsomt at det kommer frem år ettet år. Personlig så ville jeg valgt noe mer klassisk, enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå