Gå til innhold

Min svigerinne har lurt min mor

Fremhevede innlegg

Gjest Oppgitt
Skrevet

Siden jeg var 6 år, så har svigerinnen min prøvd å få meg til å virke som en "luring". Altså, som en som lurer mamma feks.

Min eldste bror er mange år eldre enn meg. Og han ble sammen med dette menneske da han var ca 17 år. Jeg var et barn på den tiden.

I løpet av alle disse årene, har vi opplevd så mye dritt fra henne.

Da jeg var liten feks, så løp jeg igjennom hagen deres. De bodde da i kommunal leilighet. Jeg og mine venner hørte noe bråk fra deres leilighet. Og vi smugtittet.

Jeg møtte henne i butikken flere uker senere. Og hun slo meg i fjeset. Hun mente at den smugtittingen var så gale at hun deiste til meg.

I alle år har hun sagt at jeg var feit og hadde stor rumpe. Tilogmed da legen på skolen sa at jeg måtte komme meg opp i vekt. Og da jeg var 164 høy og veide 47 kg. Hun påstod at jeg hadde prøvd noen klær av henne, da jeg satt barnevakt for sønnen, altså min nevø.

Hun sa: Jeg kan se at du har prøvd det skjørtet. For det er nesten sprengt.

Jeg vet at jeg aldri har prøvd det miniskjørtet. For jeg hadde aldri interesse for det. Og jeg husker jo.

I voksen alder har hun gjort narr av meg. For jeg gikk opp 10 kg i vekt etter barn. Tilogmed min bror har gjort narr av meg. Hun har kommentert feks magen min eller haken min en gang. Og hun har spurt meg ting som: Bruker du frityrgryte?

Og det var etter hun la ut i det vide og det brede om en venninne som ble så ekkelt feit pga frityrgryte.

En gang da mamma lå på sykehuset pga slag, så gikk vi bortover sykehus-gangen. Jeg, min bror og dama + mine to barn.

Min bror spurte meg: Har du sjekket vekten din hos legen?

Jeg sa: Hva mener du egentlig?

Han sa: Du må jo komme deg ned i vekt, for dette er jo farlig.

Jeg sa: Ingen lege har sagt noe som helst til meg. Jeg veier 65 kg.

Han sa: Nei, du lyver.

For å spole framover. ...

I senere tid har de beskyldt meg for å "stjele" av min mor. Min mor sitter i rullestol og har amputert to legger. De har alltid prøvd å sverte meg på den ene eller andre måten. Jeg fikk en mail av min bror: STJELER DU FRA MAMMA?

Jeg knakk helt sammen og dro til mamma og snakket med henne.

Alt ble fikset. Men saken er at dama ikke vet at jeg har lånt litt penger av mamma. Så da hun så det på kontoutskriften så klikket hun. Og jeg måtte forklare som en idiot. Mamma har ikke turd å si til henne at jeg lånte penger.

Og dette skrev jeg i mail til dem.

Det verste er at nå, for ett par-3 uker siden så fikk mamma vite at dama til min bror hadde fikset et ekstra visakort. Dama til min bror har alltid ordnet regninger og sånn. Som en verge er det vel.

Det mamma ikke har visst er at et nytt kort ble tatt ut. Og det ble brukt over 5000 kr. Noen dyre greier fra vinmonopolet. Og klær etc.

Mamma ringte meg, så nedfor og sa: Og de som prøvde å sverte deg....

Dama til min bror dro hjem til mamma og stjal bankutskriften.

For hun har nok trodd at ingen sjekket den.

Men jeg og mamma sjekket den. Pluss hjemmesykepleieren.

Banken har ringt mamma. Og de skal anmelde henne.

Er ikke dette bare råttent?

Jeg har alltid blitt svertet av disse menneskene. Men se nå hva som skjer. De selv er drittsekkene. For jeg kunne aldri stjelt av noen som helst i denne verden. Spesielt ikke min mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må korrigere noe. Banken skal anmelde dama, ikke mamma altså.

Skrevet

Dette var trist lesing på morraskvisten. Men det er ikke første gangen jeg er borti slike historier, og det blir sikkert ikke den siste.

De tsom er litt bra oppi alt det vonde er at nå skjer det faktisk noe! Hun blir anmeldt, litt av det hun har gjort kommer ihvertfall for en dag!

En stor klem og lykke til til deg , trådstarter. Det er ikke du som har gjort noe galt. Sprø mennesker finnes , men av og til er vi så heldige at de faktisk får svi for det de har gjort.

Skrevet

Er hun din mors verge? Dersom hun ikke er det, kan dere anmelde banken for å ha gitt uvedkomne tilgang til din mors konto. Om ikke anmelde, så bør dere sende et krasst brev til banken, adressert saksbehandler som har latt dette skje, med kopi til h*ns sjef, hovedkontoret og bankklagenemda. :frustrert:

Trenger din mor verge? Er hun klar i toppen enda? For å forsikre dere om at dette ikke skjer igjen, bør du snakke med din mor om "vergeerklæring" (husker ikke hva det heter), altså at hun skriver under på en kontrakt om at du skal ta over som verge for henne dersom det blir nødvendig (man vet jo aldri hvem som blir litt skjør i toppen når de blir eldre). Få gjerne denne bevitnet av advokat. Høres sikkert ut som mye styr, men jeg kan love deg at det fort blir enda mer styr dersom det ikke blir ordnet. Se for deg situasjonen hvor din bror og svigerinne (som for øvrig høres "litt spesiell ut") blir din mors verge, og kan styre alt i hennes liv. Kommer det til å bli igjen noe arv da, tror du? Og kommer de til å disponere hennes midler til gavn for henne eller seg selv? :riste:

Lykke til, vennen, dette fikser du. Og drit i hu dama. Hun høres ut som hun sliter big time med et-eller-annet. :klem:

Skrevet

Jeg synes forresten ikken broren din hørtes helt god ut heller jeg, eller hvertfall ikke måten han er mot deg.

Skrevet

Jag har upplevt något liknande (med banktillgång och uttag) men då gällde det min farfar.

Tragiskt är det när nära blir bestulna av sina barn och deras sambo/fru/make. Personen som blir bestulen blir ofta otroligt mer sårad eftersom det är ens familj som stulit, inte någon okänd "buse".

Barnet (i ditt fall din bror) är säkert rejält manipulerad av sin fru och har blivit det under flera år. Kärleken gör en blind för sanningar och ord. Ibland betyder det att de bara avskärmar sig från sin egen familj, ibland kommer sådana anklagelser som du drabbas för.

Jag hoppas verkligen att din bror och din svigerinna inser vad de gjort och att ni kan få en bra relation - annars har du en god anledning att bryta kontakten med dem. Trist att tappa kontakten men man bör inte utsätta sig för vilken behandling som helst anser jag.

Skrevet

Jeg er trådstarter. Takker for alle svar. Ja det er rett at han faktisk ikke vet alt hun har gjort gjennom årene. Og at hun har en eller annen makt over han.

Ang verge, jeg tror hun er vergen til mamma. Mamma kan ikke gå i banker etc pga dårlig kontroll over kroppen. Altså hendene spesielt.

Hun kan ikke signere etc.

Jeg har ikke kontakt med min bror og dama. Har kuttet dem ut for ett par år siden. Men kan jo ikke unngå dem helt, for jeg treffer jo dem hos mamma. Jeg er ikke interessert i noen kontakt med dem.

Skrevet

ta umiddelbart kontakt med overformynderiet der din mor bor. De vil kunne svare på om hun er oppnevnt som verge/hjelpeverge. En telefon dit burde avklare mye!

Skrevet

Nå er det jo sånn at dette blir tatt hånd om. Hjemmesykepleieren raser av forbannelse.Og banken skal anmelde henne. Det positive er jo at banken anmelder henne. Da slipper mamma å gjøre det. For hun hadde ikke turd.

Skrevet

Jeg vil skrive at hun er klar i toppen (mamma), men noen ganger roter hun en del. Og hun klarer ikke å holde styr på regninger. Dama til min bror fikk penger en gang for å betale telefon regningen. Noe som er veldig viktig for mamma har trygghetsalarm. Telefonen ble kuttet, og mamma lå i flere netter uten alarm. Hjemmesykepleieren måtte sjekke henne flere ganger om natten. Da hadde altså dama tatt pengene og latt være å betalt telefonregningen.

Skrevet
Mamma kan ikke gå i banker etc pga dårlig kontroll over kroppen. Altså hendene spesielt.

Hun kan ikke signere etc.

Bare angående signaturer. Bestefar hadde Parkinsons, men fikk et stempel med egen signatur som han hadde enekontrollen over. Dette er noen få år siden nå, men jeg vil tro at den samme ordningen eksisterer i dag.

Skrevet

Det er av og til synd og skam at man ikke kan velge familie...

Skrevet
Bare angående signaturer. Bestefar hadde Parkinsons, men fikk et stempel med egen signatur som han hadde enekontrollen over. Dette er noen få år siden nå, men jeg vil tro at den samme ordningen eksisterer i dag.

Hun drar aldri ut noen steder pga hun ikke klarer å kontrollere rullestolen (elektrisk). Hun surrer litt, men er ellers klar i hodet å snakke med altså.

Hun hadde ikke klart dette selv. Så hun fikk dama til å hjelpe henne. Snakk om misbruk av tillit.

Skrevet
Siden jeg var 6 år, så har svigerinnen min prøvd å få meg til å virke som en "luring". Altså, som en som lurer mamma feks.

Min eldste bror er mange år eldre enn meg. Og han ble sammen med dette menneske da han var ca 17 år. Jeg var et barn på den tiden.

I løpet av alle disse årene, har vi opplevd så mye dritt fra henne.

Da jeg var liten feks, så løp jeg igjennom hagen deres. De bodde da i kommunal leilighet. Jeg og mine venner hørte noe bråk fra deres leilighet. Og vi smugtittet.

Jeg møtte henne i butikken flere uker senere. Og hun slo meg i fjeset. Hun mente at den smugtittingen var så gale at hun deiste til meg.

I alle år har hun sagt at jeg var feit og hadde stor rumpe. Tilogmed da legen på skolen sa at jeg måtte komme meg opp i vekt. Og da jeg var 164 høy og veide 47 kg. Hun påstod at jeg hadde prøvd noen klær av henne, da jeg satt barnevakt for sønnen, altså min nevø.

Hun sa: Jeg kan se at du har prøvd det skjørtet. For det er nesten sprengt.

Jeg vet at jeg aldri har prøvd det miniskjørtet. For jeg hadde aldri interesse for det. Og jeg husker jo.

I voksen alder har hun gjort narr av meg. For jeg gikk opp 10 kg i vekt etter barn. Tilogmed min bror har gjort narr av meg. Hun har kommentert feks magen min eller haken min en gang. Og hun har spurt meg ting som: Bruker du frityrgryte?

Og det var etter hun la ut i det vide og det brede om en venninne som ble så ekkelt feit pga frityrgryte.

En gang da mamma lå på sykehuset pga slag, så gikk vi bortover sykehus-gangen. Jeg, min bror og dama + mine to barn.

Min bror spurte meg: Har du sjekket vekten din hos legen?

Jeg sa: Hva mener du egentlig?

Han sa: Du må jo komme deg ned i vekt, for dette er jo farlig.

Jeg sa: Ingen lege har sagt noe som helst til meg. Jeg veier 65 kg.

Han sa: Nei, du lyver.

For å spole framover. ...

I senere tid har de beskyldt meg for å "stjele" av min mor. Min mor sitter i rullestol og har amputert to legger. De har alltid prøvd å sverte meg på den ene eller andre måten. Jeg fikk en mail av min bror: STJELER DU FRA MAMMA?

Jeg knakk helt sammen og dro til mamma og snakket med henne.

Alt ble fikset. Men saken er at dama ikke vet at jeg har lånt litt penger av mamma. Så da hun så det på kontoutskriften så klikket hun. Og jeg måtte forklare som en idiot. Mamma har ikke turd å si til henne at jeg lånte penger.

Og dette skrev jeg i mail til dem.

Det verste er at nå, for ett par-3 uker siden så fikk mamma vite at dama til min bror hadde fikset et ekstra visakort. Dama til min bror har alltid ordnet regninger og sånn. Som en verge er det vel.

Det mamma ikke har visst er at et nytt kort ble tatt ut. Og det ble brukt over 5000 kr. Noen dyre greier fra vinmonopolet. Og klær etc.

Mamma ringte meg, så nedfor og sa: Og de som prøvde å sverte deg....

Dama til min bror dro hjem til mamma og stjal bankutskriften.

For hun har nok trodd at ingen sjekket den.

Men jeg og mamma sjekket den. Pluss hjemmesykepleieren.

Banken har ringt mamma. Og de skal anmelde henne.

Er ikke dette bare råttent?

Jeg har alltid blitt svertet av disse menneskene. Men se nå hva som skjer. De selv er drittsekkene. For jeg kunne aldri stjelt av noen som helst i denne verden. Spesielt ikke min mor.

bare lurer på hvilke oppvekst den damen der har hatt. Noe her hun ikke har lært. Damen er både frekk, manipulerende, spydig og kjeltring.

takt og tone eies ikke. Hold deg vekk fra henne. Hva skal det ha seg at din bror er på veg til å utvikle de samme tedenser?

Skrevet

Trollete dame. Bare hold deg unna henne, ikke ta til deg stikkene hennes, du kan ikke forandre henne likevel.

Jeg synes det er rart at din brors samboer er satt som verge til din mor, det er vanligvis barna som blir satt som det. Hun er jo ikke blodslektning. Hvor gammel er du? Er du gammel nok og moden nok til å være verge for din mor, ivareta alle hennes affærer? Isåfall synes jeg virkelig du skal kontakte advokat for å bli utnevnt som din mors verge av sorenskriveren. Uansett må dette kvinnemennesket fratas all tilgang til din mors affærer.

Skrevet
Trollete dame. Bare hold deg unna henne, ikke ta til deg stikkene hennes, du kan ikke forandre henne likevel.

Jeg synes det er rart at din brors samboer er satt som verge til din mor, det er vanligvis barna som blir satt som det. Hun er jo ikke blodslektning. Hvor gammel er du? Er du gammel nok og moden nok til å være verge for din mor, ivareta alle hennes affærer? Isåfall synes jeg virkelig du skal kontakte advokat for å bli utnevnt som din mors verge av sorenskriveren. Uansett må dette kvinnemennesket fratas all tilgang til din mors affærer.

Jeg var verge for min mor en gang. Jeg er nå 30 år.

Jeg orket ikke dette stresset for noen år siden. Historien er lang, tro meg.

Så min brors samboer ble verge. Hun nærmer seg 50 år og har voksne barn. Jeg har små barn og har mine personlige problemer.

Skrevet
bare lurer på hvilke oppvekst den damen der har hatt. Noe her hun ikke har lært. Damen er både frekk, manipulerende, spydig og kjeltring.

takt og tone eies ikke. Hold deg vekk fra henne. Hva skal det ha seg at din bror er på veg til å utvikle de samme tedenser?

Min bror vet ikke egentlig hvordan hun er. I dag snakket jeg om dette til en god venninne som jeg har kjent siden jeg var 12 år.

Hun sa til meg: Send en mail til din bror om dette.

Men som jeg sa til henne: Jeg tør ikke.

Hun er direkte grusom og jeg tør ikke å ta dette opp med han. Av den grunn at hun vil kanskje kontakte meg her på døren.

Jeg vet ikke jeg. Feig som jeg er. Men dette er ikke snakk om vanlig småkrangel. Det er snakk om at jeg har minner fra den gangen hun slo min søster her på kjøkkenet. Fordi de var uenige om noe. Og jeg hater sånne konflikter.

Skrevet

Kjære deg da kvinne, er du ikke bare 30 år og hun andre kjerringa hele 50 år. Er du så redd for ei kjerring på 50 år eller?

Om hun så kommer alene og ringer på døren din, hva kan kjerringa gjøre mot deg som du er så redd for. Tror du hun kommer til å banke deg opp eller hva?? At hun har slått din søster og deg tidligere, kan tyde på at kjerringa liker å bruke vold.

Selv om hun slo/banka deg når du var en ung jente, klarer hun vel ikke å banke deg nå lenger når kjerringa er 50 år. Du er feig som ikke våger å ta en konfrontasjon med henne og sette kjerringa på plass.

Hadde en kjerring laga så mye problemer for meg og min familie, hadde jeg seriøst vurdert å banka henne om hun forsøkte å bruke vold mot meg og min familie en gang til.

Skrevet

Jeg blir så lei meg på dine veine,tenk at du har måtte tåle så mye drit fra din svigerinne og bror.

De har regelrett prøvd å ødelegge forholdet ditt til din mor.

Dette er sjalusi på høyt plan.

De har forsøkt å splitte dere 2 slik at de kan loppe din mor for penger ,for uten kontakt så har jo de hatt fritt leide til å stjele enda mer penger.

Splitt og hersk og det å sette mennesker opp mot hverandre.......ja det er det de har forsøkt på.

Moren din har jo innrømt at de har forsøkt å sverte deg.

Og selv om det høres dumt ut oppi alt dette her,men.......du er ikke tykk, du er ikke i nærheten engang.

Og uansett,for å vinkle det litt annerledes,hadde du vært overvektig,ja hva så ?? :overrasket:

Det er ikke utenpå man kan se om man har truffet en venn for livet eller et menneske med godt hjerte.

For at dere skal komme helskinna ut av dette her,så er det lurt å ikke ha noe besøk eller kontakt med dem inntil saken er over.

Ikke la de ta opp kontakten, ikke ta imot tilbudet om at de kan rydde opp i dette i all allmindelighet,ikke gå inn på noe muntlig eller skriftlig avtale,la de sakkyndige ta seg av dette.

Dette vil bli flaut og fælt for dem,men nå kan de sitte der med skjegget i postkassa.

Gi mammaen din en klem ifra gjest på kg. :klem: og mange klemmer :klem: til deg også.

ha en fin dag.

Skrevet
Kjære deg da kvinne, er du ikke bare 30 år og hun andre kjerringa hele 50 år. Er du så redd for ei kjerring på 50 år eller?

Om hun så kommer alene og ringer på døren din, hva kan kjerringa gjøre mot deg som du er så redd for. Tror du hun kommer til å banke deg opp eller hva?? At hun har slått din søster og deg tidligere, kan tyde på at kjerringa liker å bruke vold.

Selv om hun slo/banka deg når du var en ung jente, klarer hun vel ikke å banke deg nå lenger når kjerringa er 50 år. Du er feig som ikke våger å ta en konfrontasjon med henne og sette kjerringa på plass.

Hadde en kjerring laga så mye problemer for meg og min familie, hadde jeg seriøst vurdert å banka henne om hun forsøkte å bruke vold mot meg og min familie en gang til.

Ja hvis det hadde vært en engangepisode at man opplever slikt en gang,men når du blir tråkt nedi gjørma fra du er liten av,ja da er det ikke så lett som du tror.

jeg selv har en søster som nærmer seg 50 og hun er tjuv og kjeltring,eier ikke takt og tone,bluferdighet vet hun ikke hva er,hun er manipulerende og gjør alt for penger,om det vil være å stjele fra sine søstre,andmelde datteren sin eller få kjæresten til å slåhenne så hun kan få andmeldt ham slik at hun får erstatning,og dama har vel omtrent liggi seg til alt hun eier også.

Det er ikke bare bare å si ifra til et manipulerende menneske når du har hatt drit på brødskiva siden du var liten,dette må vokse seg fra.

Hvordan skal du klare å skaffe respekt når ingen har lært deg hvordan ??

Hvordan skal du klare å sette grenser når du ikke har lært hvordan??

Ting tar tid,om det er så alvorlig i hennes tillfelle vet jeg ikke,men resultatet blir vel det samme,man blir ei dørmatte og en person som går stille i dørene fordi man ikke er vant me då hevde seg,fordi man har ikke lært hvordan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...