Gå til innhold

opplever du gjestetrakassering som problem?


aline

Anbefalte innlegg

Jeg valgte det siste alternativet. Har stort sett fått god hjelp av gjester, og de er jevnt over hyggelige.

Tror det beste er å overse ufine gjester (altså ikke begynne å krangle med dem...). Vanskelig når man blir provosert, men det er vel det de prøver å oppnå. Ikke svare og rapportere til moddene tror jeg er mest effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alf Kaida

Jeg opplever gjestetrakassering som gjestenes problem. I den grad man tar igjen med tullingene er det ens eget problem også, men da er det altså trakassering av gjester i stedet for gjestetrakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj

Jeg ble stålket litt før - men jeg gadd ikke å bry meg med det, og da gikk det over. Kunne gjerne tenke meg et gjestefritt forum til alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
ok... dette er en poll jeg fant ut jeg ville prøve pga senere dagers klaging på at mange sliter med gjestesvar og trakassering fra gjester..

men jeg har ikke laget mange poller, så aner ikke hvordan dette går.

ps. sorry for litt lange alternativer... men visste ikke helt annen måte å skrive det på i farta.. :ler:

Ja, jeg opplever BRUKERE SOM TRAKASERER GJESTER SOM ET PROBLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det virker som det er noe stort problem med trakassering, men i det siste har det vært veldig mange håpløse avsporinger av tråder forårsaket av gjester (sikkert bare noen få, de har ganske gjenkjennbare tema og provokasjonsmåter). Da ender det med at man ikke gidder å prøve å bidra i tråden, og det er jo dumt. Men regner med det har sammenheng med at det har vært juleferie og endel mindreårige og andre kanskje kjeder seg litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne være artig å se hva som skjer med forumet dersom det blir et krav at man er registrert for å kunne ytre seg.

Det ville kanskje ha en god effekt på seriøsiteten. Eller kanskje ikke. Ofte er det jo gjester som starter tråder. Jeg vet ikke helt, men det virker ofte på meg som om det er utloggede brukere. Redde for å tilkjennegi kontroversielle standpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sett alternativene, men kan jo si hva jeg mener likevel:

Eneste ulempen med gjester, slik jeg ser det, er hvis mange kaller seg kun "gjest". Da er det vanskelig å følge med på hvem som har skrevet hva i en tråd, og misforståelser kan oppstå. Lettere om gjestene slenger på et "etternavn" for anledningen.

Ellers synes jeg det kan bli en del usakligheter og trakkasering, men dette er det ikke nødvendigvis gjester som står for. Tror moderering er løsningen på dette problemet, ikke å fjerne muligheten for å skrive som gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne være artig å se hva som skjer med forumet dersom det blir et krav at man er registrert for å kunne ytre seg.

Det ville kanskje ha en god effekt på seriøsiteten. Eller kanskje ikke. Ofte er det jo gjester som starter tråder. Jeg vet ikke helt, men det virker ofte på meg som om det er utloggede brukere. Redde for å tilkjennegi kontroversielle standpunkt?

Det var slik en periode i fjor. Ble ikke noe mer seriøst, KG vil nok aldri bli sett på som et seriøst forum.

Og aktiviteten ble godt som borte.

Jeg får ikke sett alternativene, men kan jo si hva jeg mener likevel:

Eneste ulempen med gjester, slik jeg ser det, er hvis mange kaller seg kun "gjest". Da er det vanskelig å følge med på hvem som har skrevet hva i en tråd, og misforståelser kan oppstå. Lettere om gjestene slenger på et "etternavn" for anledningen.

Ellers synes jeg det kan bli en del usakligheter og trakkasering, men dette er det ikke nødvendigvis gjester som står for. Tror moderering er løsningen på dette problemet, ikke å fjerne muligheten for å skrive som gjest.

Er her for det meste som gjest, men blir lei av sure svar uansett hva og hvor man skriver derfor er jeg bruker i dag.

Så jeg synes det er en del trakasering men jeg opplever det stort sett slik som at det er brukere som står for dette. Kan hende at det oppleves slik fordi jeg holder meg unna de mest kranglete forumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og de av dere som ønsker noen gjestfrie forum, kom gjerne med forslag til hvilke dere mener burde være gjestfrie.

dette er en poll for min nysgjerrighet, og det kunne jo vist litt om hvor mange som er enige om hva som bør gjøres. ;)

Tja, du husker kanskje for 1-2 år siden på KG?

Det var samme rabalder da, og det ble full gjesteutstenging.

Forumet ble stille og besøkstallene sank.

Deretter startet KG med å ekskludere gester fra enkelte temaer, men ikke alle. Dette fungerte heller ikke helt.

Så ble KG åpen for all gjesteposting igjen, og det fungerte bra. Beslutningen ble fattet.

Du som fast, gammel bruker tar altså nok en gang tar opp temaet og vil at gjester skal forsvinne.

Lærte du ingenting fra forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på de debattene på avis sidene , og der må noen godkjenne innlegg som kommer fra gjester før de vises i debatten , men dette tar vel veldig mye tid antar jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det vært veldig mange håpløse avsporinger av tråder forårsaket av gjester (sikkert bare noen få, de har ganske gjenkjennbare tema og provokasjonsmåter).

Så merkelig at du ikke har et eksempel/link til tråd(er) der du mener det går over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så merkelig at du ikke har et eksempel/link til tråd(er) der du mener det går over streken.

Ja, kjemperart, det var egentlig mest for at du skulle få noe å bruke mot meg. Men når tråder om dimmere, spørsmål om oppskrifter og en del tråder om yrker/lønn/skatt/utdanning sklir ut i ting som ikke har med tema å gjøre (det er gjerne noen som synes alle skal bli økonomer og ingeniører! eller forteller en hel masse om å være på sosialen eller hyler om at folk enten er trygda eller millionærer i hvert tredje innlegg) synes jeg det er ganske påfallende. Ikke trakassering stort sett, men forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annen gjest

Du skal ikke se bort i fra at enkelte av mine innlegg kan ha satt ting på spissen.

Men er det forbudt, mener du?

Vil ikke mye av dette være betinget av den enkeltes kompetanse også?

En som kanskje ikke har hørt om Bourdieu og ikke er vant til å drøfte/diskutere ville kanskje se på det som en provokasjon at noen drar inn Bourdieu i en diskusjon om mat. Og om biler.

Slik jeg ser dette handler dette om sneverhet - og et slag for at sneverheten må få leve på KG. På den måten ekskluderes alle digresjoner og innspill som faktisk indirekte ofte kan være interessant. Så lenge man ikke henger ut noen eller angriper noen, eller bevisst går inn for å ødelegge tråder, er del relevante digresjoner helt avhjørende for en god diskusjon? Tillates ikke det blir forumet fordummende, synes jeg.

Jeg irriterer meg over enkelte gjester på seksualitetsforumet. Det virker som om en person der liker å snakke om egen analåpning og de gasser som eventuelt måtte komme ut + mange andre usmakeligheter. Slikt er kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du husker kanskje for 1-2 år siden på KG?

Det var samme rabalder da, og det ble full gjesteutstenging.

Forumet ble stille og besøkstallene sank.

Deretter startet KG med å ekskludere gester fra enkelte temaer, men ikke alle. Dette fungerte heller ikke helt.

Så ble KG åpen for all gjesteposting igjen, og det fungerte bra. Beslutningen ble fattet.

Du som fast, gammel bruker tar altså nok en gang tar opp temaet og vil at gjester skal forsvinne.

Lærte du ingenting fra forrige gang?

HVA mener du? Denne faste, gammle brukeren startet denne tråden 30.08.2006

Det var en gjest som dro fram denne tråden her, ingen fast bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tulipa

Jeg bryr meg veldig lite om folk er gjester eller registrerte brukere .. Irriterer meg faktisk mer over endel registrerte brukere som ikke tåler at det stilles spørsmål ved deres påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du husker kanskje for 1-2 år siden på KG?

Det var samme rabalder da, og det ble full gjesteutstenging.

Forumet ble stille og besøkstallene sank.

Deretter startet KG med å ekskludere gester fra enkelte temaer, men ikke alle. Dette fungerte heller ikke helt.

Så ble KG åpen for all gjesteposting igjen, og det fungerte bra. Beslutningen ble fattet.

Du som fast, gammel bruker tar altså nok en gang tar opp temaet og vil at gjester skal forsvinne.

Lærte du ingenting fra forrige gang?

Åpningsinnlegget (og pollen) i denne tråden er fra 2006, og den er hentet frem av en gjest som hevder seg trakassert av faste brukere...

Jeg syns stort sett det er greit med gjesteposting, bortsett fra i personlige meldinger og (muligvis) i ris og ros. Ellers er jeg vel en av de som oftest har sagt at jeg liker meg best her når forumet er åpent for gjester, selv om jeg nok har følt at jeg har vært et ettertraktet bytte for enkelt(e) av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke stemt - får ikke sett resultatet :tristbla:

det gjør ikke jeg heller, og vet ikke om det er noen måte å endre det på, siden tråden er fra 2006 og altså før div omlegginger på kg.

Tja, du husker kanskje for 1-2 år siden på KG?

Det var samme rabalder da, og det ble full gjesteutstenging.

Forumet ble stille og besøkstallene sank.

Deretter startet KG med å ekskludere gester fra enkelte temaer, men ikke alle. Dette fungerte heller ikke helt.

Så ble KG åpen for all gjesteposting igjen, og det fungerte bra. Beslutningen ble fattet.

Du som fast, gammel bruker tar altså nok en gang tar opp temaet og vil at gjester skal forsvinne.

Lærte du ingenting fra forrige gang?

Jeg husker for 1-2 år siden ja, det var akkurat da jeg laget denne tråden, dette innlegget er også det første jeg har skrevet i denne tråden siden høsten 2006, så vet ikke helt hva du prøver å beskylde meg for eller mener jeg ikke har lært....

datoer kan være greit å se på før man svarer på noe ser du, ihvertfall før man prøver å disse faste, gamle brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milorill

Det må da være enklere å rydde litt der gjester skriver tull enn å stenge for dem!

Personlig er jeg for gjester, fordi de fleste gjester er greie folk :)

At 2 fora er stengt for gjester kan da ikke være så ille, sålenge det ikke er flere fora som blir stengt for dem!

Og til den gjesten som skrev at ts skrev denne tråden nå stemmer ikke dette.

Både Brunhilde og gjest over hun skrev det samme.

Denne tråden er fra 30 august 2006 :erter: men up to date er den :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...