Gå til innhold

opplever du gjestetrakassering som problem?


aline

Anbefalte innlegg

ok... dette er en poll jeg fant ut jeg ville prøve pga senere dagers klaging på at mange sliter med gjestesvar og trakassering fra gjester..

men jeg har ikke laget mange poller, så aner ikke hvordan dette går.

ps. sorry for litt lange alternativer... men visste ikke helt annen måte å skrive det på i farta.. :ler:

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

også har jeg da svart selv, siste alternativet som er riktig for meg

og de av dere som ønsker noen gjestfrie forum, kom gjerne med forslag til hvilke dere mener burde være gjestfrie.

dette er en poll for min nysgjerrighet, og det kunne jo vist litt om hvor mange som er enige om hva som bør gjøres. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte det nederste alternativet.

Edit: Bare legge til litt. Det er få som ikke klarer å oppføre seg, og som kommer med ufine kommentarer. Dessuten ville vi gått glipp av mange gode gjester som bidrar med fornuftige og gode innlegg i debattene.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak, Aline. Blir interessant å se resultatet :)

takk, er også nysgjerrig på resultatet, håper mange svarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler et alternativ:

Jeg opplever trakassering og personforfølgelse som et problem på KG, men gjestefrie soner løser ikke problemet.

Siste alternativ er imidlertid dekkende for min opplevelse av situasjonen.

Endret av Firefox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt svar er:

Nja - har ikke blitt trakassert selv, men synes det for andre er så stort problem at jeg ønsker delvis gjestfritt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Det mangler et alternativ:

Jeg opplever trakassering og personforfølgelse som et problem på KG, men gjestefrie soner løser ikke problemet.

Noe sånt. Jeg har til tider irritert meg geønn på gjester som kommer med oppgulp, men er usikker på hva som kan gjøres med det enn at moddene blir flinkere til å rydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler et alternativ:

Jeg opplever trakassering og personforfølgelse som et problem på KG, men gjestefrie soner løser ikke problemet.

farsken.. visste at jeg kom til å glemme noen alternativer.

men vil helst ikke gjøre om nå som folk har begynt å svare(vet ikke om jeg hadde kunnet om jeg ville heller jeg altså)

men de som ikke finner noe alternativ som passer, kan skrive innlegg og svare kanskje.. blir ikke fullstendig poll da, men gir kanskje ett inntrykk av hva folk mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange alternativer kan også bli rørete, og selv om jeg savnet alternativet Firefox nevnte fant jeg endog et svar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

Seriøst forum: Forby gjester.

Tvers gjennom kommersielt, tjene penger, og " hore" for annonsørene-forum: Gjester nødvendig onde.

Med andre ord: Hadde KG vært et idealistisk forum med dens størrelse, hadde registrering vært nødvendig. Skal de tjene så mye penger som mulig, er gjester et nødvendig onde.

For ordens skyld, de fleste gjester er OK.

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte siste alternativet. Jeg er faktisk ganske ofte her inne som gjest, men jeg kan da oppføre meg fordet.

Føler at mange av de som skriker opp om fæle, frekke gjester ofte er ganske krasse i sin egen væremåte her inne, og burde vel strengt tatt feie for egen dør først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Jeg ønsker meg gjestefritt forum. Men ikke fordi gjestene oppførerer seg "problematisk", for det gjør jo de fleste ikke.

Jeg mener at det imidlertid ikke burde være problematisk for folk å registrere seg som bruker. Det koster ingenting, og det er opp til en selv hvor anonym man ønsker å være. Og man kan slette seg og registrere seg på nytt så mye man ønsker.

Av egen erfaring risikerer ofte forum som ikke krever innlogging av brukerne å bli useriøse, og jeg er redd KG kan falle i den fellen hvis ikke det snart blir gjort noe med de få uregistrerte brukerne som forsurer stedet.

Men alt i alt ser jeg ikke gjester som noe problem i dag - de fleste oppførerer seg som sagt fint og er et godt tilskudd til debattene, men gode debattantevner forsvinner jo ikke når man registrerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg gjestefritt forum. Men ikke fordi gjestene oppførerer seg "problematisk", for det gjør jo de fleste ikke.

Jeg mener at det imidlertid ikke burde være problematisk for folk å registrere seg som bruker. Det koster ingenting, og det er opp til en selv hvor anonym man ønsker å være.  Og man kan slette seg og registrere seg på nytt så mye man ønsker.

Av egen erfaring risikerer ofte forum som ikke krever innlogging av brukerne å bli useriøse, og jeg er redd KG kan falle i den fellen hvis ikke det snart blir gjort noe med de få uregistrerte brukerne som forsurer stedet.

Men alt i alt ser jeg ikke gjester som noe problem i dag - de fleste oppførerer seg som sagt fint og er et godt tilskudd til debattene, men gode debattantevner forsvinner jo ikke når man registrerer seg.

Bare som en digresjon, kg har vel vært åpent for gjester i årevis, og selv om forumet har vokst har det ikke blitt noe særlig verre de siste par årene, eller...? Jeg tror det går an å ha det åpent og likevel såpass godt fungerende som i dag, forutsatt at moderatorer er passe konsekvente på moderering.

Ellers er jeg ganske enig i Slangens oppsummering. Ikke for det, det finnes useriøse fora med registreringsplikt også. Men det er selvsagt forskjell på hvordan et kommersielt og et idealistisk forum fungerer, og hvilke brukere man ønsker å beholde. Kg faller i førstnevnte kategori, hvor kvalitet måles i antall innlegg pr dag, ikke i innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte det siste. Enten er forumet åpent for gjester eller stengt for gjester mener nå jeg (og da velger jeg åpent). Jeg synes enkelte gjester kan være irriterende ja, men ikke så mye at jeg støtter "spesialopplegg" som egne forum. Hvis forumet skulle være stengt for gjester synes jeg brukerne burde ha mulighet til å poste anonymt - da ville det også være lettere for moderatorene å se hvem som ofte er ufine.

Mental ignorering er utrolig virksomt. :) Og hvis jeg mot formodning skulle være hypp på en krangel, så er det alltids noen som blir med på det. Bare å kritisere en frekk gjest for å være frekk det, så er man i gang.

Synes forresten det har vært ulidelig mye styr rundt dette i det siste... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Norwegian Blue

Syntes forumet skal være åpent for alle, det er jo det som er hele poenget mener jeg. Ellers er jeg redd det blir det noe helt annet; en privat klubb hvor de som ikke passer inn blir presset ut. Det har skjedd før med gode diskusjonsforum.

Det virker som flertallet er fornøyd med sånn tingene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

De aller fleste gjester og brukere er saklige og/ eller hyggelige, vi kan ikke stenge forumet selv om noen tråkker over grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte også det siste alternativet. Har aldri blitt trakassert selv, og hvis noen er virkelig ufine så mener jeg moddene må trå til uavhengig om det er gjest eller fast bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også bare få sagt det at noen ganger har jeg skrevet triste innlegg uinlogget. Da har jeg hatt behov for å tømme meg litt. Og det har ikke tatt lang tid før en gjest har kommet innom og gitt meg en klem og litt trøst/moralsk støtte.

Selv om det er en "ukjent" gjest så gir det meg trøst og det varmer.

Kjipt med frekke og kjipe gjester her inne men hvis jeg ikke er full av faan så velger jeg å overse innleggene og leser de normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...