Gå til innhold

Tar du det som en selvfølge at sårene dine gror?

Bønna

Anbefalte innlegg

Her om dagen pådro jeg meg et rift i underarmen ved å gjøre noe så dagligdags som å kaste søpla. Borettslaget mitt har endret søppelrutinene, og dermed er jeg ikke like fortrolig med alle aspekter ved det nye søppelsystemet.

De har erstattet de rektangulære plastikkboksene med en real stålbeholder – med små hull på sidene tilpasset søppelposer av typen dagligvareposestørrelse. Stålbeholderen, som er på høyde med en voksen mann, har et toleddet stållokk som kan løftes for å kaste søppelvolum som er større enn en standard dagligvarepose.

Det var ved å løfte det toleddete lokket at jeg pådro meg riftet i armen. Jeg glapp stållokket. Som følge av en kombinasjon av at jeg feilplasserte gripetaket på lokket. Samt en overvurdering av kraften som måtte til for å løfte det. Dermed skrapte stållokket underarmen min på vei ned.

Hvis jeg hadde bodd i USA hadde jeg saksøkt borettslaget for skaden. Men fordelen ved å bo i Norge er at det enn så lenge ikke er et multikulturelt samfunn, og her nytter det ikke å saksøke hverandre for banaliteter. Dog er min homogenkulturelle reaksjon på skaden minst like interessant. Uavhengig av innvandring. :overrasket:

Jeg bare trakk på skuldrene, og tok det som en selvfølge at skaden ville lege seg over tid. Jeg tokk det for gitt at det åpne såret, med blodet som rant, til slutt ville forsvinne av seg selv. Jeg tok det for gitt at det på ny ville danne seg ny hud, og at alt ville bli som jeg kjente det fra før. Tross alt har jeg sett dette mange ganger før.

Men i bunn og grunn tar jeg for mye for gitt. Det man oppfatter som en selvfølge kan i neste øyeblikk innebære katastrofale følger med en dødelig utgang. Det er ikke gitt at sårene mine gror. Selv om jeg utallige ganger har sett at det faktisk skjer. En dag kan jeg møte på faktorer jeg ikke kontrollerer. Slik som at stållokket er infisert med en ond bakterie kroppen min ikke er forberedt på (hører jeg noen rope hurra for innvandringspolitikken?).

Så da lurer jeg på om det ikke er slik for tilhengerne av det personlige ansvar også. De har vært der. De har sett det. Det har gått bra. Og da må det være slik for alle andre også. For det har de sett med egne øyne. Ikke sant?

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men i bunn og grunn tar jeg for mye for gitt.

Åpenbart. Men det er bra at du sier det selv. Det er det første skrittet på veien mot et åpnere sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må åpenbart vært meget trøtt. Bakterier, homokultur og innvandring i et eneste stort sammensurium... Gjesp!

Hvordan gikk det med armen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må åpenbart vært meget trøtt. Bakterier, homokultur og innvandring i et eneste stort sammensurium... Gjesp!

Hvordan gikk det med armen din da?

Jeg må presisere at homokultur i denne sammensetningen betyr homogenkultur. Den formuleringen er blitt endret. Men det går bra med armen min. Innvandringen har åpenbart ikke utsatt kroppen min for djevelske bakterier den ikke evner å håndtere. Dessverre for indianerne var de ikke så heldige.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. du klarer å få det at du kløner til å handle om all den farlige innvandringen...

10/10 poeng for evnen til å prate bullshit og pisspreik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg aldri for infeksjoner eller sår. Det er alltids noen i familien som klarer å ordne opp hvis det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tatt på kornet
Wow.. du klarer å få det at du kløner til å handle om all den farlige innvandringen...

10/10 poeng for evnen til å prate bullshit og pisspreik

he he, akkurat ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde bodd i USA hadde jeg saksøkt borettslaget for skaden. Men fordelen ved å bo i Norge er at det enn så lenge ikke er et multikulturelt samfunn, og her nytter det ikke å saksøke hverandre for banaliteter. Dog er min homogenkulturelle reaksjon på skaden minst like interessant. Uavhengig av innvandring. :overrasket:

Men i bunn og grunn tar jeg for mye for gitt. Det man oppfatter som en selvfølge kan i neste øyeblikk innebære katastrofale følger med en dødelig utgang. Det er ikke gitt at sårene mine gror. Selv om jeg utallige ganger har sett at det faktisk skjer. En dag kan jeg møte på faktorer jeg ikke kontrollerer. Slik som at stållokket er infisert med en ond bakterie kroppen min ikke er forberedt på (hører jeg noen rope hurra for innvandringspolitikken?).

Hallo?

Hva har det å saksøke borettslaget med multikulturelle samfunn å gjøre?

Og hva har onde bakterier med innvandringspolitikk å gjøre?

Nå begynner jeg virkelig å tro at du lever opp til nicket ditt her, Bønna, man skulle jo nesten tro du har sittet inne og røyka i hele dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok tatt seg en bønne, ja. Merkelig hvor mye mye man (han) greier å vri til å handle om innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en spennende avhandling du har klart å surre sammen her Bønna. Så mye pisspreik har jeg ikke hørt på lenge, men takk allikevel. Takk for en meget god latter! :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønna prøvde å være morsom. get it?

Akkurat når Bønna er dønn seriøs og når Bønna er morsom er ikke så greit å si.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...