Gå til innhold

Fortell meg alt om Irland :-)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Noen som har vært på ferie/jobbet/bodd i Irland? Fortell :-) Anbefal meg ting å se/gjøre osv. Jeg regner med å bo i Dublin. Gleder meg sånn!!

Greit å vite litt om deres erfaringer... Er det kaldt/varmt der om sommeren? Hvordan er folkene? osv.

På forhånd takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Dublin minner om Oslo eller noen av de mindre britiske byene som Exeter, Cardiff - en liten storby. Lett å få oversikt over, deler er veldig hyggelig, mens enkelte områder er mer turistifisert. Men du finner litt skjulte perler her og der; spis lunsjen din sammen med studenter og professorer til en billig penge inne på kantinene på Trinity College f. eks. Et par flott parker som kan være gode å ha for det er temmelig mye trafikk i den byen.

Dette er pubenes rike ... og folk er avslappa og det er nesten alltid mulig å komme i kontakt med noen på en pub. Skal du studere eller jobbe tror jeg det er veldig lett å komme inn i et miljø.

Det er selvfølgelig mye musikk der, men kanskje mer rettet mot turister om sommeren, mindre av det spontane.

Personlig syns jeg det er landet i Irland som er det beste. Sjøl skulle jeg gjerne hatt en hytte der, et fast punkt i sør å komme tilbake til stadig vekk. Bare jeg tenker på Cork blir jeg varm om hjertet; det står i alle guider at det er en drittby, men det er ikke etter mine erfaringer.

Irland minner meg om Norge, det er veldig mye natur der. For oss som er glad i aktivitet av alle slag er det en vennligere, mer imøtekommende og billigere variant av det beste av Norge. Det er en snodig opplevelse å reise rundt med buss eller bil - det fins nesten ikke større veier der i det hele tatt. Det er også godt utbygd med tog.

Det er vestkysten som er turiststripa, selvfølgelig. Det er der det dramatiske landskapet er, og kanskje bare verdt en tur for å ha verdt der. Jeg anbefaler Dinglehalvøya som et utgangspunkt for sykling og vandring; litt mindre kommersialisert enn Kerry. Litt. Det fins noen øyer utenfor der også som det går an å ta ferje til (skikkelig dyrt, men verdt det på en god dag).

Aranøyene var ... er en skikkelig turistfelle - du har ingen idé om hvor kommersialisert det er! Men er du interessert i det litt spesielle er the Burren, også det i nærheten av Galway på vestkysten, verdt å ta en titt på. Et månelandkap som inneholder et fantastisk planteliv i mikroformat. Det er særlig mange kontientale ungdommer som vandrer fra b&b til neste vandrerhjem der.

Det regner ganske mye, så husk å ha med skift :D

Og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...