Gå til innhold

Kvinner og surskap. Hvor sur er du nå?

Tennissokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler
Heisann,

Tennissokken her. Som vi alle vet er kvinner bortskjemte mennesker som reagerer med surskap og bitching når ikke alt går hennes vei. Under hele oppveksten er hun blitt spesialbehandlet av alle og fått høre at hun er spesiell. Hun har rett til å gjøre alt hun vil uten å ta hensyn fordi hun er, hold deg fast,  ja, du gjettet riktig. Fordi hun er kvinne!

Dette har etter hvert resultert i et hav av muligheter for kvinnen hvor hun nå kan shoppe rettigheter hun ønsker, men også å fraskrive seg de negative sidene av de fordelene hun har fått. F.eks Monica Kristensen, eks-toppleder i redningsselskapet som syntest det var dårlig gjort av mediene å behandle henne som de gjorde. Hun var tross alt småbarnsmor fikk vi vite. Monika ble pottesur. At hun hadde rotet med eposten til de ansatte så hun helt bort i fra.

Er man med på leken får man smake steken mener nå jeg. Men det mener ikke kvinnen. Hun mener at hun har rett på fordelene, men de negative sidene vil hun ikke velge med seg. Dette har hun rett til fordi hun er kvinne.

Andre eksempler er f.eks i hjemmet hvor hun fortsatt styrer med jernhånd og setter selv standarden på hvordan ting og tang skal være og at hun slipper å kaste bort et år av livet sitt på militærtjeneste. Gamle argumenter som "men vi føder barn" er ubrukelige da man ikke blir kastet i fengsel for å nekte å føde barn, det er frivillig og man er to om det (stort sett). I tillegg venter mange med å få barn til de er langt ut i 30-årene om de i det hele tatt føder barn.

Konsekvensene av den enorme egotrippen det er å være kvinne er at kvinnen ikke forventer motgang. Hun er vant til å få det som hun vil og mister fullstendig fotfeste når noe går henne i mot.

Denne holdningen til seg selv som kvinne resulterer i at humøret til kvinnen er umulig å forutsi. Surskapen spiser henne opp innvendig og normaltilstanden til en kvinne er altså da "rimelig misfornøyd". Dette er et problem for kvinnen og man har derfor forsket på dette og kommet frem til følgende skalaer for kvinnens humør. Jeg spør derfor dere kvinner her på kvinneguiden: Hvor er dere på skalaene i dag?

Bitchometeret:

(0 = Normaltilstanden til kvinner, lettere bithing og flekking av tenner når hun har fått viljen sin. 10 = Årsaken til jordskjelv og naturkatastrofer. Egen målestasjon på hvert kontinent overvåker og sender ut katastrofealarm når en kvinne nærmer seg 10 på bitchometeret).

|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|

0---1----2----3---4----5---6---7----8---9---10

Surometeret:

(0=Normaltilstanden til kvinner, lettere misfornøyd og hører ikke på fornuft. 10=Årsaken til laksedød og totalødeleggelse av barskog og myrområder. Når kvinnen når nivået 10 på skalaen bør det opprettes en karantenesone på 10 mil pga umiddelbar fare for ekstra kraftig sur nedbør)

|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|IIII|

0---1----2----3---4----5---6---7----8---9---10

Så jenter, vær ærlige nå. Hvor på skalaen befinner du deg i dag? Ikke prøv å ro deg bort med å si at jeg ikke har fått meg noe på ei stund eller heng deg opp i skrivefeil.

Har du ikke fått deg noe på en stund? :kose:

Jeg er sjelden sur, og var rett og slett helt blid da jeg klikket meg inn på denne forskningstråden. Men jeg skal innrømme at menn som bruker veldig mange ord for å komme til poenget tærer på humøret mitt.

Takk!

Bare hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innom
Det var ironi.

Beklager, skulle ha satt på et gapskratt eller 3 for å vise at jeg skjønte ironien, og at jeg tok tanken et skritt videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjellsippa

Andre eksempler er f.eks i hjemmet hvor hun fortsatt styrer med jernhånd og setter selv standarden på hvordan ting og tang skal være

Hvordan vet du det tennissokken? Ingen kvinne med respekt for seg selv involverer seg med en mann med tennissokker. Så for deg må dette være kun teori. :herremann:

Er kvinner sur eller? Hvis kvinner synes at noen menn er idioter, og viser det .... er de da sur? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...