Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #21 Skrevet 30. august 2006 GUD, så rart!!!! Akkurat det samme skjedde med meg. Hadde du ikke fortalt det først så hadde jeg trodd du tulla med meg. Det rare er at jeg tok bilder av korpset med mobilen. Men når jeg så på bildet etterpå så det bare helt normalt ut!!! Jeg sier bare en ting: Valdresmarsjen blir aldri den samme igjen!! ← Er dårlig forsøk på utdriting. Folk KAN oppleve overnaturlige ting.
:-) anna Skrevet 30. august 2006 #22 Skrevet 30. august 2006 Er dårlig forsøk på utdriting. Folk KAN oppleve overnaturlige ting. ← Det vet jeg. Jeg har opplevd overnaturlige ting selv. Men jeg tror også det er ganske mange som vil gjøre seg interessante/girer seg selv opp. På samme måten som at det finnes folk med overnaturlige evner, men så finnes det også folk som veldig gjerne skulle hatt overnaturlige evner, og ønsker det så sterkt at de nesten tror på det selv til slutt. Jeg har vært på en del nettsider og sett bilder f.eks. Og strengt tatt: noe av det er bare støv på linsa!! Dette var absolutt ikke et forsøk på utdriting, men derimot et forsøk på å fortelle Pet at jeg lo så jeg grein av innlegget hennes. (Som jeg leste som en mesterlig skrevet parodi av denne type innlegg!! ) Man må da kunne tulle litt med ting også, eller?
Gjest Minimi Skrevet 30. august 2006 #23 Skrevet 30. august 2006 (endret) oi... her var det mye vilt har aldri sett noe, selv om jeg har bodd i to ulike gamle hus som det har spøkt, mamma og oldemor har sett det og ei synsk venninne av mamma som var på besøk fra langt vekk, ville overhode ikke sove på rommet mitt aleine. Hu klarte nesten ikke gå opp trappa... Men har også hørt det som Amalie 85 sier, at di er hjelperene dine. Og at er man redd for di eller kommer til å bli veldig skremt viss di viser seg, så viser di seg ikke. Det syns jeg svært omtenksom av di for jeg hadde dødd av sjokk trur jeg... Endret 30. august 2006 av Minimi
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 30. august 2006 #24 Skrevet 30. august 2006 Mye bra forskningsmateriale her.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #25 Skrevet 30. august 2006 Mye bra forskningsmateriale her. ← hva mener du med dette?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 30. august 2006 #26 Skrevet 30. august 2006 At vi har et veldig uutforsket område her. Jeg kan ikke huske noe seriøs forskning som kan bevise, eller kan sannsynliggjøre at slike ting eksisterer. Er det ikke i så fall på tide? Det virker jo som det er svært vanlig.
Spoven Skrevet 30. august 2006 #27 Skrevet 30. august 2006 At vi har et veldig uutforsket område her. Jeg kan ikke huske noe seriøs forskning som kan bevise, eller kan sannsynliggjøre at slike ting eksisterer. Er det ikke i så fall på tide? Det virker jo som det er svært vanlig. ← Du kan jo sende meg en PM med epostadressa di, så kan jeg sende deg bildet av en skummel sak på stuevinduet...
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 30. august 2006 #28 Skrevet 30. august 2006 Du kan heller sende det til de som kan analysere filmer og forskere. Jeg pisser i buksa av hollywood-skrekkfilmer, så jeg takker nei.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 30. august 2006 #29 Skrevet 30. august 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=50...&q=ghosts&hl=en
Spoven Skrevet 30. august 2006 #30 Skrevet 30. august 2006 Du kan heller sende det til de som kan analysere filmer og forskere. Jeg pisser i buksa av hollywood-skrekkfilmer, så jeg takker nei. ← Det virket litt på meg som du hadde startet din egen lille forsking her, så jeg tenkte bare å høre hva du som skeptiker (?) hadde å si om det. Og du, den filmsnutten der var kliss likt bildet!!
Knøttet Skrevet 30. august 2006 #31 Skrevet 30. august 2006 *grøss* Jeg får frysninger av å lese dette, selv om det er en varm dag idag! Jeg tror helt klart på overnaturlige ting. Har ikke opplevd noe særlig selv, utenom én gang. Jeg lå i senga mi på fhs-en og prøvde å sove, hadde øynene igjen. Plutselig bare måtte jeg åpne øynene mine, jeg følte at jeg ikke var alene der. Jeg så ikke noe spesielt annet enn at lufta foran meg "vibrerte" som på en varm sommerdag. Dette var enten på høsten eller vinteren, så det var ikke så varmt at lufta skulle sett slik ut. Det tok en stund før jeg følte jeg var alene igjen og greide å sove... Ei jeg har gått i klasse med bodde i et hjemsøkt hus. De følte kalde gufs midt i huset, på bestemte plasser. De følte noen stryke de over armen, uten at det var noen der. Og så hadde spøkelset en egen stol som ingen andre fikk sitte i. Skikkelig creepy Heldigvis fikk de han (spøkelset) bort. Huff, jeg gruer meg til å være alene hjemme om to uker!!
Gjest Pet Skrevet 30. august 2006 #32 Skrevet 30. august 2006 Dette var absolutt ikke et forsøk på utdriting, men derimot et forsøk på å fortelle Pet at jeg lo så jeg grein av innlegget hennes. (Som jeg leste som en mesterlig skrevet parodi av denne type innlegg!! ) ← Synes det var minst like troverdig som de andre innleggene her, jeg, om jeg skal si det selv!
Gjest Gjest nå Skrevet 30. august 2006 #33 Skrevet 30. august 2006 For noen år tilbake bodde jeg i kollektiv i et stort gammelt hus som tidligere hadde vært hovedhuset på en diger gård. Vi bodde i husets 2. etasje og i etasjen over oss var det bare et loft med gammelt skrot og noen av våre lagrede eiendeler. Loftet var på mange måter ganske spooky i seg selv fordi det var dårlig beslysning der og litt uoversiktelig pga av alle tingene som stod der. Greit nok! Men i tillegg til dette fikk jeg også en litt rar følelse i kroppen de (få) gangene jeg var der opp. Vanskelig å forklare denne følelsen, men jeg har virkelig ikke opplevd den noen andre steder jeg har vært. Og følelsen var den samme hver gang. En natt i sommerferien våknet jeg av at det romsterte rundt et eller annet sted i huset. Det var kun jeg og en jente på naborommet som var i huset. Når man bor i kollektiv sammen med mange andre blir man jo ganske vant til lyder til alle døgnets tider. Men denne lyden var vanskelig å plassere hvor den kom fra. Jeg tenkte ikke mer over det og sovnet igjen. Neste morgen ved frokostbordet sier nabojenta: "Herregud, driver du og ommøblerer rommet om natten eller? Sinnsykt til bråk". Jeg trodde først hun var ironisk fordi hun selv hadde bråket, men skjønte fort at hun mente det seriøst. Neste kveld satt vi oppe lenge og så en film i stua. Plutselig hører vi en merkelig lyd fra loftet. Det er akkurat som om noe dras over gulvet eller som om det skyves ett eller annet tungt. Vi får totalt panic og ringer huseieren fra utsiden av huset. Innen en halvtimes tid er han på plass. Han går først opp loftstrappen og nabojenta og jeg går bak han. Når vi kommer opp på øverste trappetrinn fylles hele loftsgangen med en kuldevind som liksom stryker over oss en etter en. Jeg sier bare at nå snur jeg og går ned igjen, men huseieren (voksen og tøff mann) sier at han går ikke inn i det loftet uten oss. Han åpner døra og vi kommer oss innenfor. Jeg står halvveis i døråpningen men med begge beina inne i loftsrommet og jeg har en hånd støttet mot den åpne døra. Plutselig dyttes døra igjen og selv om jeg prøver å holde igjen går det ikke. Det er ingen tvil om at "noe(n)" brukte krefter for å lukke den døra. Nabojenta får nærmest angstannfall når hun ser hvor blek jeg blir i ansiktet. Igjen kommer et kuldegufs som fyller hele rommet og vi blir stående helt stille alle tre. Det danner seg en slags tåke på andre siden av rommet (ca 6-7 m) unna oss, den begynner på en måte å ta form som noe, men før formen er ferdig oppløses den. Vi stod bare og måpte og så på hverandre for liksom å få bekreftet at vi faktisk hadde sett dette. Jeg trodde et par sekunder at det begynte å klikke for meg, for jeg har aldri trodd på slike ting. Unødvendig å si, men vi kom oss ned fortere enn svint og jeg flyttet ut av kollektivet ca 1 mnd senere. (Og esken med mitt gamle kjøkkenutstyr lot jeg stå igjen på loftet gitt!!).
Gjest Naria Skrevet 30. august 2006 #34 Skrevet 30. august 2006 Jeg tror at vi mennesker har et sett med sanser som vi opplever verden gjennom. At det finnes mer som skjer rundt oss, og som vi hadde opplevd med et sterkere sanseapparat, er jeg ikke i tvil om. Dyr ser og hører jo ting vi ikke legger merke til. ← Enig. Jeg vet ikke helt om jeg tror på spøkelser, men jeg avskriver det ikke heller.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #36 Skrevet 31. august 2006 En gang jeg var på hytta, løftet hele hytta seg 15-20 meter opp i lufta! Med meg og hunden min (en puddel) inni! Jeg hadde lagt meg og følte at hytta liksom gynget litt og trodde det bare kom av vinen jeg hadde drukket, men da jeg skulle gå ut å tisse holdt jeg på å tråkke rett ut i det store intet! Hunden smatt forbi meg og forsvant. Jeg fikk summet meg litt og så hørte jeg plutselig hornmusikk utenfra. Jeg så ut av vinduet og under meg sto et korps og spilte. De sto rundt grunnmuren og blåste i instrumentene sine opp mot hytta. Jeg fikk et bestemt inntrykk av at de blåste hytta oppover med musikken. De hadde uniformer i grønt og gull og røde sko (litt sånn jule-aktig). Jeg ropte ut av vinduet at de skulle få meg ned, men de enset meg ikke. Jeg tok meg et glass vin til og tisset i en bøtte, og så hørte jeg at de begynte å spille svakere og hytta dalte. Til akkompagnement av Valdresmasjen ble hytta pent og rolig plassert på grunnmuren igjen og korpset masjert inn i skogen og forsvant. Gullmor (hunden) hadde blitt sittende fast i et tre, men jeg fikk henne ned uskadd. Dagen etter dro jeg til byarkivet og fant ut at en korpsdirigent hadde brent seg stygt på en grill rett i nærheten av hytta 40 år tidligere. Jeg tolket det slik at blåseinstrumentene symboliserte å blåse på, slik man gjør med barn, for å lindre smerten til den forbrente dirigenten. ←
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #37 Skrevet 31. august 2006 jeg er TS her.skjønner absolutt ikke hvorfor folk som skal bare kødde må bruke TID på å finne opp en historie, selv om du , pet , mener dette er morsomt så kan du heller skrive om andre ting en anen plass. så takk til deg!!
Gjest Pet Skrevet 31. august 2006 #38 Skrevet 31. august 2006 jeg er TS her.skjønner absolutt ikke hvorfor folk som skal bare kødde må bruke TID på å finne opp en historie, selv om du , pet , mener dette er morsomt så kan du heller skrive om andre ting en anen plass. så takk til deg!! ← Ooops! Jeg skal prøve å love og aldri skrive noe som noen kan komme til å le av i en seriøs tråd på KG igjen i hele mitt liv!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #39 Skrevet 31. august 2006 Ooops! Jeg skal prøve å love og aldri skrive noe som noen kan komme til å le av i en seriøs tråd på KG igjen i hele mitt liv! ← bra
:-) anna Skrevet 31. august 2006 #40 Skrevet 31. august 2006 (endret) Ooops! Jeg skal prøve å love og aldri skrive noe som noen kan komme til å le av i en seriøs tråd på KG igjen i hele mitt liv! ← Det holder bare ikke, Pet. Jeg ser du poengterer at du skal holde deg på matta i dette livet her. Greit nok det, men hva med det neste?!! Jeg finner meg bare ikke i å måtte forholde meg til tullesvar fra din side skrevet med automatskrift fra det hinsidige. Sånn kan vi bare ikke ha det!! Endret 31. august 2006 av :-) anna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå