Gå til innhold

tror du på det unatulige?


Gjest Gjest_linnea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linnea_*

jeg har aldri trudd på spøkelser...inntil jeg flyttet for meg selv på landet.

Jeg bor i et gammelt hus atmed en myr.på stedsnavn heter plassen svartemyra..(svartemyrja).Det sies at det brente hekser og troll der.En bok jeg har herifra er det bilde av plassen her å med at folk peker på plassen som de brente de.gammelt bilde.

jeg bor sammen med min datter på snart 5 år.

Jeg har opplevd små tinger som at strømmen har gått,ting har dåtte ned fra veggen, kjøkkenmaskiner som plutselig begynner av seg selv og noen andre opplevelser med ei låst soveromsdør.

Men i dag kom lille prinsessen min til meg å fortalte at det var en jente som banket på huset i natt, å gråt for at de hadde tatt moren hennes.Linn(min datter) hadde sagt at hun kunne få komme inn, men det ville hun ikke.Linn hadde hatt igjen døra å godt å lagt seg...(det kan jo selvfølgelig henne at hun har drømt) men jeg har ALDRI fortalt linn om historien fra denne plassen.

jeg synes det er ganske spennende faktisk men jeg kjenner meg litt utrygg noen ganger..men nå når min datter har opplevd dette,særlig vist det fortsetter trur jeg at jeg flytter...

det blir for skummelt mener jeg...

nå kommer jeg til spørsmålet mitt...trur dere på det uforklarlige? å har dere opplevd noe rart / ubeskrivelig noen ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på at det er noe rundt oss... men den trorn ble kraftig forsterket da min venninne og jeg flyttet sammen.. Flyttet til et nyere hus, i en kjeller. Veldig hyggelig.. men en natt jeg lå i senga våken (laaangt etter sengetid) hørte jeg det var ei jente som "hostet" hun lagde ihvertfall en lyd utenfor toalettet. Jeg trodde det var min venninne, så tenkte ikke mer på det. Spurte henne da vi våknet om hun også hadde hatt problemer med å sove. Nei, det hadde hun ikke.. Ble litt små skremt da, men tenkte at det fantes en forklaring. Og så skjedde det noe helt uforklarlig.. En måned senere, så hadde vi lagd mat. Jeg gikk ut i stua, og satte meg ned. Så hørte jeg x skrike høyt og løp mot meg (får faktisk tårer i øya, og frysninger ennå) Hun hadde sett en skikkelse av ei jente idet hun skrudde på lyset..

Jeg fortalte henne om den ene natten da jeg hadde hørt ei jente stemme(var et par episoder til) og sammen trasket vi ned på biblioteket.. Veldig redde..

Fant bøker, og prøvde å finne ut av hva som hadde skjedd ved huset før.. Det eneste vi kom fant ut av, var at på det "tunet" huset vårt ligger, lå det et barnehjem før. Et barnehjem preget av vold, trusler og hat..

Senere på kvelden da vi kom hjem, så satte vi oss ned i sofaen.. temaet om jenta var litt glemt.. men så begynte x å ta det opp.. Vi begynte å snakke om alt det forferdelige som tydligvis hadde skjedd, og jeg kjente plutselig at noe "kvelte" meg.. Det tettet seg i halsen! Jeg ble andpusten, og hadde vondt for å sitte. Måtte legge meg ned, for å slappe av.. Det var så skummelt..

Mulig at alt dette er tilfeldig..

Men jeg tror nok litt på det.. selvom jeg ikke tror på det jeg ser på TV hele tiden, så er det nok mer mellom himmel og jord, vi ikke kan forklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linnea_*
Jeg tror på at det er noe rundt oss... men den trorn ble kraftig forsterket da min venninne og jeg flyttet sammen.. Flyttet til et nyere hus, i en kjeller. Veldig hyggelig.. men en natt jeg lå i senga våken (laaangt etter sengetid) hørte jeg det var ei jente som "hostet" hun lagde ihvertfall en lyd utenfor toalettet. Jeg trodde det var min venninne, så tenkte ikke mer på det. Spurte henne da vi våknet om hun også hadde hatt problemer med å sove. Nei, det hadde hun ikke.. Ble litt små skremt da, men tenkte at det fantes en forklaring. Og så skjedde det noe helt uforklarlig..  En måned senere, så hadde vi lagd mat. Jeg gikk ut i stua, og satte meg ned. Så hørte jeg x skrike høyt og løp mot meg (får faktisk tårer i øya, og frysninger ennå) Hun hadde sett en skikkelse av ei jente idet hun skrudde på lyset..

Jeg fortalte henne om den ene natten da jeg hadde hørt ei jente stemme(var et par episoder til) og sammen trasket vi ned på biblioteket.. Veldig redde..

Fant bøker, og prøvde å finne ut av hva som hadde skjedd ved huset før.. Det eneste vi kom fant ut av, var at på det "tunet" huset vårt ligger, lå det et barnehjem før. Et barnehjem preget av vold, trusler og hat..

Senere på kvelden da vi kom hjem, så satte vi oss ned i sofaen.. temaet om jenta var litt glemt.. men så begynte x å ta det opp.. Vi begynte å snakke om alt det forferdelige som tydligvis hadde skjedd, og jeg kjente plutselig at noe "kvelte" meg.. Det tettet seg i halsen! Jeg ble andpusten, og hadde vondt for å sitte. Måtte legge meg ned, for å slappe av..  Det var så skummelt..

Mulig at alt dette er tilfeldig..

Men jeg tror nok litt på det.. selvom jeg ikke tror på det jeg ser på TV hele tiden, så er det nok mer mellom himmel og jord, vi ikke kan forklare!

å for noe ekkelt....bor du der ennå?

jeg også trur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på det! Selvfølgelig er det enkelte historier jeg har vanskelig for å svelge, men jeg har selv opplevd saker og ting. Har også oppdaget et ansikt i vinduet på et av bildene mine. Det er ikke veldig klart, men skummelt nok. :) Her i huset går det veldig i perioder om det skjer saker og ting, det kan gå mange måneder mellom "aktivitetene". Og så plutselig er det som en kjedereaksjon hvor ting flytter seg, TV'n oppfører seg merkelig, lysene blinker, og slike ting. Huset vårt er ganske nytt, og tomta har ingen skremmende forhistorie. Så hva det er aner jeg ikke.

Men at jeg tror på sånt er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at vi mennesker har et sett med sanser som vi opplever verden gjennom.

At det finnes mer som skjer rundt oss, og som vi hadde opplevd med et sterkere sanseapparat, er jeg ikke i tvil om. Dyr ser og hører jo ting vi ikke legger merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på det. Har opplevd ting selv. Og jeg har en spesiell greie med føleser i hus. Noen ganger kan jeg komme inn i et hus, og føle at jeg ikke er alene der. Mens andre ganger er det helt "reint" på en måte.

Var i en situasjon en gang at vi flyttet til et gammelt hus som det tilogmed nylig hadde dødd noen i. Gruet meg litt til det. Stor var min overraskelse da huset var helt fredelig. Det fantes ingen ting der. Og det gjorde det ikke i de årene jeg bodde der.

Har opplevd dette fra jeg var jenteunge. Spesiellt en plass der vi var mye da jeg var liten. Fortalte ingen om mine opplevelser før jeg ble voksen. Og da fikk jeg høre at det huset på folkemunne gikk for å være et hjemsøkt hus.

Men har aldri opplevd noe truende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uforklarlig? snodig ?

jeg bor i et gammelt hus på østlandet.det har vært resturert mange ganger..trur det ble først bygd hus er på 1700 tallet.

det er en stor kjeller,1 og 2 etasje.

I kjelleren har jeg ikke vært på ca.2 år.

når jeg først flyttet inn her (arvet det etter en onkel) var jeg kjempe glad, mitt hus, å greier. jeg brukte vell en uke på å få inn alle tingene mine.

jeg var ikke mye ned i kjelleren den første tiden . det er 2 innganger til kjelleren min,en i huset å en utenfor(på baksiden)det er en ell gammel dør som ikke går ann å låse.jeg hadde tenkt å sette på henglås, men har aldri blitt til det.

En dag jeg skulle der nede å se hva som sto igjen etter min kjære onkel.gikk jeg ned trappen.den svinger så jeg ser ikke nede før jeg er nede i kjelleren. det er en lyspære i take å den lyser opp hele det rommet.

jeg går bort til det ene hjørne å ser på en komode som sto igjen.da gikk plutselig lyset.Jeg skvatt som bare det, å plutselig kjente jeg en iskald gufs.Det var helt ubeskrivelig.Det var mørt der nede men i åpningen til ene rommet kunne jeg se en mann...

jeg hylte å reiste meg opp å sprang mot kjellerdøren.Den viste seg å være låst.Jeg reiv å sleit men kunne ikke få den opp.jeg snudde meg å ble helt rolig å gikk mot trappen.da hørte jeg en manne stemme si"hvordan kunne du "

Jeg kom etter hvert tilbake til meg selv å sprang opp trappen.

etter en liten stund da jeg fikk samlet meg gikk jeg utenfor får å kjenne på kjellerdøren.da var døren åpen å lyset stod på.Jeg fikk nabomannen til å komme å slå av lyset...

det har vært mange episoder med denne kjelleren.

*en kveld når jeg gikk å la meg å gikk forbi kleskapet mitt med speil på så jeg en ung kvinne i sie synet mitt..når jeg snudde meg for å se var hun borte.

*en natt våknet jeg av et rabalder uten sidestykke.det hørtes som om huset skulle rives.først ble jeg kjempe sint.Men når jeg fikk summet meg , å reiste meg opp å kom meg ned til første etasje. hørte jeg et rabalder fra kjelleren.jeg torte så vidt å åpne døren.bøyde hode mitt forsiktig får å se om jeg kunne se noe. men jeg så ingenting, hørte bare bråket.det var mørkt der nede.

*jeg kjøpte meg data for litt under 1 år siden.Å en gang når jeg kom hjem fra jobb, stod dataen på(noe den aldri gjør!) å spilte en sang om att og om att..

så mye har skjedd her.men mest er det nedi kjelleren.men der er jeg aldri mer.

jeg fortalte disse historiene mine til en kompis av meg,han trudde ikke på meg så han skulle ned å se.han å kom opp hvit som et laken i ansikte.han hadde ikke sett noe men der nede skulle han ikke mer.bare den ekle følelsen som kom sigende over han...dessuten var han iskald når han kom opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, her er det mye sprøtt....

hjemme hos mamma har det også skjedd MYE!!!

vi har blitt prikket på skulrende, stefaren min er blitt kvelt når han har ligget i sengen, mamma er blir klort på ryggen, (klor som lignet på bølger, og kors)

etter en episode jeg så av "åndenes makt" hadde Graham som var en av de som fikk åndene bort, tegnet er symbol i en stall der det skjedde masse med dyrene bla. jeg sendte symbolet på mail til mamma og fikk henne til å printe det ut.

mamma la det inn på soverommet, og ingenting mer skjedde...

På lille julaften for 3 år siden, satt mamma, mormor og jeg på stua, jeg satt med ryggen til juletreet, mens mamma og mormor satt på andre siden.

Mamma og mormor så noe som falt fra taket, og alle hørte at det falt noe på gulvet. hørtes ut som en julekule, og alle gikk ned på 4 for å lete, men fant ingenting... og har heller ikke funnet noe etterpå.

alle hørte det, og 2 av oss så det falt ned noe.

En annen gang hadde stefaren min holdt på med pcen, og det lå et program oppe (tror det var ganske viktig) og etter han var på do, var programmet borte, og skjermen var helt blå... han skjønte ingenting, etter 1 time, var programmet tilbake, som det var.....

Mamma og stefaren min har også en klokke de kjøpte på ikea en gang i tiden, med pendel ( ser ut som et gammel veggur) men pendlen har sluttet å gå frem og tilbake, men de gangene det har "skjedd" mye her, har pendelen begynt å gå, men når ingenting skjer her, slutter den....

det er sikkert mer som har skjedd her, men kommer ikke på noe mer nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i en sokkelleilighet der det skjedde mye rart. Det var en litt dyster, mørk leilighet og jeg følte meg aldri alene der men jeg bodde der alene. Jeg hadde soveromsdøra åpen om natta fordi rommet var så lite (Kun plass til senga). Hver kveld jeg la meg uansett tidspunkt, og når jeg var på plass i senga, hørtes et hardt slag mot panelovnen i stua. Jeg så flere ganger en blond mann i ca 30årene. Han gikk forbi soveromsdøra mi flere ganger frem og tilbake og smilte til meg etter at jeg la meg. (dette skjedde noen ganger). Ei natt sto jeg opp for jeg merka at det var så røykfylt i leiligheten. Da satt han i reclineren (som jeg aldri hadde sittet i etter at jeg flytta dit fordi fikk en rar følelse hver gang jeg satt der) og røykte. Så spurte han meg om det gjorde noe at han røykte så svarte jeg at det er bare i din verden det så jeg merker ikke så mye til det. Så gikk jeg og la meg. En gang da jeg lagde mat, og jeg bøyde meg vekk for å gripe etter ei krydderflaske, eksploderte en vase som sto akkurat der jeg hadde stått. (Hvis jeg ikke hadde bøyd meg unna akkurat da, så hadde jeg fått masse glasskår i ansiktet). En natt da jeg sov, våkna jeg av at taklampa falt rett ned på meg og det måtte makt til for å skru løs den! En annen natt var det en mann som lå oppå meg og jeg kjente den klamme tunge kroppen hans og fikk ikke puste og ble vettskremt! Første kvelden jeg hadde da jeg flytta i den leiligheten, kom en svart katt inn og hilste på. Jeg så den ikke igjen, før den siste kvelden før jeg skulle flytte. Da kom den på besøk igjen. Jeg tok smsbilde med mobilen min og da viste min avdøde mormor seg bak meg. Dette var også i denne leiligheten. Jeg vet at det bodde en "ung mann" i den leiligheten før meg og da jeg var på visning der, så var møblene hans der og klærne hans, og på stuebordet var det et overfylt askebeger... Hva som egentlig hadde skjedd med han, lurer jeg på den dag idag, men en får sine teorier når slike ting skjedde i leiligheten.

Har også opplevd i et annet hus at jeg var helt alene i huset til en kjæreste av meg. Jeg var syk og hjemme fra jobb og plutselig hørte jeg ytterdøra gå opp og hørte skritt. Jeg ropte ikke på han for jeg trodde kjæresten min skulle komme inn og se til meg siden jeg var syk. Dette var midt på dagen, så jeg trodde han hadde kommet hjem kun for å se til meg. Jeg hørte kjøkkenskapene åpnes og lukkes og skritt. Så ropte jeg på han, men ingen svar. Hørte skrittene "forsvant" mot stua. Da sto jeg opp, men det var ingen der. Ytterdøra var låst. Jeg ringte kjæresten men han hadde ikke vært hjemom og ingen andre hadde tilgang til huset heller. Han sa at vi snakkes mer når han kommer hjem, og da han kom hjem fortalte han meg at det spøkte der men at han ikke ville si noe for at jeg skulle bli redd.

I leiligheten jeg bor nå, har det vært et par episoder der ting har blitt revet ned fra kjøkkenbenken mens vi har vært i stua. Også at dører har vært åpne mens da vi la oss var de lukket.

Før trodde jeg ikke på slike ting, ikke før jeg fikk se det selv.

Har opplevd flere ting og jeg trodde ikke på slikt før jeg fikk "se" det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært et minutt i huset hvis en mann hadde stått og sett på meg, ligget oppå meg eller sittet i stua og røyka. Jojo en levende mann kanskje :ler: Men en som ikke hørte til der. Et spøkelse. No way. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror. Har ikke opplevd så mye selv heldigvis, men har fått mange historier fra min bestemor blant annet. Åndenes makt- programmet er nesten for skummelt for meg, jeg synes det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

All min fornuft skulle tilsi at det ikke er noe:

- Jeg har aldri sett eller hørt noe. Ikke i nærheten

- Jeg oppholder meg daglig i et rom der en har dødd. Har også oppholdt meg mange steder hvor slektninger har bodd og dødd. Aldri opplevd noe.

- Min teori at det ligger psykisk. Hvorfor hører Ecstasy-misbrukere stemmer i hodet sitt og ser rosa elefanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på hytta, løftet hele hytta seg 15-20 meter opp i lufta! Med meg og hunden min (en puddel) inni! Jeg hadde lagt meg og følte at hytta liksom gynget litt og trodde det bare kom av vinen jeg hadde drukket, men da jeg skulle gå ut å tisse holdt jeg på å tråkke rett ut i det store intet! Hunden smatt forbi meg og forsvant. Jeg fikk summet meg litt og så hørte jeg plutselig hornmusikk utenfra. Jeg så ut av vinduet og under meg sto et korps og spilte. De sto rundt grunnmuren og blåste i instrumentene sine opp mot hytta. Jeg fikk et bestemt inntrykk av at de blåste hytta oppover med musikken. De hadde uniformer i grønt og gull og røde sko (litt sånn jule-aktig). Jeg ropte ut av vinduet at de skulle få meg ned, men de enset meg ikke. Jeg tok meg et glass vin til og tisset i en bøtte, og så hørte jeg at de begynte å spille svakere og hytta dalte. Til akkompagnement av Valdresmasjen ble hytta pent og rolig plassert på grunnmuren igjen og korpset masjert inn i skogen og forsvant. Gullmor (hunden) hadde blitt sittende fast i et tre, men jeg fikk henne ned uskadd. Dagen etter dro jeg til byarkivet og fant ut at en korpsdirigent hadde brent seg stygt på en grill rett i nærheten av hytta 40 år tidligere. Jeg tolket det slik at blåseinstrumentene symboliserte å blåse på, slik man gjør med barn, for å lindre smerten til den forbrente dirigenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, her var det mange rare opplevelser ja.

Jeg tror på ting. Orker ikke å begynne å legge ut om ting jeg har opplevd.

Men jeg kan si om slike folk man ser og de forsvinner når man snur seg og blir litt redde. Man kan ofte se samme person. Jeg fikk vite at disse er dine hjelpere. De kan være avdøde slektinger eller bare noen som hjelper deg.

De er der for å beskytte deg. Om jeg tror på det vet jeg ikke. Men jeg har sett min såkaldte "hjelper" flere ganger. De forsvinner visst fordi vi blir redd. Men de skal vise at de er der når vi trenger dem. Som f.eks hun som nevnte kryddertingen som hun tok opp og klarte å unngå vasen. Men det er jo forskjellige meninger om det da.

Syns slike ting er veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på hytta, løftet hele hytta seg 15-20 meter opp i lufta! Med meg og hunden min (en puddel) inni! Jeg hadde lagt meg og følte at hytta liksom gynget litt og trodde det bare kom av vinen jeg hadde drukket, men da jeg skulle gå ut å tisse holdt jeg på å tråkke rett ut i det store intet! Hunden smatt forbi meg og forsvant. Jeg fikk summet meg litt og så hørte jeg plutselig hornmusikk utenfra. Jeg så ut av vinduet og under meg sto et korps og spilte. De sto rundt grunnmuren og blåste i instrumentene sine opp mot hytta. Jeg fikk et bestemt inntrykk av at de blåste hytta oppover med musikken. De hadde uniformer i grønt og gull og røde sko (litt sånn jule-aktig). Jeg ropte ut av vinduet at de skulle få meg ned, men de enset meg ikke. Jeg tok meg et glass vin til og tisset i en bøtte, og så hørte jeg at de begynte å spille svakere og hytta dalte. Til akkompagnement av Valdresmasjen ble hytta pent og rolig plassert på grunnmuren igjen og korpset masjert inn i skogen og forsvant. Gullmor (hunden) hadde blitt sittende fast i et tre, men jeg fikk henne ned uskadd. Dagen etter dro jeg til byarkivet og fant ut at en korpsdirigent hadde brent seg stygt på en grill rett i nærheten av hytta 40 år tidligere. Jeg tolket det slik at blåseinstrumentene symboliserte å blåse på, slik man gjør med barn, for å lindre smerten til den forbrente dirigenten.

:overrasket: Den var spesiell! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Den var spesiell! :ler:

Ja, det kan jeg love deg! Gullmor har aldri blitt fortrolig med korpsmusikk igjen, så mai er en slitsom måned for henne, stakkars.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på hytta, løftet hele hytta seg 15-20 meter opp i lufta! Med meg og hunden min (en puddel) inni! Jeg hadde lagt meg og følte at hytta liksom gynget litt og trodde det bare kom av vinen jeg hadde drukket, men da jeg skulle gå ut å tisse holdt jeg på å tråkke rett ut i det store intet! Hunden smatt forbi meg og forsvant. Jeg fikk summet meg litt og så hørte jeg plutselig hornmusikk utenfra. Jeg så ut av vinduet og under meg sto et korps og spilte. De sto rundt grunnmuren og blåste i instrumentene sine opp mot hytta. Jeg fikk et bestemt inntrykk av at de blåste hytta oppover med musikken. De hadde uniformer i grønt og gull og røde sko (litt sånn jule-aktig). Jeg ropte ut av vinduet at de skulle få meg ned, men de enset meg ikke. Jeg tok meg et glass vin til og tisset i en bøtte, og så hørte jeg at de begynte å spille svakere og hytta dalte. Til akkompagnement av Valdresmasjen ble hytta pent og rolig plassert på grunnmuren igjen og korpset masjert inn i skogen og forsvant. Gullmor (hunden) hadde blitt sittende fast i et tre, men jeg fikk henne ned uskadd. Dagen etter dro jeg til byarkivet og fant ut at en korpsdirigent hadde brent seg stygt på en grill rett i nærheten av hytta 40 år tidligere. Jeg tolket det slik at blåseinstrumentene symboliserte å blåse på, slik man gjør med barn, for å lindre smerten til den forbrente dirigenten.

GUD, så rart!!!! Akkurat det samme skjedde med meg. Hadde du ikke fortalt det først så hadde jeg trodd du tulla med meg. Det rare er at jeg tok bilder av korpset med mobilen. Men når jeg så på bildet etterpå så det bare helt normalt ut!!!  Jeg sier bare en ting: Valdresmarsjen blir aldri den samme igjen!!

Endret av :-) anna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...