Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, flytur til København tar jo ikke så lang tid. Men jeg vet ikke. vi har snakket om København, og ingen av oss var særlig "motiverte" for å dra dit. (Vi forbandt begge København med fyll og fest (på grunnlag av tidligere turer, kanskje) :oops:

Og så har vi vært i København noen ganger før - så det hadde vært spennende å dra en annen plass også... (Selv om jeg er sikker på at vi havner til Østersund, for der har vi jo "ikke" vært) :-? :roll:

Æsj - vi får se.

Vi trenger jo ikke å bestemme oss HELT enda :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men Østersund er koselig det også :-)

Hva med Stockholm da?

Skrevet

Jo, Østersund er koselig (men kanskje litt for mye "i nabolaget") :wink:

Det positive med Østersund er jo at vi bare kan sette oss på toget da - og er raskt frem (går jo ann å bevege seg litt på tog i allefall)

Stockholm kan gå. Vi kan jo bruke eurobonus-poengene våre, og da blir jo flyturen VELDIG billig :wink:

Æsj... Vanskelig å finne på noe.

Bananmannen får finne på noe, tror jeg :wink:

Skrevet

Flotte bilder av dere i avisen :D

Psst..Syns det er kjempe fint i Østersund..

Å billige weekend priser på hoteller...

Skrevet

Tusen takk, Jinx :-)

Jo, det er jo fint i Østersund. Men det hadde jo vært fint å dra noe annet sted enn "i nabolaget", liksom...

Men det spiller jo egentlig ingen rolle, så lenge vi får brukt litt tid sammen :wink:

Skrevet

I dag har vi vært hos fotografen...

fikk sett mer på bildene som ble tatt.

Jeg er kjempefornøyd :Nikke:

Vil plukket ut bilde til oss selv. endte opp med et fargebilde i størrelse 32*40 (om jeg ikke husker feil) Fotografen anbefalte dette. Vi hadde egentlig planlagt 24*30, men men. Fotografen vet best :wink:

Det var ikke så vanskelig å velge, egentlig. vi var veldig enige. (og det var fotografen også)

Så fikk vi også sett "restebildene" - altså de bildene som ble valgt vekk når fotografen plukket ut de bildene som ville passe best i albummen vår (med 20 bilder). Og restebildene var også utrolig vakre... Så vi endte opp med å kjøpe disse også vi :roll: Til en billig penge da - 27 bilder (hvorav 20 av disse i album) til kr 1500,-... ikke ille, synes vi....

På mandag får vi hentet albummene våre... Gleder meg!!! :Nikke:

så har vi valgt og bestilt takkekort.

valgte et ganske tradisjonelt fargebilde. er greit å "safe" på dette, siden det skal til gamle tanter, osv også :wink:

valgte et bilde som vi selv vurderte å forstørre opp til oss selv. Tror det blir bra :Nikke:

Fotografering, en forstørrelse, 47 bilder i to albummer og 90 takkekort kostet oss ca 11000,- :o

Og nå er det betalt også... *gud, hvor utrivelig det er med et "-"-tegn forran saldoen på konto* :-?

___

Ellers så har vi så godt som bestemt oss for å dra til Østersund på "bryllupsreise" :wink:

Billig og greit. :Nikke:

Så nå driver jeg og sjekker ut hoteller... Kravet fra meg er badekar :sjarmor:

Tja - da er det ikke noe mye mer å oppdatere...

Skrevet

Hei du :-)

Ja, det ble Østersund på dere da? Ja, men det er kos der. Var der jeg og mannen var på "ferie" sammen for første gang. Det var en langhelg. Ikke rare ferien, men vi fikk da gjort noe annet.

Mannen er ute og polerer bil og jeg lager kake og middag.

Har vært flink jente og holdt meg unna snop og har gått ned litt. Resten kan du lese i min dagbok.

Skrevet
Fotografering, en forstørrelse, 47 bilder i to albummer og 90 takkekort kostet oss ca 11000,-  :o  

Wow... :o

90 tackkort... det var inte illa. Först tyckte jag att priset lät otroligt högt men så.. 90 tackkort... det är stort.

Kul att bilderna blev bra. Det är så mysigt att titta på bilderna om och om igen...

Ha det bra på bröllopsresan. Oavsett vart man åker blir det speciellt första gången som man och fru. Att checka in på hotellet som herr och fru... :D

Skrevet

Jo, det var dyrt, men...

Har jo ikke noe valg om en vil ha masse bilder fra bryllupet heller da...

Og en skal jo ha slik fotografering bare en gang (skal gifte meg bare en gang i allefall) :wink:

Takkekortene kostet ikke så mye egentlig. Nesten 2000,- for takkekortene. Og 1500,- for forstørrelsen. Og 1500,- for de 27 "ekstrabildene" som vi kjøpte... Så for "pakken" med fotografering + 20 bilder i skinnalbum måtte vi betale litt i overkant av 6000,- (netsen 6500,- om jeg ikke husker feil)

Det koster, men det er verdt det :wink:

___

Vi har nå bestemt oss for hvilket hotell vi skal ligge på når vi skal til Østersund også :wink:

Legger oss inn i bryllupssviten på Ramada Plaza (gamle Hotel Østersund) :wink:

Denne sviten har hjertebadekar :sjarmor:

For en helg (fredag - søndag) i denne sviten, med frukt og champagne på rommet og en 3-retters middag med to glass vin koster det 4000,- .... :roll:

Hadde sikkert funnet noe billigere ja men, det spiller da ikke SÅ stor rolle når vi alikevell har brukt så mye penger på dette :wink:

Så nå skal jeg bare finne ut av hvor mye det koster med tog til Østersund. (Orker ikke kjøre selv) :roll:

Skrevet

Det blir sikkert kjempekos i Østersund. Og du vet, når man har vært der før kan man jo bare låse døren på hotellrommet og.........ehem.........finne på aktiviteter inne :sjarmor:

Skrevet

:Nikke:

Det er jo en STOR fordel da...

Dessuten er ikke jeg noe særlig til å trave rundt i handlegata alikevell med min bekkenløsning :sjarmor:

Jeg gleder meg til et par dager med bare oss to.....

Det gjelder bare å finne en helg hvor vi kan dra nå da...

Vurderer første helg i oktober, men vi er ikke sikker...

*gleder meg til badekar*

Skrevet

Det låter som en riktigt härlig bröllopsresa. Att njuta av varandra :hjerte: är inte illa. Vem bryr sig om VAR man bor när rummet är fint, det finns badkar och man har sin make vid sidan?

Det var ju mycket pengar för fotona, men jag tycker att ni fick mycket för dem. Det låter ju också som det var bra foton - och DET är ju det viktigaste. Den dagen går inte i repris (annat än i minnena)

Skrevet

Jeg likte de aller fleste bildene i allefall...

Og når det kostet bare 1500,- ekstra for å få med de 27 bildene som ikke ble med i permen, så spiller det ikke noen rolle om ikke alle var helt 100% :wink:

Og i morgen skal vi hente bildene :hoppe:

Nå skal jeg lage kylling-nuggets til oss.

Kose oss litt før jeg stuper til sengs. Jeg er kjempetrøtt :sove:

Skrevet

God kveld....

*tar sconsene ut av ovnen* :wink:

Skrevet

Tro det eller ikke - jeg baker, ja... (men så er jo ikke scones det som er vanskeligst heller da) :roll:

Nå har jeg spist og jeg er stapp-mett, men det ble masse igjen... Kom på "ræst fæst" !!! :ler:

Vet hva frokosten min blir i morgen, ja :wink:

Skrevet

Og adressen er???? :wink:

Tror nok Bananmannen hadde blitt "sint" om jeg hadde gitt vekk scones'ene. Jeg fikk streng beskjed om å spare til han kommer hjem i morgen... (Ikke forstår jeg hvordan de skal være like gode i morgen, men men) :wink:

Kan bake nye i morgen jeg... (For det var jo gjort på 30 minutter, eller noe - og når det går SÅ fort, da liker jeg også å bake) :ler:

Skrevet

Adressen min er:

Rosa skyers kjærlighets slott nr 1a

7000 LYKKEBO

:ler::ler:

Nei, jeg synes du skulle spise alle også bake nye til mannen kommer hjem, for da får du flere og han får ferske :wink:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...