Gå til innhold

kastet ut fra skolen


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Ei venninne ble kasta ut av skolen fordi hun ikke bestod medikamentregninga på 4. forsøk. Skolen er ikke særlig vennlig og er ikke hjelpsomme i det hele tatt. Noen vil sikkert mene at klarer man det ikke da så er det ingen vits?? det var det faktisk en lærer som sa. Jeg mener noen kan bli kjempeflink sykepleiere, selv om de sliter litt med å lære det. Er ikke så vanskelig, men noen er flinkere enn andre i matte, men alle kan lære det, tar bare litt tid.

Er det noen andre i samme situasjon som gjorde noe for å komme inn igjen. Er det noen skoler dere vet har medikamentprøven nå før 1. oktober? DHadde vært så fint å høre, for om hjun består den og har papirene i orden før da, så kan hun fortsette på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kunne nøyaktig medikamentregning er viktig når en jobber som sykepleier. Gjør vi feil her kan det få alvorlige konsekvenser for pasientene.

Når det gjelder din venninne så tyder det jo på at hun har problemer med elementær utregning om hun har strøket FIRE ganger !

Om hun sterkt ønsker å fortsette utdannelsen så bør hun kanskje først vurdere og ta ekstraundervisning i mattematikk. Det er ikke sykepleierhøyskolens ansvar å lære henne grunnleggende matte, det bør hun kunne når hun søker. Så at hun ikke får fortsette nå skjønner jeg faktisk, men det burde jo være håp om at hun kan lære det med litt ekstra hjelp en periode...............

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går selv i samme klasse og vet det er veldig viktig, klarte den selv på 1 forsøk, var ikke vanskelig. Poenget er at det ikke burde stoppe noen at skolen er så firkanta. Om det absolutt ikke går så burde de kunne råde henne til å ta kurs over et år og ta prøva neste år, finne løsninger i fellesskap, men nå gidder de knapt prate med henne.