Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #1 Del Skrevet 9. januar 2003 Min sønn er nå 3 mnd. og sover svært lite på dagen. Hvor mye/ lite sover ditt barn på dagen og når legger du den for natten?? Han pleier som oftest å skrike litt før han sovner for kvelden, det virker som om det er noe han må få gjort uansett om han er blid som ei lerke før vi legger han i vugga si. :o Noen som kjenner seg igjen? Hilsen stolt mor. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlena Skrevet 9. januar 2003 #2 Del Skrevet 9. januar 2003 Da min datter var 3 mnd, la hun seg ved 21 tida etter en liten skriketokt. Hun sov til 7 neste morgen. Veeeeldig deilig - men hun var ofte mye våken på dagen og blundene hennes var ikke veldig lange. Men helt greit for oss.....Dette mønsteret fortsatt helt fram til hun var 6 mnd, da la hun seg 2000 og sov til 8-9. Hadde 2 soveperioder på dagen fra 45 min til 1.5 time pr gang. Da hun ble 1 år la vi henne 1900 og hun sov til 8. Sov en blund på dagen. Nå er hun 3 år. Hun sover ikke på dagen men legger seg 19 hver kveld og sover til 8 og noen ganger 9. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #3 Del Skrevet 11. januar 2003 hei, jeg husker ikke helt hvordan det var - barna mine er i skolealder nå. Men jeg vet at det er viktig at man innfører faste soverutiner så tidlig som mulig, men også at noen barn trenger mer/mindre søvn enn andre. Mine trenger mye søvn og jeg har alltid lagt dem tidlig, men jeg har også stått opp tidlig - for å få inn den vanen der. Det er jo ingen (nesten) som begynner på skolen/jobben kl 1000 om formiddagen, så det er dumt å la barna sove så lenge - synes jeg. Min førsteklassing legger seg 19 og står opp blid og fornøyd kl 0645. Hun kan godt være mye lenger opp om kvelden, men da er hun et mareritt etter noen dager pga underskudd på søvn. Bakdelen er selvfølgelig at hun våkner like tidlig i helgene...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viblie Skrevet 11. januar 2003 #4 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har selv ei datter på 3 månder (født 7 okt.) Hun sover masse. Enkelte dager føler jeg at hun kun sover, mens andre dager så føler jeg at hun er masse våken. På dagtid sover hun vanligvis 3-4 timer, fra 11/12 til 14/15 tiden. Da pleier hun å ha en våkeperiode på ca 2 timer, før hun sovner igjen. Hun pleier også å være våken en god stund om kvelden. Hun sovner som regel ikke før 22 tiden, og sover da til ca kl 3. Når hun har blitt ammet og lagt igjen, våkner hun igjen ca kl 7. Hilsen viblie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IKHH Skrevet 12. januar 2003 #5 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei.. Som sagt så varierer dette veldig fra barn til barn. Datteren min på 6 mnd har sovet hele natten gjennom fra hun ble født, uten mat. Da hun var rundt 3-4 måneder gammel var det umulig å få henne til å sove litt lenge på dagen dvs. max 45 min. sammenhengende. Det forandret seg etter hvert, og fra hun var 4 1/2 mnd fikk vi en fin rutine som hun har ennå. Hun våkner i 7-8 tida, er våken et par timer og tar en halvtimes lur. Så er hun våken et par timer til før hun legger seg mellom 12 og 13, og sover til 15-16. Etter dette er hun ofte våken til hun legger seg for natten rundt 20. Noen ganger trenger hun 10 min søvn i forbindelse med amming i 18 tida. Datteren min sover dåligere om natten hvis hun ikke sover godt om dagen. For mange barn er det slik at søvn avler søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå