Gå til innhold

lesbiske "koder"?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

De er kvinner og blir kun forelsket i og seksuelt tiltrukket av kvinner. Der har du det eneste sikre tegnet på at noen er lesbisk.

Hyggelig å kunne være til hjelp i en tåpelig, seks år gammel tråd. :takke:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble tatt for av være lesbe av mine nærmeste venninner kun fordi jeg "aldri" hadde meg noe mannfolk, jeg er en av de som ikke forteller om one-nights og ikke forteller hvis jeg har vært på en date med en fyr jeg ikke vil møte igjen. Så venninnene mine mente at jeg MÅTTE jo være lesbe da. Da ble jeg faktisk fornærmet, vi har jo snakket mye om mannfolk ellers og de har jo møtt ekser av meg (alle mannfolk). Men jeg ble fornærmet fordi det var tydelig at de ikke kjenner meg så godt som jeg trudde, det var skuffende.

Men jeg har ingenting imot lesber. Havnet på fest en gang hvor det var meg og 4 lesbepar (altså 8 lesber). Hun ene hadde jeg aldri kunnet gjette at er lesbe, nettopp pga hun ikke var maskulin (fordommene mine). Hun hadde laaaaangt bleika hår, tonnevis av sminke, solariumsbrun, minikjole og høyhæla sko. Hun er den eneste lesba som jeg har møtt som har vært feminin (som jeg vet om), men jeg spør jo ikke alle jeg møter om deres legning. Det ble snakk om det å være lesbe på den festen også sa jeg noe om at jeg ikke er det pga noe (husker ikke hvorfor jeg sa det) og fikk til svar: ja det vet vi jo, hehe! Alle lo, jeg hadde bare møtt to av de før (var ikke de som sa det). Med andre ord de andre 6 hadde skjønt at jeg ikke er lesbe, og jeg hadde ikke snakket om mannfolk og ikke sånne typiske ting som hetrofile kvinner snakker om som ikke lesber snakker om. Og de jeg har snakket med om det å være lesbe, som er lesber, har fortalt at de har lesbe-radar, de VET hvem som er det og hvem som ikke er det. Ei jeg kjenner sier at hun har radar som finner kvinner som er bifile.

Anonym poster: 443f4852d5dc64852832517a897be836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt for av være lesbe av mine nærmeste venninner kun fordi jeg "aldri" hadde meg noe mannfolk, jeg er en av de som ikke forteller om one-nights og ikke forteller hvis jeg har vært på en date med en fyr jeg ikke vil møte igjen. Så venninnene mine mente at jeg MÅTTE jo være lesbe da. Da ble jeg faktisk fornærmet, vi har jo snakket mye om mannfolk ellers og de har jo møtt ekser av meg (alle mannfolk). Men jeg ble fornærmet fordi det var tydelig at de ikke kjenner meg så godt som jeg trudde, det var skuffende.

Men jeg har ingenting imot lesber. Havnet på fest en gang hvor det var meg og 4 lesbepar (altså 8 lesber). Hun ene hadde jeg aldri kunnet gjette at er lesbe, nettopp pga hun ikke var maskulin (fordommene mine). Hun hadde laaaaangt bleika hår, tonnevis av sminke, solariumsbrun, minikjole og høyhæla sko. Hun er den eneste lesba som jeg har møtt som har vært feminin (som jeg vet om), men jeg spør jo ikke alle jeg møter om deres legning. Det ble snakk om det å være lesbe på den festen også sa jeg noe om at jeg ikke er det pga noe (husker ikke hvorfor jeg sa det) og fikk til svar: ja det vet vi jo, hehe! Alle lo, jeg hadde bare møtt to av de før (var ikke de som sa det). Med andre ord de andre 6 hadde skjønt at jeg ikke er lesbe, og jeg hadde ikke snakket om mannfolk og ikke sånne typiske ting som hetrofile kvinner snakker om som ikke lesber snakker om. Og de jeg har snakket med om det å være lesbe, som er lesber, har fortalt at de har lesbe-radar, de VET hvem som er det og hvem som ikke er det. Ei jeg kjenner sier at hun har radar som finner kvinner som er bifile.

Anonym poster: 443f4852d5dc64852832517a897be836

For en råtten venninne. Hørtes ut som om hun ville stemple deg eller tråkke på deg. Kanskje hun gjorde det for at andre menn ikke skulle bli interessert i deg? Det er maaaaange sjalue stygge bitcher der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid tatt for å være streit, både av andre lesbiske (*sukk*) og av heterofile. Hadde en periode der jeg prøvde å være mest mulig lik den lesbiske stereotypen, men falt heldigvis tilbake til å være meg selv med lange negler, sminke, skjørt, og alt som hører med av feminine fakter :)

Anonym poster: 400d34d14d66ee2ddd80ecab55a6847a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo stereotypene, men de fleste ser du det ikke på. Det finnes ingen hemmelig kode, men har du god gaydar så oppfatter man likevel endel flere enn bare stereotypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om tråden er fra 2006...

Jeg skulle virkelig ønske det var en måte å se på noen at de er lesbiske, unntatt de som har kort hår og maskulin stil. Jeg liker jenter som er feminine, og EIER ikke gaydar, så jeg tror aldri at noen er skeive. Ingen tror det om meg heller, siden jeg har langt hår, alltid bruker sminke, elsker å gå i skoletter/støvletter, kjoler, skjørt og "jenteklær". Sånn er samboeren også, og vi har fått mye rare reaksjoner på at to feminine lesber kan være sammen. Men det kan vi, altså.

Men jeg skjønner ikke hvorfor heterojenter blir sure for å bli tatt for å være lesbiske. Jeg må leve med å bli tatt for å være hetero hele tida, og det er da ikke en fornærmelse! Selv om jeg gjerne oppklarer det, hvis de feks tror samboeren min er en mann (hvis jeg sier noe om "samboeren min" og de sier "ja, hva driver han med", så svarer jeg "HUN jobber...". Det er jo bare for heteroene å gjøre det sånn!

Jeg skulle gjerne ønske at folk bare kunne være den de er uten at alle vil lage merkelapper hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan se etter:

- Bredbent gange. Litt guttete måte å gå på. Denne vil jeg si er den mest karakteristiske.

- Brytertopp. Altså topp med brede stropper over skuldrene, ikke de vanlige singletene.

- Kort hår. For et par år siden var det hanekam som gjaldt. Har inntrykk av at en er litt mer opptatt av hårfrisyrer her enn i heteromiljøer hvor de fleste likevel har langt hår.

- Korte negler

- Flate sko, ikke høye hæler.

- "Naglebelter". Slike med metallplater, ikke pigger.

- Store bukser, i alle fall ikke helt stramme. Ikke skjørt.

- Ikke sminke.

Akkurat, ja... Da skjønner jeg hvorfor folk virker overrasket over at jeg er gift med en mann. Men ikke f... om du får meg til å bruke sminke eller gå med skjørt og høyhælte sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...