Gå til innhold

Smågutter i damegrderoben.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Det kan hende man blir litt arrogant av å inneha en profesjon ja, Ragnhild.

:sjarmor:

Noen ting blir man kjempesikker på, andre ting synes man er mye mer usikkert enn da man var f.eks. 25 år.

Jeg vet lite om deg ja, Ragnhild, men jeg vet at du ikke har samme profesjon som meg (vel, jeg studerer IT nå da), du er mer enn 10 år yngre enn meg og har kanskje ikke barn selv ennå?

Lisa-Beth

*Denne debatten har sklidd helt ut, tror heller ikke jeg har mer å tilføye i denne omgang. Dessuten tenkte jeg å ta med mine barn i svømmehallen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lisa-beth jeg snakker ikke om deg som privatperson. Jeg snakker om mennesker som gir utrykk for at det er en middels risiko å bli utsatt for et overgrep i garderoben.

Det er ikke deg personlig Lisa-beth jeg diskuterer nå, nå lurer jeg på hvordan enkelte mennesker kan finne det regningssvarende å faktisk forutsette at mennesker er potensielle overgripere.

For å ha en slik tankegang er det viktig at man har skapt seg en frykt.

Man er barnevernsarbeid den eneste måten man kan hjelpe mennesker på?

Kan man ikke være en venn, se på mennesker som to likeverdige istedetfor behandler og behandlete? Det er mange ganger terapauten selv går terepati.

Dagens pedofiljakt trekker parareller til fortidens gapestokk.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Skulle gitt meg nå, men klarer ikke la være å svare deg, Waco.

:)

Jeg tuter ikke ørene fulle på folk om at alle er potensielle overgripere, for det stemmer IKKE.

Jeg snakker om at man i enkelte tilfelle kan være ekstra påpasselig.

Som terapeut bør man ikke opptre som kompis, men man kan da ha en uformell stemning av og til. Et terapeut-klient-forhold varer i en viss periode, så er det over. Det er mye snakk om avhengighet og løsrivelse her. Kan ikke komme inn på alt dette her. Det betyr ikke at man er likeverdige, for det er man. Man er heller ikke den svake parten om man går til behandling. De fleste terapeuter må gå i egenterapi i flere år, så jeg vet hvordan det føles.

Er enig i dagens uthenging av pedofile som litt på kanten.

Til opplysning, jeg er blant de som er motstander av å opplyse om det finnes en pedofil i nabolaget, med navn og adresse etc. Det er heksejakt.

Nå må jeg gå.

Lisa-Beth

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om at man i enkelte tilfelle kan være ekstra påpasselig.

Helt enig! Det hadde bare vært så fint om du annbefalte folk å være ekstra påpasselige i de situasjonene der det er mest sansynlig at noe skjer. Som du selv sier har du aldri sett noen statistikker over hvor det er vanligst at overgrep skjer, og da blir det jo rein lotto å annbefale folk å være ekstra forsiktig på de stedene man "føler" at det er mest farlig...

Det kan hende man blir litt arrogant av å inneha en profesjon ja, Ragnhild.

Det er mulig du blir det. Kanskje det kommer med alderen det også? Jeg for min del holder meg for god til å råflire av halvgamle damer som hopper på IT-studier når markedet er på nedgang. Og det selv om jeg har høyere utdanning i informatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo begge yrkene deres meningsløse sett fra mannens perspektiv allikevel.

Men når man blir kvotert inn så er det vel samma faaen..... =(

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror var involvert i en "sak" der en garderobe/badevakt hadde kikket på og befølt flere gutter på et "svømmelag" i garderoben i en offentlig svømmehall.

Han var i 8-9-årsalderen....og selv om jeg ikke ble fortalt alt angående saken....så husker jeg at han bla ble "avhørt" angående saken....så det skjer ja.... :( .....som det også gjør på andre arenaer....

Det er som mange andre her sier viktig å informere barna om at slike ting faktisk skjer...og også viktig (for at barna skal forstå) å knytte informasjonen opp mot en virkelig hendelse......

Når det gjelder å la små barn gå alene i garderoben i en svømmehall...så hadde ikke jeg sendt min 7 år gamle sønn alene i herregarderoben...rett og slett fordi jeg ikke synes han er moden for det ennå.....og jeg tar da mer hensyn til min sønns behov enn på at andre voksne syns det er ubehagelig og "flaut" at en liten gutt ser dem naken i 3 minutter i dusjen....!!!! :-?

En annen ting.....hadde jeg visst at noen så på min nakne (eller påkledde) sønn med sexuelle baktanker...så hadde det absolutt vært totalt uakseptabelt...selv om absolutt ingenting skjedde...!!!!!!!

Når det gjelder alle mulige "farer" som våre kjære små kan bli utsatt for..., er det selsagt viktig å ta forhåndsregler der man kan det.....men man må ikke "lamme" seg selv og barna til enhver tid fordi noe muligens kan skje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og jeg tar da mer hensyn til min sønns behov enn på at andre voksne syns det er ubehagelig og "flaut" at en liten gutt ser dem naken i 3 minutter i dusjen....!!!!

Ville bare kommentere akkurat dette. For meg som voksen er det ikke noe problem at gutter i 7-8årsalderen er med i damegarderoben, og jeg forstår godt at mødre ikke vil sende guttene sine alene i herregarderoben.

Det jeg har opplevd som et problem med gutter i damegarderoben er at min datter har reagert på at gutter på hennes egen alder er i garderoben. Mange jenter, kanskje spesielt i begynnelsen av puberteten, vil kunne synes det er ekkelt med gutter i garderoben, og det må jo også respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labella sa:

Det jeg har opplevd som et problem med gutter i damegarderoben er at min datter har reagert på at gutter på hennes egen alder er i garderoben. Mange jenter, kanskje spesielt i begynnelsen av puberteten, vil kunne synes det er ekkelt med gutter i garderoben, og det må jo også respekteres.

Dette er en annen problemstilling.....i det opprinnelige innlegget var det snakk om en voksen dame som reagerte på at en 8-årig gutt hun kjente så henne naken ofte.....

Andre barn kan reagere på nakenhet hos det annet kjønn i garderoben......ok.....noen gjør kanskje det......MEN....tar de skade av det....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabriel

Hva er problemet når en er redd for en åtte år gammel gutt? Er man redd

for at han skal kommenetere den voksnes kropp? Eller er man redd for

at han skal få "stygge" fantasier? Hva med en åtte år gammel jente i damegarderoben: Kanskje hun også vil stirre eller kommentere?

Og kan man være sikker på at hun ikke er potesielt lesbisk?

Vi har helt klart veldig forskjellige grenser for hva vi vil vise at nakenhet

og til hvem. Det har selvfølgelig utgangspunkt i selvbilde og i moter. For ca 15 år siden når toppløs soling var på moten så betydde det at en dame hadde alvorlige problemer med forholdet til egen kropp hvis hun hadde på seg overdel. I dag vil ingen "respektabel" dame sole seg toppløs.

Men tilbake til stirring og glanning i garderoben. De verste er toåringene!. De stirrer forholdsvis uhemmet og forteller høylydt hvem som har guttetiss og hvem som har jentetiss. De kan også kommentere andre kroppsdeler som f.eks. pupper. Burde de ikke stenges ute inntil de får et naturlig forhold til at det finnes mange forskjellig kropper så de ikke lenger vil synes det er interessant å kommentere det?

Skal offentlige bad være et sted man kan dyrke sin egen "intimsone"

eller skal det være et sted man kan venne seg til å være sammen med andre? Skal enhver person som føler sin intimsone invadert kunne utestenge andre? Hva med homofile menn i herregarderoben? Det er sikkert menn som har fått lyst på andre menn og hvor disse har opplevd dette som uønsket. Burde vi ikke forlange at disse ikke går i offentlige herregarderober?

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva vil damene her synes om en usikker enslig far som tar med seg sin ni år gamle datter inn på herregarderoben? ( ja jeg vet at de fleste (utøvende) pedofile er menn og ikke kvinner men likevel) Da skulle vel hele herregarderoben blitt politianmeldt av et eller annet hysterisk kvinnfolk??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men jeg vil nå påstå at selv om man elsker ungene sine over alt på jord så kan man ikke beskytte dem mot absolutt alt..

En gang må de jo få muligheten til å klare seg på egen hånd.

Når det gjelder det med å ha med smågutter i damegarderoben ville jeg ha spurt gutten hva han selv har lyst til. Syns han det er skummelt å gå alene i herregarderoben går det vel an å få til en løsning.

En psykolog sa en gang følgende:

Livet er en seksuelt overførbar sykdom med 100% dødelighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturist

En enkel løsning på problemet er å gå på et naturistbad. Der kan hele familien være nakne i samme garderobe. I Oslo er det naturstbading på Linderud Bad tirsdager 18.00 -20.00 og lørdager 10.00 - 14.00.

På Sogn Bad er det naturistbading tirsdager 20.30 - 22.00. Kan anbefales hyggelig og trivelig miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
En enkel løsning på problemet er å gå på et naturistbad. Der kan hele familien være nakne i samme garderobe.

Ja det var en knallidè, for der er det jo ikke flust av pervoer :o Hallo???

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Mener du at naturister er pervoer Milla?

Vel, hva vil du kalle folk som må kle av seg foran andre mennesker jevnlig? Jada, jeg har hørt argumentene som at det ikke har noe med sex å gjøre, det er frigjørende etc. men jeg tror ikke noe på de som sier det. Jeg mener at enkelte naturister nok er noen skikkelig pervoer. Eldre menn som vil glo på unge jenter, pedofile som kan sitte og se på nakne barn som løper rundt.....

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for ikke snakke om alle de gutta som får innovertiss av å se de store damene som ikke kan skjule hengeflesket med bestemorbikini.

Milla, jeg tror de fleste har forstått din vinkling nakenhet=pedofili, nei forresten alt kan ifølge millas logikk kobles til pedofili.

Forresten, hvorfor ville du ikke svare på hvorfor du slettet alle innleggene dine i en tråd?

Spørsmål fra meg, mener du at alle som finner ut at de driter seg ut skal bare slette innleggene sine, så er de glemt?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...