Gå til innhold

Er menn mer opptatt av avstand?

hjertesukka

Anbefalte innlegg

-Litt påvirket av en tråd, og litt av mine egne erfaringer, så lurer jeg altså på om menn er mer opptatt av dette med geografisk avstand enn kvinner? <Jada, jeg vet at jeg generaliserer her. Men er det ikke det tråden heter da? ;)

Vi har jo alle hørt den gamle vitsen om "hva har den dama som jeg ikke har? svar:-ingenting, men hun har det HER". :sur:

Jeg mener at det er mye,mye verre med psykisk avstand enn geografisk-!( hva har man fly,tog og bil til??)- Og har man det greitt med seg selv,kan man egentlig trives de fleste steder, alt etter innstillingen man selv har. Pluss en del basis-ting på plass, selfølgelig.

Klart at man vil være mest mulig sammen hvis det er snakk om et begynnende forhold, men hvis man ikke får "luft" så blir jo det galt også. Og så så deilig å glede seg til man skal treffes igjen!

På såkalte sjekkesteder på nettet, virker det som om menn helst vil at den nye dama skal bo i nabohuset, litt satt på spissen, men jeg syns ikke at avstanden fra Østlandet til Vestlandet er særlig stor i våre dager..............

Når det gjelder bosted etter at man har flyttet sammen, så virker det som om jenter /kvinner er mer villige til å flytte på seg, men det er bare mine personlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje menn er mer pragmatiske? "Klarer jeg å finne en bra dame på vestlandet, skal jeg nok også klare å finne en bra dame her jeg bor" tenker kanskje mange menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige kjæreste slo opp på grunn av avstand, jeg skulle studere et år og han hadde jobb en annen plass. Vi hadde det kjempefint sammen og var glad i hverandre, og jeg savnet ham veldig, tenkte masse på ham. Jeg var helt 100%innstilt på å reise fram og tilbake så ofte jeg kunne, hadde spart penger til det og alt. Men så, etter 6 uker fra hverandre slår han opp fordi det var så vanskelig å være glad i noen så langt borte, han tenkte nesten ikke på meg mer, og han var redd han kom til å være utro. :( Så jeg tror litt på teorien din jeg. Ble ihvertfall skikkelig skuffa når jeg var så lett å bytte ut for noen som bodde nærmere.

I et forhold med noen som man virkelig er glad i deg, tror jeg derimot at avstand bare er godt for forholdet. Som nevnt, man blir så glade når man ser hverandre, og det er godt å kjenne at man savner noen. Man må gå igjennom ekstra mye for å se hverandre, og da betyr det så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...