Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Quakers havregrøt blir rost opp i skyene av Grete Roede. Inneholder ikke mye sukker, og kan absolutt anbefales.

Om de vil anbefale den eller ikke kommer jo an på hvem man spør, tror jeg.. Fordelen med den er jo at den er så søt at man slipper å ha sukker oppå, så man sparer seg noen kalorier der da..

----

Jeg bruker store havregryn jeg.. Men man kan bruke både lettkokte og posen med tilsatt kruskakli. Det er en smaksak.

Endret av Aylana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda enklere å sette en bolle med havregryn og melk (eller vann) i mikroen i ca 2 min.

Jeg bruker rosiner i grøten, og spiser det til froksot hver dag.

Skrevet
Åssen lager man havregrøt? Er det noen som kan legge ut oppskrift (for en person) og forklare hvordan?

En dl. havregrøt, ogo 1,5-2 dl. vann.... Kok den i mikroen, det er det jeg gjør hvertfal :sjenert:

Skrevet

Slik gjør jeg:

Passe mengde (dvs. så stor porsjon som jeg vil spise) Bjørns store havregryn i et fat, en skvett skummet melk, litt vann og noen rosiner- kokes i microen i to minutter.

Tilsetter litt salt og masse kanel når den er ferdig.

Hvor mye væske i forhold til havregryn er en smakssak, det avhenger av hvilken konsistens du liker på grøten. Prøv deg frem. :)

Skrevet
Quakers havregrøt blir rost opp i skyene av Grete Roede. Inneholder ikke mye sukker, og kan absolutt anbefales.

Jaha,jeg gikk på GR selv for 5 mnd siden.Kurslederen sa at det var greit å spise den nå og da men at det var MYE sukker i den.Hun tømte posen på kurset så vi fikk sett hvor mye sukker det var i den. :overrasket: sier jeg bare.Men om man spiser den innimellom så er ikke det man blir feit av akkurat

Skrevet

Angående sukker og Quaker. Har dere lært å lese innholdfortegnelser? Sukker er nummer 2 på lista, altså den ingrediensen det er nest mest av.. Merkelig at det ikke er oppgitt % på den som det er på f.eks havregrynene og andre sunne ingredienser :)

Hvis du velger denne havregrøten i stedet for sjokolade er det et bra valg, men den er ikke et bra valg sammenlignet med vanlig havregrøt gitt :P

Som ny ernæringsstudent leser jeg bakpå alle varene jeg kjøper for tiden, det er litt gøy egentlig.. Mange overraskelser :)

Skrevet

Lager rett og slett havregrøt slik: Varmer vann i vannkoker og har i kopp sammen med havregryn. Så får det stå og godgjøre seg noen minutter. Tilsetter eventuelt kanel, smør og bær etterpå. Billig og bra frokost. Man får også såkalt lettkokt havregryn i butikken.

Slike "ferdigpakker" med havregryn skjønner jeg rett og slett ikke vitsen med. Det er jo såre enkelt i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...