Gå til innhold

Vårt nyttårsønske

Kipa

Anbefalte innlegg

jeg sier;" i morgen skal jeg ikke være kvalm....."og om jeg kjenner det kommer snikende sier "NEI!!!" Har hjulpet litt til nå altså...Og at jeg er barnslig, det vet jeg fra før... :ler:

- men vi som er barnslige har det så mye mere MORO!!! :hoho:

Jeg har skremt den bort og bare mannen får pelt seg hjem så skal vi til mamma- MMmmmmmmm MAT :lol:

En annen ting som hjelper som helt sikkert iKKE er bra er potetgull :oops: Merka det i går, det hjalp ikke med marie kjeks og ikke tørre andre kjeks og ikke knekkebrød, men etter en håndfull potetgull ble det bedre...

og sex livet er våknet til livet igjen så jeg er egentlig sååå fornøyd om dagen :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Ville bare gi et et lite tips mot kvalmen som hjalp meg noe helt utrolig:

Urizal med ingefær og bokhvete.

Jeg kjøpte boksen på Sunkost (men andre har den sikkert...) og den kostet ca. 80,-. Nå er jeg på 2.boksen og kaster opp max 1 gang for dagen nå - mot 2-10 ganger tidligere... :-?

Men dette kan jeg virkelig anbefale. :P

Klem fra Mayamor (og nei jeg har ikke provisjon... :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært usunn- og nyti det!!! :sjarmor: Har jobba uventa overtid pga sykdom i dag og dro på tomta etterpå. Kjøpte en pølse i brød på veien dit...Kom hjem for en liten stund siden- på veien hjem kjøpte jeg en sånn baconpølse i brød....Mmmmmmmmmm. Vet ikke sist gang jeg spiste noe sånt noe..Godt var det, og jeg angrer IKKE! :briller: Nå drikker jeg brus.....

Jes da, men i går fant vi ut at jeg har sjelden spist så lite eller så sunt som under den tiden jeg har vært gravid. Så det så! :erter:

Vi har foresten sååå hyggelige naboer- de vi skal få når huset er ferdig om ørten år..Hun spurte om jeg ville låne mamma klær, har tre gutter selv og følte seg litt ferdig med det Jeg endte opp med tre bukser og to jakker, en kjole og en buksedress. dessuten fikk jeg masse gravid blader..Digger sånne naboer!! Gleder meg til huset er ferdig!! Og det kommer vel omtrent likt som babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia kipa :vinke: !

Endelig mulighet til å skrive en hilsen tilbake... har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har vært innom på evigheter! Fy meg! :fy:

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi, og at du skryter av yrket mitt!! Jeg er faktisk ganske stolt av det og gleder meg til å begynne å jobbe(selvom jeg skal være hjemme et år med min lillevenn først :D )

Hvordan går det med deg da? Klart å fortsette å skremme kvalmen avgårde?? Det håper jeg virkelig! Må si du er flink!

Vil ønske deg den fin uke fortsatt!!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med ny og hjelpsom nabo da!

Håper det er begynnelsen på nytt vennskap...alltid koselig det.

Må bare innrømme at jeg er medlem av den barnslige gjengen jeg også. Særlig når jeg er alene med Mannen! :hjerte::ler::hjerte:

Det er så sunt så!

...er ikke flau over det heller, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev "innrømme"... :roll:

Pølse er godt! Enten man er gravid eller ikke!

Ikke mer å si om den saken!

Tusen takk for positive tanker og råd og ord i boka mi!

Setter pris på deg...

(og helt enig i at det er vår tur ja..nemlig!)

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Feriepengene er inne på konto!! Yez, Yez, Yesssss!! :D Og den kontoen var fra før av skrapa etter diverse bursdager i forrige måned..

jeg måtte bare kjøpe en søt topp på HM, svart tynn med litt korte ermer og et skille ved puppene liksom, hvor jeg fant den...jo i mamma avd...Prøvde en ola- capri også, og kjøpte den selv om det er en stund til den passer- men med den farten magen vokser nå så... :ler:

- svak...JA! Gleder meg til å kjøpe en mamma kjole jeg.............. :rodme:

Det jeg egentlig skulle ha var helt vanlige t- skjorter til å ha på jobben, men det finnes jo ikke- bare trange og sexye, gidder ikke ha det på jobben!! :-?

Har vært på en liten lønningspils, eller lønningsjuice ble det. Deilig ferskpressa appelsinjuice. Mmmmm og jammen fikk jeg ikke rekene mine. GODT! men jeg trenger mer.... :sjarmor:

Snart helg, jeg gleeeeder meg!!! Til å ikke gjøre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Hei !

å få feriepenger gir meg også en lykkerus i noen dager. Denne gangen har jeg ikke tid til å bruke noe særlig før ferien, og det går i grunnen greit.

Skal på shopping i morgen, så jeg får vel svidd av litt da og neste helg har både mannen og mellomste bursdag. * Ser pengene flyr *

God helgklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke ha reker mer, ble døds kvalm og var våken hele natten.... :evil: Vil egentlig bare ha knekkebrød med gulost...

Deilig med helg og i dag så er jeg opplagt, men altså ikke i går, men det var i går...

Fiiint vær også, denne dagen må bare nytes ute!!

Mannen er på tomta, kommer snart hjem så skal jeg lage brunch til oss. Må få inn litt kos selvom han er travel og jeg har bare vært sløv...

men nå føler jeg at det går mot slutten på dette tullet med kvalme :briller: og endelig kan jeg nyte graviditeten...Har nemlig tenkt å være en fresh gravid dame med stilige mamma- klær og en utstråling som stråler lykke....

vi får se da...

Jeg kom på i går at jeg har to venninner som er ute i perm. likt med meg. Ei skal ha i desember, så vi blir jo ganske like, mens en annen skal ha i september. KOSELIG!! Det kan bli ett sosialt år det... :sjarmor:

Det er fortsatt bare få på jobben som vet det, men nå tror jeg de vet selv om de ikke sier noe...Og det gjør ingen ting!! Er jo en glad nyhet!!!

En glad Kipa i dag.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig hilsen. :kyss:

Ser vi går om hverandre her i dagbøkene i dag... :ler:

Burde jo dradd rumpa ut og gjort noe mer fornuftig, men foreløpig blir jeg her en liten stund... :oops:

Ha en strålende lørdag du også og kos deg med brunsjen.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipa!

En liten og sen god-helg-hilsen fra meg er det vel plass til!? :wink:

Jeg er ikke enig med deg om at du er svak, så det er sagt! Man må da vel unne seg litt shopping!? Jeg kan finne massevis av grunner til det...

F eks; du er lykkelig, fresh, gravid stråle-jente (jeg ser det laang vei), feriepenger (say no more), det er sommer, det er helg, det er klær!

Se der ja! Kroppen din ble litt lei de rekene, og bestemte seg for å tilpasse seg litt variasjon i kosten. Ren tilpasning, altså!

Kos deg med det du liker du!

Nyt graviditeten!

Nyt været!

Nyt brunchen!

Nyt helgen!

Nyt perm-venninner!

Nyt gleden!

JAAA!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm, kapra mannen før han stod opp i dag og hadde en deilig stund før frokost!! :hjerter: I'm in love..... :hjerte: Men det er forøvrig ikke noe nytt...

Og så etter frokost dro han for å gjøre nyttige ting, og jeg...gikk og la meg etter å ha brekt meg foran kjøleskapet- det er noe med kjøleskap - lukt som jeg ikke fixer lenger... :roll:

Så sovna jeg....er ikke vant til sånne kraftanstrengelser på morgenen lenger.. :ler: Men det begynner å bli en slutt på det nå, kjenner at jeg lever igjen...etter å ha vært litt fjern og kvalm i en liten evighet..

og sex må man ha... :sjarmor:

Nå sjekka jeg akkurat hvor lang tid det er før mannen kommer hjem for å få mat...lat som jeg er...gidder jeg ikke å starte før jeg må. Innbilte meg at det kunne være godt med en salat med picnik skinke og egg i..gruer meg litt til å koke og skrelle disse eggene da.. :-? Men jeg har så lyst på den skinka i hvertfall. Lurer på om man kan ta litt pasta i også, så blir det mere middag liksom..

Først skal jeg surre litt her inne...og så tenkte jeg å vaske badet...og rydde i kjøkkenskapene...tenkte jeg i hvertfall..Vi får se hva dagen bringer...

I går var jeg en snartur i byen og kjøpte meg en litt lekker topp, pynta meg til mannen kom hjem og vi hadde en deilig rolig kveld. Med god mat og brus og film...Han var sliten etter en lang dag med støping og løfting og jeg var bare sløv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kipa!!

så koselig med hilsen fra deg :sjarmor::sjarmor:

Hørtes slitsomt,men gøy å bygge hus når er det det blir ferdig??

Jeg vil også bygge hus deilig med helt nytt da....

Måtte bare inn å skrive en liten hilsen til deg,men nå må jeg stikke får besøk om en time da skal jeg ha dusjet, dekket bord og leget mat phu

mannen min skal ut så det er ikke mye hjelp å få av han.

Klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvalme...YIppi...Har vært i knall form på jobben i dag, i hvertfall helt til en halv time før stengetid, da ble jeg litt sløv....

Nå skal jeg jammen dra på tomta å gjøre litt nytte for meg. :o

Ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe kvalm...men sinna på sjefen

Sletta det jeg. ble litt for privat og en episode jeg ikke orker å huske selv ...

over til noe annet;

Skal på tomta å være flink jente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Fint at du ikke er kvalm i dag da!! :D Men den sjefen din hørtes ikke helt go ut? :frustrert: ?? Kanskje ho har besøk av tante rød :tunge1: ?? Og noen blir udregelige da!! OG det slipper vi!!! JIPPI!! :hoppe: Prøv å ikke la hun ødelegge dagen da! :kysse: til deg!!

Det gikk bra på UL i går.. vi får antageligvis jente(uten å være helt sikker), mannen var faktisk den som ville vite det mest!!(men var selvfølgelig ikke vanskelig å overtale jeg heller! Så det blir artig! Vi har vært og handlet litt... Men NU er det stopp!! I tilfelle det blir en liten gutt!! Det er så rart å si ho istede for han.. jeg har liksom blitt vant til å si han.. men, men det går seg til!

Du får kose deg på tomta!! Synes du er flink jeg! Og Dr*t i den teite sjefen din!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme i dag. Synes selv at det gikk så bra i går på tomta. Tusla liksom rundt i eget tempo og rydda og ordna det jeg kunne. Men når jeg tenker etter så holdt jeg på i ett i fire timer...og noe av det var jo fysisk tungt.. :roll:

Resultat kom hjem skulle slappa av foran tv'n før god natt... og ble så kvalm som jeg ikke har vært før, og sånn var denn natta. På toppen så fikk jeg migrene også...

Vel, det er vel en grunn til at man skal ta det litt med ro da..to dager har jeg jo holdt på der I kveld skulle jeg uansett være hjemme og rydde litt, for leiligheten blir ikke prioritert først om dagen..

Følte meg helt pumpa da jeg våkna i dag og sov og sov...til ett. Er litt bedre nå, migrenen er borte, men kvalmen sitter i enda. :x

Men jeg er i dag 12+1!!!! :D :D :D så noen smil kan jeg koste på meg... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

12+1 :sjarmor:

Første milepæl passert.

Grattis.

Misunner dere å bygge hus - men ikke alt arbeidet... :wink:

Men hvor deilig når huset står ferdig da...

Når planlegger dere å flytte inn?

Tusen takk for koselige hilsner fra deg.

Er så kjekt å følge med alle sammen her inne.

Føler vi er blitt en god gjeng - og når det kommer nye fjes

- blir bare gjengen større... :D

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god-tur-hilsen i boka mi, Kipa!

Jeg har ikke dratt enda, nei, men drar tidlig i morgen...

Må si hadet til alle først... :wink:

Jeg ønsker deg en god helg, og en fin uke,

ig så må du slappe av, jente!

Kjenn på kroppen din. Ikke gi den ordre; ta heller imot ordre... :D

Håper kvalmen gir seg nå når du er over 12 uker !

(og GRATULERER med det!!)

Masse klemmer fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inspirert av diverse her inne skal jeg lage en liste, det er ikke så nytt for meg- har alltid brukt det når mye skal gjøres- men ikke her inne da...

:fy: rydde i klesskapet. Må sortere litt og kasta masse. Må være enda mere kritisk enn forrige gang...

:fy: vaske badet, skulle vært gjort for noen dager siden gitt...

:fy: støvsuge og vaske gulver

:fy: kjøpe inn nye planter til kjk. vinduet siden jeg kasta to i dag..

Jepp, ikke så lang liste, men jeg har også lang tid på meg. Akter ikke å stresse etter den opplevelsen jeg fikk av det jeg gjorde i går...Ikke at jeg har blødd eller noe, men kasta opp for hver eneste ting jeg har gjort i dag- kledd på meg...vaska opp...rydda litt- kasta opp...ikke spist noe heller, men er ikke sulten. :-?

Til uka har jeg ferie!!! :briller: Har bestilt god- vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...