Gå til innhold

Skal ta videregående som voksen, hvor mye lån får jeg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest 3283365

Skal ta videregående/omskolere meg. Lurer på hva man kan forvente seg å få i lån/stipend av lånekassen. Er det noen som vet noe om dette og evt, hvor mye kan man tjene for at de ikke skal "ta fra en" stipendet/gjøre det om til lån.

Må si at jeg blir litt spent på den nye tilværelsen, fordi jeg har hatt fast inntekt siden jeg var 20 år. Håper jeg greier meg økonomisk, har nemlig ikke noen mor og far å lene meg til. Hvordan synes dere som utdanner dere at det går økonomisk sett?

Fint om du som vet noe om dette, kunne gitt meg et svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stopp en halv.

Hvis det er slik at du ikke har hatt inntekt siden du var 20 år gammel, så innebærer vel det at du kvalifiserer til kategorien "arbeidsledig"?

Jeg vet ikke hva slags livssituasjon du er i, men hvis du går på arbeidskontoret og melder deg ledig.....da er muligheten til stede for at du kanskje greier å komme deg inn på et delartiumskurs i regi av arbeidsmarkedsetaten?

Hvis du får til det, så slipper du å ta opp lån, fordi kurs i regi av aetat er gratis, og hva mere er.....du får betalt mens du går på dem.

Slik var systemet i 93, da jeg tok delartium, og jeg gjorde det i regi av aetat.....Høyere studier må du nok ta opp studielån for å kunne ta....

Vær snill å undersøke......du har alt å vinne, og lykke til.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på http://www.lanekassen.no/ Der finner du all informasjonen du spør om her. I støttekalkulatoren kan du plotte inn din egen informasjon og få vite hva akkurat du har rett på av støtte.

Blingsa du litt Milo? H*n har hatt fast inntekt siden h*n var 20 år :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...