Gå til innhold

Hva har du oppnådd?

Lykkelig eks-frue

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tråd på samliv om hva jeg gjorde for å få eksen ut av systemet. Kort skrevet har jeg totalrenovert hele leiligheten, kastet ut alt av ting som jeg aldri har likt og ryddet i skuffer og skap.

Men føler vel at egentlig hører resten av denne tråden til inne her. For det er jo andre ting jeg endelig har klart å gjøre nå som jeg er blitt singel igjen også.

Så da starter jeg med å skrive en liste over ting jeg faktisk har klart å gjøre etter at jeg ble singel:

- jeg har endelig fått slik orden jeg vil i huset

- jeg har fått tilbake troen på meg selv som et individ andre også setter pris på

- jeg er blitt en bedre mamma

- jeg har klart å melde meg på studier igjen for første gang på lange tider

- jeg har et overskudd og en energi jeg ikke trodde var mulig

- jeg trener hver dag (før trente jeg aldri)

- jeg har endelig klart å slanke meg

- ungene får næringsrik og hjemmelaget middag hver dag

- jeg stresser aldri mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt det den første skriver gjorde jeg når jeg var i forholdet...

Nå spiser jeg Mr. Lee til Friends... sier hei til de på tv og er blitt en ekte ungkarskvinne *flirer*

Har det godt, men ønsker meg en kjæreste hvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tatt høyskoleutdannelse

- Kjøpt meg leilighet

- fått selvtillit og selvrespekt tilbake

-blitt mer bevisst på hvilke egenskaper jeg ønsker meg i fra en ev mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* fått den leiligheten og møblene jeg alltid har drømt om

* er mye blidere og mentalt sett roligere

* holder på å bli kjent med meg selv/finne tilbake til meg selv

* meldt meg på språk-kurs

* begynt å jobbe for en veldedig organisasjon

* slapper mye mer av

* fått et helt nytt syn på livet, mer energi

* klarer å gjennomføre målene jeg setter meg

* mye bedre selvtillit

* har begynt å drømme igjen!!

generelt føler jeg nå at verden ligger for mine føtter og at jeg kan oppnå alt jeg vil. fantastisk følelse!!

må legge til at jeg absolutt ikke var i noe "skummelt" forhold men hadde en mann som kun ville ligge på sofaen, hatet forandringer og ALDRI tok initiativ til noe som helst. han var også gjennomgående negativ til drømmer jeg hadde for fremtiden. til slutt orket jeg ikke å mase og mase på ham og begynte sakte men sikkert å leve mitt eget liv. var selvfølgelig litt rart rett etter at jeg flyttet ut - og jeg merker det godt på økonomien - men det var verdt steget om jeg så må leve på pasta hver eneste dag resten av livet :-)

Endret av Nana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Flyttet til en by hvor jeg TRIVES

-da gikk det i orden med både drømmejobb og drømmeleilighet

-møblert leiligheten og eksperimentert med den etter alle mine lyster og infall

-fått bedre kontakt med venninnene mine, har generelt mer energi til overs for andre mennesker

-fått tilbake tro på meg selv

-vet mer om hva jeg IKKE vil ha i en mann (neste fyr skal IKKE være en utro flørtende jentefut, det skal være sikkert, fra nå av skal jeg være streng!!)

-har tatt opp igjen flere gamle hobbyer og fått et par nye

...fått nye singel-(u)vaner:

-ser MYE på TV, alle slags amerikanske serier og reality-programmer

-gått tilbake til helgefylla og går ofte ut til sent på natta, i motsetning til før, da jeg gjerne delt en flaske vin til kvelds eller middags med exen. Man har da sosiale behov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er det aller viktigste i dette samfunnet! Tid til å realisere meg selv.

At jeg ikke har forstått det før! Det er jo JEG som er det aller viktigste i hele verden.

Kjærlighet? Nei det er for tapere.

Bedre å finne en som er like gira på å ha det bare morro hele tiden! Skulle det komme et lite problem frem med den jeg er sammen med der og da finnes alltid andre mennesker som kan ta opp tråden der den glapp!

Det viktigste her i livet er å ha kjøpekraft, for alle vet jo at lykke kommer med en prislapp! Og jeg mener ikke metaforisk! Yeeeeeeeeehaaaaaaaaa!

Life here I come!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det aller viktigste i dette samfunnet! Tid til å realisere meg selv.

At jeg ikke har forstått det før! Det er jo JEG som er det aller viktigste i hele verden.

Kjærlighet? Nei det er for tapere.

Bedre å finne en som er like gira på å ha det bare morro hele tiden! Skulle det komme et lite problem frem med den jeg er sammen med der og da finnes alltid andre mennesker som kan ta opp tråden der den glapp!

Det viktigste her i livet er å ha kjøpekraft, for alle vet jo at lykke kommer med en prislapp! Og jeg mener ikke metaforisk! Yeeeeeeeeehaaaaaaaaa!

Life here I come!!!!!!!!

Så at det går an å være lykkelig som singel er feil det da eller? Hvorfor fokusere på negative ting når man egentlig har det bra?

Jeg sier at treffer jeg en så treffer jeg en. Men pokker om jeg gidder løpe etter kjærligheten kun for å ha noen. Og ja, det er faktisk greit å kunne forsørge seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden likte jeg! :)

Har også oppnådd en del etter et stygt brudd og et enda verre ekteskap.

- ordentlig jobb

- eget hus

- bil (!)

- bedre selvtillit (enorm forskjell! men det har tatt noen år da)

og litt annet, bla vet jeg mye mer om meg og hvordan jeg vil ha livet mitt.

Godt at noen setter fokus på de positive tingene i tilværelsen, og også på at det er bra med "alene" tid også som voksen. Blir litt lei av jeg-er-single-og-det-er-fælt tråder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tråd på samliv om hva jeg gjorde for å få eksen ut av systemet. Kort skrevet har jeg totalrenovert hele leiligheten, kastet ut alt av ting som jeg aldri har likt og ryddet i skuffer og skap.

Men føler vel at egentlig hører resten av denne tråden til inne her. For det er jo andre ting jeg endelig har klart å gjøre nå som jeg er blitt singel igjen også.

Så da starter jeg med å skrive en liste over ting jeg faktisk har klart å gjøre etter at jeg ble singel:

- jeg har endelig fått slik orden jeg vil i huset

- jeg har fått tilbake troen på meg selv som et individ andre også setter pris på

- jeg er blitt en bedre mamma

- jeg har klart å melde meg på studier igjen for første gang på lange tider

- jeg har et overskudd og en energi jeg ikke trodde var mulig

- jeg trener hver dag (før trente jeg aldri)

- jeg har endelig klart å slanke meg

- ungene får næringsrik og hjemmelaget middag hver dag

- jeg stresser aldri mer

Har klart alt dette, men har ikke klart å finne tilbake troen på meg selv. Er ett år siden x fant en annen og flyttet etter 15 år. Det var et slag som tar lang tid å komme over. Alt for lang tid.

Men, huset er nesten helt ferdig oppusset og det har jeg gjort selv.

Ungene er mye roligere da de slipper å være redd for en sinna pappa.

Gikk ned de siste 10 kg, hurra.

Økonomien har aldri vært bedre.

Jeg gir ungene mer av meg selv og forholdet oss i mellom har blitt mye bedre.

Jeg har begynt på siste år på høyskoleutdannelsen.

Jeg slipper å være bekymret for raseriutbrudd for småting.

Trodde jeg skulle ha kommet lenger i å ha kommet over dette, men er nesten like lei meg og sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle ha kommet lenger i å ha kommet over dette, men er nesten like lei meg og sint.

Det tar tid å komme over svik slik du opplevde, det vet jeg godt. Noen bruker lang tid og andre kortere, men det kommer stort sett :)

Endret av Lykkelig eks-frue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har

* eget hus

* kontrollen over fjernkontrollen

* mere venner rundt meg

* treffer stadig nye folk

* hiver meg med på mange nye og spennende aktiviteter

* skal snart på eksotisk reise

* prøver ut nye hobbier

* flørter - og har hatt noen spennende nye bekjentskaper

* tar bedre vare på kropp og utseende

* vet hvem jeg IKKE skal involvere meg med neste gang

* føler meg fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Skal prøve å finne det positive!

- styrer økonomien fult og helt selv (viktig) reiser og drar mer på festivaler nå enn før

- ikke noe mer bekymring, irritasjon over samboer

- lager den maten jeg vil ha

- tv/musikk/data ifred...

- kan flørte uten dårlig samvittighet :-)

- er det rotete så er det kun mitt rot, mine klær som ligger slengt

- prompe, daffe rundt i stygge klær, surre rundt som jeg vil

- vil jeg gjøre noe, så gjør jeg det! kan ikke klage over manglende initiativ hos andre. (ut i park/skog, bade, museum, etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så deilig å lese denne tråden nå egentlig. Det er mange som har flere positive erfaringer av det å bli singel. Følte meg nemlig litt "rar" en periode, for det virket som om jeg måtte være i et forhold for å være vellykket og lykkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man må skille seg for å oppnå noe - da er det akkurat det forholdet det er noe galt med - ikke forhold generellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...