Gå til innhold

Har byttet ut sprinkelsenga

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jenta vår har fått ny seng, "stor-jente" seng, da hun er 2 år nå.

Hun synes det er stor stas med senga, og vi har ikke problemer med å legge henne der. Problemet er at hun står opp, 2-3 ganger i løpet av natta. Vi har baby-call på rommet hennes, men hun lager ikke en lyd. Vi våkner av tasse-lyder på stuegulvet, eller av lyden av leker som faller i gulvet.

Hvordan skal vi få henne til å sove hele natta? Vi hadde ikke dette problemet da hun lå i sprinkelsenga, men da kom hun seg ikke ut heller...

Vi er trøtte og grinete hele familien for tida pga. dette. :tristbla:

Noen som har gode råd og tips?

Endret av Rioja
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

har faktisk tenkt å skifte seng til lillegutt jeg også.han er to år og 3 måneder.Vi har allerede den nye sengen klar men den er ganske høy.Så jeg holder på å vente litt med å la han kutte ut grindsengen..

Men jeg også er spent på svar.

*håper det går greit etter hvert*

Skrevet

Kan det inte vara för att det är spännande med ny säng och nya möjligheter som gör att hon kliver upp?

Kan ni skruva av babycallen? Går hon och lägger sig själv igen? Kan ni prata med henne om att kanske ta tillbaka sprinkelsängen. Det "hotade" jag sonen med när han klev upp om kvällarna, han sov dock på näterna.

Skrevet

Hvorfor ikke bare fortsette med sprinkelsengen da? En 2 åring er ikke så stor at denne sengen er for liten, hun har jo mer en god nok plass i den. Og hun har vle bleier på seg også? Hos oss har vi som regel at så lenge barnet ikke er blitt for stor fysisk, og så lå lenge barnet sover med bleie på seg om natten, så beholder vi sprinkelsengen. Barnet lider ingen nød av dette, og det blir roligere og mer hvile på både barn og foreldre.

Skrevet

Henger meg på EvaL her: Hvorfor bruker dere ikke sprinkelsengen? :sjenert:

Skrevet

Hun fikk seng i bursdagsgave, så vi tenkte vi skulle prøve. Det er da ikke så uvanlig i den alderen, eller?

Vi får se om vi ender opp med å ta tilbake sprinkelsenga. Men jeg tror kanskje vi prøver med klistremerkebelønning først, -det funket på tannpussen :)

Skrevet

Klistremerker for å pusse tenna? Klistremerker for å legge seg i sengen og sove? Klistremerker for å gå på do og klistremerker for å spise mat snart også da vel?

Herremin, nå vokser det opp en generasjon som snart ikke er villige til å gjøre noe som helst uten at det ligger en belønning å venter i den andre enden........

Skrevet

Det är väl olika hur mogna och stora de är.

Min tvååring blev för stor för sprinkelsängen och det är lättare för både mannen och mig att klappa om honom för natten, byta en kissig blöja, plocka upp honom när han vaknar och så vidare nu när vi slipper lyfta honom i och ur sängen. Han har en växasäng så den är inte skrämmande stor heller.

Bättre för sonen som sover utan att sparka i eller slå i sängen.

Bättre för mannen med ond rygg

Bättre för mig med gravidmage

- och han är väl rotad i sin nya säng och redo för att lillasyster ska sova i sprinkelsängen.

fast visst har vi svurit för oss själva att det hade varit skönt med spjälsängen som han inte kom ur de kvällar han springer upp - men det går bättre och bättre.

Skrevet
Klistremerker for å pusse tenna? Klistremerker for å legge seg i sengen og sove? Klistremerker for å gå på do og klistremerker for å spise mat snart også da vel?

Herremin, nå vokser det opp en generasjon som snart ikke er villige til å gjøre noe som helst uten at det ligger en belønning å venter i den andre enden........

Hehe, kommer vel an på hvordan en gjør det...

Jenta vår ville ikke pusse tennene. Det var hyling og gråting hver morgen og kveld. Vi innførte belønningssystem, og tannpussen gikk som en drøm. Dette gjorde vi i ca. 14 dager og da var rutinen innarbeidet! Så nå pusser hun tennen uten å få belønning. Jeg synes det er verdt å prøve, og anbefaler det!

Gjest Gjest_Xerox_*
Skrevet

Jeg syns 2 år er litt vel tidlig å bytte seng. Hos oss venter vi til rundt 3 års alder, så sant ungen ikke klatrer ut av sengen da. Er enig med de som sa at så lenge barnet bruker bleier, kan de godt ligge i sprinkelsengen.

Skrevet

Vår 2 åring sov faktisk mye bedre etter å ha byttet seng.

Med sprinkelseng våknet hun X antall ganger på natta, til slutt begynte hun å hoppe over kantene. da byttet vi seng. Dette var samme uke som 2 årsdagen.

De første nettene hoppet hun lett ut av sengen etter hun hadde lagt seg, for å kikke på en leke etter gå ut i gangen.

Men nå sover hun hele natta i gjennom. Det hender hun kommer og legger seg i vår seng, men hun står opp selv og går inn til oss, og vi merker knapt at hun kommer.

Skrevet
Jeg syns 2 år er litt vel tidlig å bytte seng. Hos oss venter vi til rundt 3 års alder, så sant ungen ikke klatrer ut av sengen da.  Er enig med de som sa at så lenge barnet bruker bleier, kan de godt ligge i sprinkelsengen.

Vi måtte bytte seng då jenta vår var 20 mnd. Ein kveld pappaen skulle inn å legge ho, hadde ho plutselig komt seg opp på kanten. Låg oppå der og vippa, kunne jo gått skikkelig gale. Ser ikkje noko gale med å skifte seg tidlig, så lenge det går bra.

Har desverre ingen gode tips, då vi ikkje har noko problem. Me hjelper det ikkje å ta ho rett oppigjen i senga uten noko stimuli? Kan vere lurt å ikkje gje ho noko som helst respos, berre legge ho i senga si igjen uten å seie noko, kos osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...