Gjest Sliten og forvirret Skrevet 8. januar 2003 #1 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har jobbet siden jeg var ferdig med videregående, og har hatt mange forskjellige jobber, bl.a i butikk, bak bardisken og i barnehage. Har aldri fått en følelse av ansvar overfor den jobben jeg har gjort, og å jobbe har alltid vært mer slit og ulempe enn det har vært givende og inspirerende. Jeg går nå sykemeldt på grunn av noe lignende utbrenthet, og det selv om jeg er under 25 år... Jeg har liksom aldri klart å komme inn i miljøene der jeg har jobbet, og har alltid begynt å stor-kjede meg etter bare noen få uker. Jeg lærer det meste som er å lære om jobbene på veldig kort tid, og attestene mine er alle strålende. Men det har ikke gitt meg noe spesielt, sånn personlig. Jeg vil forme min egen hverdag- jeg mistrives sterkt med å "presses inn i andres skjemaer", slik man blir når man jobber. Å jobbe gir meg ingenting annet enn penger. Ivertfall de jobbene jeg har hatt til nå! Har skjønt at det ikke er jobbene som er fæle, det er noe med mine tanker og innstillinger som er feil. Har noen gode råd til hvordan jeg kan begynne å trives med en jobb, uansett hvilken? Tenke positivt, med andre ord? Fokusere på alle fordelene ved å ha en jobb i det hele tatt? Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #2 Del Skrevet 8. januar 2003 Du bør nok først tenke gjenneom hva du har lyst til å jobbe med. Så bør du ta litt tak i deg selv, bli kjent med kollegaer, se det positive i jobben. Vi har alle perioder da jobb er et slit! Jeg har en sånn periode nå, som har vart ganske lenge. Men jeg klarer fortsatt å se de positive tingene. Hvis jeg hadde vært negativ til alt, så hadde det blitt håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sivi Skrevet 8. januar 2003 #3 Del Skrevet 8. januar 2003 Høres ut som om du egentlig ønsker en jobb med større utfordringer, og det er det mulighet å få til, men jeg tror du bør vurdere en videre utdanning først. Finn ut hva slags type jobb du ønsker, og sats videre på det. Ta utdanning fulltid eller på kveldstid, kommer jo ann på økonomien din. Har selv opplevd å kjede meg på jobb fordi det ikke var utfordrende nok. Tok da noe videreutdanning og det gav meg masse nye innput. Jeg tror ikke det nytter å bare tenke "positivt" i den jobben du har hvis du mistrives. Da må du gjøre noen endringer for at ting skal bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå