Gå til innhold

Hundehold og angrep!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

ALT som hunden har lært, har den lært av eieren sin. Være sint eller ikke. Hunden blir som eieren vil ha den.

Enig. Som herre - så hund!

Forpliktelser og ansvar med å ha dyr - men masse kos også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Som herre - så hund!

Forpliktelser og ansvar med å ha dyr - men masse kos også! :wink:

Er også enig, MEN man kan aldri stole 100% på en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel naivt å si at hunden formes av KUn miljø? de er vel som andre sosiale skapninger? Da må en se på BÅDe arv og miljø.... Dvs at noen er født agressive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arv er helt klart viktig (se mitt forrige innlegg im import og avl på hunder).

Både hunder og mennesker kan ha dårlige gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

trodde faktisk det var mer vanlig å bruke hengelås på hundegårdene.

det har iallefall de jeg kjenner med hund(er).

de jeg kjenner med polarhunder i bygdestrøk er meget oppmerksom på dette, fordi det faktisk har forekommet episoder hvor mennesker som ville ha hundene vekk, har sluppet dem løs.

husk at hvem som helst kan slippe ut hunden(e) dine, eller stjele dem.

det er kanskje også greit å skille mellom skyld og ansvar?

selv om det kanskje ikke er din skyld at hundene f.eks kommer seg ut, så har du som hundeeier ansvarlig for ditt dyr.

man kan få erstatning på skadeverk gjort av hund, men f.eks ikke når det gjelder katt.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hudeeier har man vel ansvar selvom huden er bundet. men hvis et voksen menneske kommer bort til en hund som er bundet så kan hunden gå til angrep, synes det er bedre med hundgår en og binde de i bånd. da må andre gå inn til den og da synes jeg det er de som er ansvarlig, selvfølgelig må da låsen inn til hundegården være så høyt oppe at nyrsjerrige unger ikke får den opp.

En annen ting som er skumelt med bikkjer i bånd er at de lett kan snurre seg rundt et lite barn og sette det fast, og et barn som sitter fast i kjetting eller tauet til hunden vil sikkert ikke bare ta det med ro og kanskje det vil føre til panikk for både barn og hund. nå har foreldre et lite ansvar fo rat barna deres ikke går bort til hunder de ikke kjenner.

men hunder skal ikke gå løse da synes jeg det er eier sitt ansvar. og jeg tror man må velge rase etter hvordan man bor også, noen raser er jo mer agresive enn andre.

Hvis man har en hund man er litt usikker på er det nok best og holde seg i nærheten mens de står i bånd, for og være på den sikre siden. men det er jo naturlig for dyr og forsvre seg hvis de blir truet.

Hvis hundene som drepte den lille gutten gikk løse og angrep han utenfor gården deres så synes jeg hundeeieren må ta ansvaret, og en hund som har gått på angrep på noen bør avlives, så lenge ingen truet frem reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...