Gå til innhold

Er mødre helt tafatte?

Anbefalte innlegg

Gjest Marthe, singel (31)
Skrevet

Jeg blir litt matt av å lese alle spørsmålene her på Banre- og familiedelen.

Er virkelig mødre så hjelpesløse og tafatte?

Greit at jeg ikke har barn selv, og greit at det er lov å spørre om alt i alle forum og kategorier, men går det ikke en grense?

Tenker på spørsmål som "hva slags mat kan han spise", og "når begynner hun å gå", samt "kan vi begynne med lue og skjerf nå"-spørsmål.

Er foreldre så tafatte? :forvirret::overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble litt glad for denne tråden jeg :)

Skrevet

Man blir ikke autmatisk verdensmestre i alt og alltvitende orakler bare fordi man presser ut et barn.

Det er dessuten mange diskusjoner rundt hva barn bør og ikke bør spise, så at noen spør om det er jo ikke så rart.

Ikke alle har foreldre å henvende seg til for å spørre dem til råds, så da er jo forumet fint å ha!

Skrevet

Kanskje du skal vente med å være en sånn bedreviter til du har fått barn selv?? ;)

For det er faktisk slik at det er mangt man lurer på,og da er det jo veldig greit å rådføre seg med andre ikke sant?

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Men kan ikke foreldre tenke selv? Det er jo lov å bruke sunn fornuft? :overrasket:

Skrevet

Hvordan skal man tenke seg frem til når det er vanlig for unger å begynne å gå, eller hva som er farlig for barn å spise?

Skrevet

Som førstegangsmor er det mye jeg lurer på, og da er det greit å ha noen å spørre. Det er ikke sånn at jeg bare setter meg ned og kapitulerer hvis jeg ikke får svar, men hvorfor skal man ikke spørre når man vet at det er mange her inne som har erfaring?

Skrevet
Som førstegangsmor er det mye jeg lurer på, og da er det greit å ha noen å spørre. Det er ikke sånn at jeg bare setter meg ned og kapitulerer hvis jeg ikke får svar, men hvorfor skal man ikke spørre når man vet at det er mange her inne som har erfaring?

Som eg skulle sagt det sjølv!

Skrevet
Men jeg vil anta at for de fleste er det ikke umiddelbart innlysende at rødbeter og spinat er direkte farlig for en ettåring, mens persille og sylteagurk er greit...

OT, men hvorfor er det farlig? (Har ikke barn engang, så jeg har ikke helt begynt å sette meg inn i slikt ;))

Skrevet

Hvor står det vedtatt at rødbeter er farlig for barn? Og spinat? :overrasket::overrasket::sjokkbla:

Skrevet

Jeg er litt redd for å bli mamma, jeg. Det er så mye rart å tenke på!

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Men det at spinat, rædbeter og kålrot ikke skal gis til barn under 6 måneder er vel innlysende for de fleste oppegående mennesker?

Jeg ville ha forstått helt av meg selv at så små babyer ikke skal ha slik mat.

Gjest Tweetypie
Skrevet
Jeg blir litt matt av å lese alle spørsmålene her på Banre- og familiedelen.

Er virkelig mødre så hjelpesløse og tafatte?

Greit at jeg ikke har barn selv, og greit at det er lov å spørre om alt i alle forum og kategorier, men går det ikke en grense?

Tenker på spørsmål som "hva slags mat kan han spise", og "når begynner hun å gå", samt "kan vi begynne med lue og skjerf nå"-spørsmål.

Er foreldre så tafatte?  :forvirret:  :overrasket:

Begynner nesten å le for dette er så dustete lagt frem, men alikevel svarer jeg :ironi:

Hvorfor skal man ikke spørre om ting som gjelder barna ? Det er ingen oppskrift på når de begynner å gå, men man kan få en viss peiling på når dette kommer. Når det gjelder mating så er det faktisk mange som sliter og som kan ha nytte av andres tips.

Press ut noen unger du frøken singel og så kan du jo komme tilbake og se om du fremdeles mener at mødre er tafatte.....

Jeg for min del har lært masse og fått mange gode tips.

Skrevet

Som nybakt mor kan man bli usikker på mye rart; da er det veldig bra at det er finnes plasser man kan spørre. Jeg skjønner ikke helt problemet med at man kan treffe andre mødre og få gode råd her.

Gjest Hilde79
Skrevet
Begynner nesten å le for dette er så dustete lagt frem, men alikevel svarer jeg  :ironi:

Hvorfor skal man ikke spørre om ting som gjelder barna ? Det er ingen oppskrift på når de begynner å gå, men man kan få en viss peiling på når dette kommer. Når det gjelder mating så er det faktisk mange som sliter og som kan ha nytte av andres tips.

Press ut noen unger du frøken singel og så kan du jo komme tilbake og se om du fremdeles mener at mødre er tafatte.....

Jeg for min del har lært masse og fått mange gode tips.

Jeg trodde man kjøpte unger på IKEA med full bruksanvisning jeg..... :ironi:

;)

Jeg har ikke barn selv, min kjæreste har. De er ikke spedbarn lengre, (tenåringer faktisk) men jeg har fått vite MYE om barn de siste tre åra som jeg ikke visste fra før. Hvorfor er det så ille å spørre? Bedre å spørre om man er usikker, enn å gå rundt å lure lenge.... Jeg tror jeg hadde lurt på en god del jeg og hvis jeg ble mamma i morgen.

Gjest Tweetypie
Skrevet
Jeg trodde man kjøpte unger på IKEA med full bruksanvisning jeg.....  :ironi:

;)

Jeg har ikke barn selv, min kjæreste har. De er ikke spedbarn lengre, (tenåringer faktisk) men jeg har fått vite MYE om barn de siste tre åra som jeg ikke visste fra før. Hvorfor er det så ille å spørre? Bedre å spørre om man er usikker, enn å gå rundt å lure lenge.... Jeg tror jeg hadde lurt på en god del jeg og hvis jeg ble mamma i morgen.

:icon_lol:

Skrevet
Men det at spinat, rædbeter og kålrot ikke skal gis til barn under 6 måneder er vel innlysende for de fleste oppegående mennesker?

Jeg ville ha forstått helt av meg selv at så små babyer ikke skal ha slik mat.

Hæh? SKal ikke babyer under seks mnd ha kålrot???!!! Hvorfor ikke?

Skrevet
Den var ny for meg også :ler:

Men akkurat når det gjelder RÅ kålrot kan jeg resonnere meg frem til at det blir vanskelig, helt selv!

Nei, selvsagt skal ikke barn under seks måneder ha kålrot! Hvordan i all verden forventer du at de skal greie å KOKE den når de er så små :overrasket:

Det er mye lettere for dem å finne riktig koketid når de nærmer seg året...

Skrevet

Jeg har heller ikke barn selv, men en vakker dag håper jeg det plopper ut en mirakel (Nei, jeg er ikke prøver), og her på KG har jeg lært utrolig mye om det å være mor, om gleder, sorger, bekymringer osv.

Jeg håper dere mødre fortsetter å stille de såkalte "rare" spørsmålene. Dere er fantastiske læremestere.

Det er ikke alltid jeg er enig med dere, men jeg leser og lærer.

Skrevet
Jeg har heller ikke barn selv, men en vakker dag håper jeg det plopper ut en mirakel (Nei, jeg er ikke prøver), og her på KG har jeg lært utrolig mye om det å være mor, om gleder, sorger, bekymringer osv.

Jeg håper dere mødre fortsetter å stille de såkalte "rare" spørsmålene. Dere er fantastiske læremestere.

Det er ikke alltid jeg er enig med dere, men jeg leser og lærer.

:roll::roll: snakker om å være ydmyk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...