Gjest en mor Skrevet 21. august 2006 #21 Skrevet 21. august 2006 Og hvilken konsekvens får det? Når bidraget blir mindre så får barnet dårligere kår,. Er det det du vil, fartil2? Utrolig lite gjennomtenkt løsningsforslag du kommer med. Den eneste som ikke rammes av denne løsningen er: samværsforelderen, som i de fleste tilfeller er en mann, som allerede betaler et altfor lavt bidrag ift hva det ksoter å ha barn... ← Men i dette tilfellet vil jo far ha omsorgen så når det tydligvis koster så mye for mora så kan vel faren overta omsorgen vel. Siden bidragsytere ifølge deg ikke yter enn dritt økonomisk hva det koster å ha barn så vil hun jo ikke merke det på økonomien heller Så kan hun jo betale flybillet hver gang hun vil treffe ungen. Kan tenke meg hun flytter ræva si ganske fort tilbake til utgangspunktet da ja.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 21. august 2006 #22 Skrevet 21. august 2006 Det at mor ikke betaler noe påvirker hvordan samvær far kan ha med barna. Han har aldri forlangt at hun skal betale alt. Hvorfor skal dette samværet ,som med tanke på avstanden er uforholdsmessig hyppig, kun påvirke fars økonomi?Hvorfor kan ikke mor betale noe? Den eneste grunnen i dette tilfellet er, at hun går inn for å være vanskelig. Tidligere fant hun ut at hun skulle dekke ca 1/3 av utgiftene, dette ble gjort noen ganger. Etter at far gikk til sak ble det helt slutt på å betale. Det er mange grunner til at far gikk til sak for å få omsorgen og at han vant frem i første rettsinstans viser at han hadde grunn til å gjøre det. Hun straffer ham nå ved å skvise ham økonomisk. Hvordan kan det være riktig?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #23 Skrevet 21. august 2006 Men i dette tilfellet vil jo far ha omsorgen så når det tydligvis koster så mye for mora så kan vel faren overta omsorgen vel. Siden bidragsytere ifølge deg ikke yter enn dritt økonomisk hva det koster å ha barn så vil hun jo ikke merke det på økonomien heller Så kan hun jo betale flybillet hver gang hun vil treffe ungen. Kan tenke meg hun flytter ræva si ganske fort tilbake til utgangspunktet da ja. ← Men synes du det er en god løsning? Når mor har dårlig råd er det for jævlig å ta fra henne ungene, synes du ikke? Du foreslår altså at 1. Hun skal fratas ungene, 2. SKal hun få se ungene igjen kan hun selv betale flybilletten. 3. Tvinges til å flytte tilbake (til hva?) for å få se sine barn. Jeg synes det var et ondsinnet forslag og håper du ikke mener dette seriøst. For da er du enten: Bad to the bone eller mad to the bone.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #24 Skrevet 21. august 2006 Etter at far gikk til sak ble det helt slutt på å betale. Det er mange grunner til at far gikk til sak for å få omsorgen og at han vant frem i første rettsinstans viser at han hadde grunn til å gjøre det. Hun straffer ham nå ved å skvise ham økonomisk. Hvordan kan det være riktig? ← Vel, det er du som sier det er hevn, og ER det hevn s¨å er det kanskje ikek så veldig rart siden han gikk til sak. Ville DU blitt blidgjort av at eksen tok deg til retten? Går det ikke an å samarbeide uten å dra folk for retten? Jeg tror uansett at det hever konfliktnivået ytterligere...
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. august 2006 #25 Skrevet 21. august 2006 Tror du virkelig at folk går til sak uten at alt annet er prøvd? Dette var siste utvei, konfliktnivået kunne ikke bli særlig mye høyere enn det var.
Gjest en mor Skrevet 21. august 2006 #26 Skrevet 21. august 2006 Men synes du det er en god løsning? Når mor har dårlig råd er det for jævlig å ta fra henne ungene, synes du ikke? Du foreslår altså at 1. Hun skal fratas ungene, 2. SKal hun få se ungene igjen kan hun selv betale flybilletten. 3. Tvinges til å flytte tilbake (til hva?) for å få se sine barn. Jeg synes det var et ondsinnet forslag og håper du ikke mener dette seriøst. For da er du enten: Bad to the bone eller mad to the bone. ← For deg kan jeg godt være enten eller uten at det bryr meg mindre Jeg synes faktisk det er en strålende løsning dersom jeg tar trådstarters innlegg for god fisk. Denne mora er tydligvis ute etter å stikke kjepper i hjulene på far og da er hun i min bok en dårlig mor da hun setter hennes egne følelser fremfor ungenes. Har mor så jævla dårlig råd så hadde hun vel ikke flytta da reiseutgifter som hun VET også tilfaller henne vil øke når barna er hos far. Men her har hun tydligvis funnet det for godt å drite i sin lovpålagte del av utgiftene Og på den lyse side vil hun med mitt forslag kunne jobbe for å få økonomien på fote igjen da hun ikke har barna 24/7
Gjest en mor Skrevet 21. august 2006 #27 Skrevet 21. august 2006 HVilken skjult agenda? Å gå til retten er da ingen skjult agenda? Men GÅR man rettens vei må man skjønne at ikke bostedsforelder kommer til å samarbeide mer enn tidligere. Og kan hende det er en innmari god grunn til at bostedsforelder ikke kan/vil samarbeide? Du må slutte å lage illusjoner om at samværsforelder alltid er den snille, joviale personen som er samarbeidsvillig så det holder. Det er ikke alltid slik. ← Det er vel nettop når samarbeidet ikke fungerer at den ene parten ikek har noe valg annet enn å søke hjelp i retten. Og nei jeg tror faktisk ikke at bostedforelder kommer til å samarbeide mer enn tidligere MEN samværstrenering kan faktisk være en grunn til at motparten blir tilkjent omsorgen og da MÅ man til retten. I de fleste tilfeller hvor slike saker kommer i retten er samarbeidsklimaet uansett på et lavmål at man ike har noe å tape. Kan du gi meg noen gode grunner til at så mange bostedforelder ikke vil samarbeide? Jeg tviler nemlig på at det er så mange pedofile, rusmissbrukende psykopatiske mannfolk der ute som er til skade for sine egne barn. Disse fedrene ( antar at din ex er en av dem) er vel snarere likeglad med minst mulig samvær og er bare glad til at han slipper.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. august 2006 #28 Skrevet 21. august 2006 Hvilke gode grunner har man til ikke å samarbeide så lenge den andre parten følger opp sin del av avtalen?? Hvor godt samarbeide har man når mor ikke sender med barna noe som helst til samvær, når hun aldri forteller noe om hverdagen til barna eller om de er syke o.l. Når mor da i tillegg vil flytte til utlandet ( bare fordi..), med barna, hva gjør man da ?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #29 Skrevet 21. august 2006 Kan du gi meg noen gode grunner til at så mange bostedforelder ikke vil samarbeide? Jeg tviler nemlig på at det er så mange pedofile, rusmissbrukende psykopatiske mannfolk der ute som er til skade for sine egne barn. Disse fedrene ( antar at din ex er en av dem) er vel snarere likeglad med minst mulig samvær og er bare glad til at han slipper. ← ?
Far til 2 Skrevet 21. august 2006 #30 Skrevet 21. august 2006 Haha, supert! Når mor har så dårlig råd at hun ikke kan betale reiseutgiftene, så er ditt forslag å gi henne ENDA dårligere råd ved å trekke fra på bidraget ← Om mor flytter tilbake og lar barna vokse opp i sit eksisterende miljø, vil ikke mor få så store utgifter. Det er altså mor som selv påfører seg selv utgiftene. Det synes jeg hun selv skal ta ansvar for.
Far til 2 Skrevet 21. august 2006 #31 Skrevet 21. august 2006 Fint, ta barna fra moren slik at hun får bedre økonomi. Hun blir sikkert veldig lykkelig over å miste barna... Er du riktig i hodet??!! ← Hvorfpr ikke. Hun har selv påført seg disse utgiftene ved å fjerne barna fra sitt eksisterende miljø og fra en oppegående far. Det kan da ikke være riktig at bostedsforeldren skal kunne påføre samværsforelderen så store utgifter at barna ikke får samvær, samtidig som dette tilfører bostedsforelder større overføringer iform av bidrag fra samværsforelder, - samtidig som bostedsforelder blir fritatt for reisekostnader ??? DET ! blir virkelig å skyve ALLE kostnader over på den andre forelderen samtidig som det fratar barna samvær. Jeg håper virkelig ikke at det er intensjonen til politikerene.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #32 Skrevet 21. august 2006 Om mor flytter tilbake og lar barna vokse opp i sit eksisterende miljø, vil ikke mor få så store utgifter. Det er altså mor som selv påfører seg selv utgiftene. Det synes jeg hun selv skal ta ansvar for. ← Det var da vel en grunn til at hun flyttet? Du må ta hensyn til slike faktorer, skjønner du...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #33 Skrevet 21. august 2006 Hvorfpr ikke. Hun har selv påført seg disse utgiftene ved å fjerne barna fra sitt eksisterende miljø og fra en oppegående far. Det kan da ikke være riktig at bostedsforeldren skal kunne påføre samværsforelderen så store utgifter at barna ikke får samvær, samtidig som dette tilfører bostedsforelder større overføringer iform av bidrag fra samværsforelder, - samtidig som bostedsforelder blir fritatt for reisekostnader ??? DET ! blir virkelig å skyve ALLE kostnader over på den andre forelderen samtidig som det fratar barna samvær. Jeg håper virkelig ikke at det er intensjonen til politikerene. ←
Gjest Madeline Skrevet 21. august 2006 #34 Skrevet 21. august 2006 Tråden er ryddet for personangrep. Hannen -mod
Far til 2 Skrevet 22. august 2006 #35 Skrevet 22. august 2006 ← Jeg ser du fremhever mine argumenter og på en slik måte indikerer at du er enig med meg. Og jeg vet det er stadig flere bostedsforeldre og samværsforeldre som er enig. Det er omtrent like mange barn som opplever av samværsforelder fraskriver seg ansvaret ved å flytte langt. Disse samværsforeldrene må naturligvis behandles på samme måte, og jeg regner med at du er enig i dette også på samme måte som du er enig i det jeg skriver ovenfor. Hvis begge foreldregruppene blir behandlet likeverdig etter samlivsbrudd vil vi sansynligvis få se at begge grupper tar like stor andel av ansvaret, enten det er økonomisk eller samværsmessig. Først da er vi i en fase hvor vi er et forbilde for våre barn, og vi selv slipper å vokse opp som gamle enstøinger fordi våre barn velger å bryte kontakten basert på de overgrep de selv ble utsatt for som barn, da de ble fratatt samværet med en forelder de er/var glad i.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #36 Skrevet 22. august 2006 ← Jeg ser du fremhever mine argumenter og på en slik måte indikerer at du er enig med meg. Og jeg vet det er stadig flere bostedsforeldre og samværsforeldre som er enig. Det er omtrent like mange barn som opplever av samværsforelder fraskriver seg ansvaret ved å flytte langt. Disse samværsforeldrene må naturligvis behandles på samme måte, og jeg regner med at du er enig i dette også på samme måte som du er enig i det jeg skriver ovenfor. Hvis begge foreldregruppene blir behandlet likeverdig etter samlivsbrudd vil vi sansynligvis få se at begge grupper tar like stor andel av ansvaret, enten det er økonomisk eller samværsmessig. Først da er vi i en fase hvor vi er et forbilde for våre barn, og vi selv slipper å vokse opp som gamle enstøinger fordi våre barn velger å bryte kontakten basert på de overgrep de selv ble utsatt for som barn, da de ble fratatt samværet med en forelder de er/var glad i. ←
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #37 Skrevet 22. august 2006 IKke vær slik en dum stut. Jeg er langt fra enig med deg, det var banalitetene jeg uthevet. Og innlegget var fulgt av kommentaren "for en kynisk j.... du er". Men det ble moderert bort...
Carrot Skrevet 22. august 2006 #38 Skrevet 22. august 2006 Det tragiske i alle samværssaker er at mens de voksne krangler lider barna...
Far til 2 Skrevet 22. august 2006 #39 Skrevet 22. august 2006 Det tragiske i alle samværssaker er at mens de voksne krangler lider barna... ← Enig. De voksne kan krangle så mye de vil for meg, SÅ LENGE DET IKKE GÅR UT OVER BARNA. Men om det er snakk om voksne som slenger dritt mens barna hører på eller som ikke betaler sin andel av omsorg/reisekostnader, blir det til syvende og sist barna det går utover. Dette bør myndighetene snarest gjøre noe med. Egentlig synes jeg myndighetene bør gjøre ganske mye med dagens lovverk ettersom vi ser at smutthull utnyttes for alt det er verd (både av mødre og fedre) og at barna ikke blir ivaretatt på en god måte sålenge politikerene prioriterer foreldrene. Vi lever i et samfunn hvor penger betyr nesten like mye som i USA. Dermed forsvinner menneskeverdet i den kampen som utkjempes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå