Gå til innhold

Fødepizza o.l.


Pepita

Anbefalte innlegg

Leser jo om både fødegrøt, fødepizza og det meste rundt omkring.

Men hva bør man egentlig spise, smøre seg med og gjøre i forkant av fødsel og greier?

Leser jo om flere som er på modningsakupunktur også og at sex skal modne eller noe...

Også mener jeg å ha lest et sted for lenge siden noe man skulle smøre underlivet med for å bli mer herdet eller myke opp eller noe.

Vil også gjerne ha tips om ting som kan mildne f.eks stikkinger i underlivet, kynnere, søvnvansker ja det meste altså!

Kan ikke alle bare komme med det de vet her a?

For jeg er helt grønn....

Endret av *MissS*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jordmoren ville anbefalle på kurset vi var på var en olje til å smøre underlivet med. Burde smøre annen hverdag siste måneden for å minske skader. De hadde vist sett at det har hjulpet en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler bringebærbladkapsler! :)

Gjør fødsel mer effektiv og tiden etter lettere. Gror raskere, mindre blod under fødsel, mer effektive rier, raskere modning.. Jau.. Livmor trekker seg raskere sammen..

Stemte bra på meg. Ungen kom i superfart to uker etter at jeg startet på kapslene.. Blødde 150ml, noe som skal være lite og alt gikk bra i ettertid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg prøvd ut til nå:

*bringebærkapsler (tatt 2 uker til nå)

*kaffe (drikker det ikke til vanlig, så hadde "håp" om koffein sjokk :sjenert: )

*kanel

*isbiter/vannis

*bitter lemon :kvalm:

*spring i trapper /kjøre i humper

*gjøre husarbeid i et forykende tempo

Tror dett var dett..... Men har det funket?? NOPE :frustrert:

T.o.m klystér på føden fikk ikke ting i gang skikkelig..... Så nå har jeg bare troen på drypp og vannavgang

*krysser fingrene for at snart skjer her i gården*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag tror inte så mycket på sånt som "ska" stressa fram födseln. Förra gången gick jag 10 dagar över termin innan vattnet gick och sen tog det ytterligare 36 timmar innan sonen tittade ut.

Trots långpromendader, gående i trappor, biobesök, städning, sex, fyrverkerier (nyårsfton) med mera.

Sen tror jag att om du håller på och provar en massa av dessa kurer så råkar någon se ut att fungera för att kroppen tycker det är dags för födsel ungefär då i alla fall. det är vad jag tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha min første hadde svigermor nettopp lest en artikkel om at det var noe i fjørfefett som skulle virke igangsettende på en fødsel.

Så da jeg var 9 dager på overtid satte jeg meg ned med et brett med kyllingvinger og stappet i meg.

Innimellom trengte jeg litt pause fra spisingen, så da travet jeg opp og ned kjellertrappa.

Riktignok ble det fødsel samme natt, men om det var kyllingvingene, trappetraskingen eller rett og slett naturens gang, det skal jeg ha usagt.

Det eneste resultatet i etterkant var iallefall at jeg ikke orket tanken på kyllingvinger i flere år etterpå........ ;)

Kom forresten til å tenke på en ting til.....

Nr. 2 kom på termindato, kvelden i forveien hadde vi vært på middag hos mamma og pappa, da fikk vi servert kalkun.............. Anes det en sammenheng, her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...