Gå til innhold

Skal gå ned 3-4 kilo

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå ned 3-4 kilo. Hvis jeg sykler på "inne-sykkel" 30 min annenhver dag og danser 30 min hver dag, og får i meg ca 1500 kalorier hver dag, hvor lang tid tar det før jeg har gått ned 3-4 kilo da? Gir det i det hele tatt resultater? Burde jeg få i meg mye proteiner selvom jeg ikke skal bygge muskler?

Hvis det har noe å si er jeg 15 år, veier 58 kilo og er 169 cm høy. JEG VET at det ikke høres ut som om jeg er noe særlig overvektig, men magen, rumpa og hoftene tyter ut. Det er ikke innbilling, og ikke si at jeg ikke skal slanke meg, la heller vær og si noe da. Vil ha tips, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du trenger ikke slanke deg men kutt heller ut de matvarene som gjør at magen buler ut! dvs alt som inneholder hvetemel, pasta, poteter, sukker og øl. spis mye grønnsaker og rent kjøtt og grove kornprodukter. bytt ut brus med vann og drikk grønn te for å skylle ut overflødig vann fra kroppen. trene kan du godt gjøre, det burde både slanke og overvektige gjøre for helsens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke slanke deg men kutt heller ut de matvarene som gjør at magen buler ut! dvs alt som inneholder hvetemel, pasta, poteter, sukker og øl.

Jeg er ikke helt enig i at man skal kutte ut alt som inneholder hvetemel, pasta og poteter. TS er 15 år og bor sannsynligvis hjemme og må spise den maten som blir servert. Jeg har selv spist pasta, poteter og ting med hvetemel og gått ned 15 kg, så alt i moderate mengder vil jeg si.

Men kutt ned på mengden godteri, sukkerholdig drikke og alkohol. Men husk å unne deg noe godt innimellom. Hvor lang tid det vil ta før du går ned er vanskelig å si, det er veldig personavhengig, men tren styrke også. Muskler forbrenner fett, og selv om du da kanskje ikke går ned i vekt, så vil du i det minste stramme opp, og ut fra det du skriver vil jeg tro at det er det som i bunn og grunn er målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med overnfor. Jeg har gått ned mens jeg har spsie brød, pasta og poteter jeg. Reduser matinntaket litt, kutt ut for mye søtsaker og snacks, og tren regelmessig så går det så fint så utenå måtte begynne å omvende hele livet sitt Små endringer funker de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kvaps som plager deg bør du slutte å spise søtsaker. Når du er litt eldre kan du begynne med styrketrening også. For de fleste kvinner vil ikke slanking i seg selv tære på kvaps rundt mage-hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En som også vil gå ned 3-4 kg

Hvilke styrkeøvelser skal man ta om man ønsker en strammere mage og hofter? Det forsvinner vel ikke bare med sykling med tung styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mulige slags sit ups er bra for magen iallfall! Sykling har jeg også hørt er bra for magen. Hofter kan jeg ikke si jeg vet så mye om hvordan man får bort! Mine er iallfall der fremdeles, så tips mottas med takk:) (Regner med at sykling og dansing er bra for hofter også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke slanke deg- du er ikke ferdig utvokst.

ikke begynn å tukle med maten.

Snakker av erfaring.

Kutt ut det som gir deg oppblåst mage om du er plaget av det. Sukkerfrie drops, tyggis, løk, kål, rå grønnsaker etc.

Men ikke slank deg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå ned 3-4 kilo. Hvis jeg sykler på "inne-sykkel" 30 min annenhver dag og danser 30 min hver dag, og får i meg ca 1500 kalorier hver dag, hvor lang tid tar det før jeg har gått ned 3-4 kilo da? Gir det i det hele tatt resultater? Burde jeg få i meg mye proteiner selvom jeg ikke skal bygge muskler?

Hvis det har noe å si er jeg 15 år, veier 58 kilo og er 169 cm høy. JEG VET at det ikke høres ut som om jeg er noe særlig overvektig, men magen, rumpa og hoftene tyter ut. Det er ikke innbilling, og ikke si at jeg ikke skal slanke meg, la heller vær og si noe da. Vil ha tips, takk :)

Ja, det høres veldig bra ut.

Men du trenger kanskje mer oppstramming av de områdene du nevner, men vekten din bør nok ikke gå under 56 kg...det begynner å bli faretruende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at du aldri må gå for lenge uten mat, maks fem timer, spis alltid frokost, og drikk masse vann og styr unna brus, jus (spis frukt i stedet) og koffein.

Og husk at hvis du ikke spiser nok så kommer kroppen til å tære på seg selv og da ryker musklene først siden det er den beste næringskilden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så ung som du er så bør du revurdere dette med slanking i aktiv form, men om du derimot lar fornuften komme fremfor ønsket om en del av de ting som noen ganger frister for mye. Det er ikke noe problem å gå ned noen kilo ved å spise fornuftig, dette betyr ikke at du skal droppe noen måltider, men kanskje spise en karbonade mindre enn tidligere.

Selvfølgelig bør du holde deg unna snop, brus/jus med sukker. Tips som faktisk fungerer er å drikke et lite glass med Tine Meierier sin Sjokolademelk før hvert måltid. Kan ikke forklare deg helt hvordan dette fungerer, men det har noe med at opptaket av de fettstoffer som ligger i maten ikke blir tatt like godt opp i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg spent, hvorfor sjokolademelk og ikke vanlig melk? Hva er det med den kombinasjonen som gjør at kroppen tar opp mindre fett?

Kan faktisk ikke svare deg helt på dette, men om jeg ikke husker helt feil så har det noe med belegget dette legger i magen å gjøre. Litt på samme måte som når du drikker tran før du skal drikke alkohol feks. Da vil du kunne drikke mye mer uten å bli like full!

Mener også å huske at det har noe med kokingen av denne å gjøre, det er i hvert fall bare denne sjokolademelken fra Tine som har denne effekten. Har faktisk prøvd selv for en tid tilbake og må si at jeg er rimelig sikker på at det fungerte da jeg ikke gjorde noe annet enn å drikke et lite glass før hvert måltid. Spiste som før og mosjonerte som før, men gikk sakte men sikkert ned en del kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av disse er det som har denne effekten?

*24 shake sjokoladesmak

*Litagomelk med sjokoladesmak

*Tine melk SMAK sjokolade

*sjokomelk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde også jeg ble feit da jeg var på din alder, men det betyr bare at du utvikler deg. Ikkeno pes :)

Det er nok ikke mye til hjelp at du også tenkte slik en gang. Du mener det sikkert bare godt, men dette er TS's sitt problem, og oppleves som ektefølt av henne.

Da må man møte henne der, og ikke fortelle at det går over fordi man selv har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mye til hjelp at du også tenkte slik en gang. Du mener det sikkert bare godt, men dette er TS's sitt problem, og oppleves som ektefølt av henne.

Da må man møte henne der, og ikke fortelle at det går over fordi man selv har opplevd det samme.

takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...