LilleMy Skrevet 23. august 2006 #21 Skrevet 23. august 2006 Min migrene er hormonell, dvs. at jeg får det i forbindelse med mensen. Ikke annet å gjøre der enn å håpe jeg snart finner en medisin som funker - eller "å vente" på overgangsalderen...
Gjest Svimle Skrevet 23. august 2006 #22 Skrevet 23. august 2006 (endret) For spenningshodepine: Prøv kiropraktor! Vidunderkur for min del. Når det gjelder migrene så var jeg såpass plaget at legen ville sette meg på såkalte beta-blokkere. Det ville ikke jeg.. Det som ble redningen for meg var faktisk p-piller! Ja, det er som regel slik at en blir verre av p-piller, men jeg fikk det forklart at dersom migrenen skyldes hormonelle forandringer, kan p-piller hjelpe. Jeg gikk fra å ha anfall flere ganger i uka, til anfall på opptil 2 mndrs mellomrom. Da jeg sluttet på pillen opplevde jeg en forverring før det stabiliserte seg igjen, og etter fire år begynte jeg på p-pillen igjen (av andre grunner enn migrene), og opplevde ingen økning. Ellers vil jeg anbefale å lese det som finnes av litteratur om migrene! Unner ikke min verste fiende denne vanvittige smerten! Edit: Jeg bruker cataflam og imigran inj. (sprøyter) Endret 23. august 2006 av Svimle
Gjest bente85 Skrevet 25. august 2006 #23 Skrevet 25. august 2006 Jeg er mye plaget med migrene og kraftig spenningshodepine, er ganske stiv i nakke/skuldre. Har konstant hodepinne, fra det jeg står opp til det jeg legger meg. Har prøvd mye forskjellige medisiner for noen år tilbake, ble ikke noe særlig bedre av dem, men bare trøtt og slapp og ga opp alt som heter medisiner mot migrene. Har hatt migrene siden barn, husker godt min første legetime som 9 åring p.g.a. hodepinnen. Er 28 nå. Denne lidelsen har ødelagt mye av mitt liv, alt fra utdannelse, mye fravær på jobben og konstant dårlig humør som går utover de som står meg nærmest. Forrige eksen sa til meg at han aldri ville bli sammen med en som lider av migrenen igjen, dette sier jo litt!! Orker snart ikke mer, føler meg nesten alltid irritabel, sinna, har treg reaksjonsevne. Blir bare dummere og dummere. Du som har migrene eller kjenner til noen har lider av migrene. Hva anbefaler du? Hva hjelper deg? Har hørt litt om atacand? Virker dette? Jeg trener ca. 3 ganger i uken, spiser sunt, røyker ikke. Drikker i hvert fall 1,5 liter vann om dagen, og nei jeg bruker ikke p-piller. Hva mer kan jeg gjøre? ← Stakkars deg. Jeg sliter også med migrene, men har ikke migrene i så stor grad som du beskriver her. Vanskelig å si hva du kan gjøre.. Det virker som du lever bra da. Atacand har jeg ikke hørt noe om.
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #24 Skrevet 25. august 2006 Min migrene er hormonell, dvs. at jeg får det i forbindelse med mensen. Ikke annet å gjøre der enn å håpe jeg snart finner en medisin som funker - eller "å vente" på overgangsalderen... ← Har du vurdert/prøvd hormonspiral? Jeg hadde alvorlig migrene (full pakke tre dager i slengen) fra jeg fikk mensen til jeg fikk satt inn Levonova-spiralen. Før hjalp ingen ting, nå hjelper Maxalt brukbart.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #25 Skrevet 25. august 2006 Hei! Jeg er legestudent og har hatt migrene siden fødselen. Så naturlig nok har jeg vært ekstra interessert i å lese og lære om migrene og behandling Du har fått mange fine tips her inne. Hvis det er èn ting jeg har lært som jeg vil dele med deg, så er det at håndteringen av migrene er et livsstils-opplegg. Man håndterer IKKE en alvorlig migrene (slik du beskriver) kun med triptaner (dvs migrene medisiner som f.eks maxalt, imigran,osv). For min egen del kom vendepunktet da jeg vendte oppmerksomheten mot å forebygge, fremfor å behandle. Jeg gikk fra 1-2 anfall i uken (!) til de siste årene kun ca 4 anfall i året! Å forebygge migrene anfall innebærer en rekke faktorer: -Du må bruke tid på å bli kjent med deg selv og kroppen din, vi er alle forskjellige, og bare DU har svaret på hvordan du reagerer på livets impulser. Det er nemlig en rekke impulser (jeg kaller det det) i hverdagen som kan trigge migrene: seneste forskning (ifølge min proffessor ved Rikshospitalet) tyder på at migrene er forårsaket av en arvelig gen-defekt som gir utslag i hjernestammen vår: kort sagt så tror man nå at denne gen-defekten fører til forandringer i elektrolytt-strømmene i ione-kanalene i hjernestammen og kanskje andre steder i hjernen. Dette tilsvarer elektriske strømmer i hjernen vår, som virker på hjernenervene. OK: veldig kort sagt: som et resultat av denne "feilen", er de som lider av migrene mer sårbare for sanseinntrykk: det kan være lyd, hørsel, syn, smak, lukt, hudsensitivitet. Man kan få trigget et anfall av blinkende disco-lys, av sterke lukter, sterke krydder, sjokolade, soya-produkter, kaffe, mye vind, mye sol, høye lyder, for lite søvn, for mye søvn, osv osv osv. For å finne ut hvilke sanseinntrykk du er sårbar for, må du nesten føre en dagbok over ganske lang tid. Bla tilbake til dagene før hvert anfall, og let etter triggere. -Forskning (om enn fremdeles på et tidlig stadium) har vist at høye konsentrasjoner av vitamin B6 kan forebygge migrene. Selv var jeg så plaget at jeg falmet etter halmstrå, så jeg kjøpte en stor boks B vitaminer på helsekosten, som inneholder bl.a B6, og har tatt dobbel dose altså 2 tabl daglig i to år. Det har hatt en fantastisk effekt på meg.... -Tilslutt vil jeg legge til at det enkle ofte er det beste. Jeg har brukt alle mulige fancy migrene medisiner, med blandet effekt. Dette er sterke medisiner, så jeg sluttet å bruke de da de virket dårlig på meg. Nå bruker jeg rett og slett Aspirin (Dispril) 1000 mg så fort jeg merker at et anfall er på vei. Dette er den medisinen som er best dokumentert at virker mot migrene (!) - den virker både forebyggende hvis du tar den tidlig, og den virker på smerten. Mot kvalmen tar jeg et anti-histamin f.eks reisesyketablett. Det kan være verdt å prøve, for deg som har prøvd s mye medisiner med dårlig effekt. og husk: Paracett har INGEN effekt mot migrene. Til slutt: bruk pusten under anfall: pusteteknikk er en god gammel slager mot smerte: bare tenk på de fødende kvinnene som puster og puster tving deg selv til å puste rolig og dypt, inn og ut. Dette tvinger kroppen til ro og øker oksygentilførselen som i seg selv har en smertestillende effekt. Lykke til!
LilleMy Skrevet 25. august 2006 #26 Skrevet 25. august 2006 Har du vurdert/prøvd hormonspiral? Jeg hadde alvorlig migrene (full pakke tre dager i slengen) fra jeg fikk mensen til jeg fikk satt inn Levonova-spiralen. Før hjalp ingen ting, nå hjelper Maxalt brukbart. ← Nei, har vel egentlig verken vurdert eller prøvd hormonspiral, har snarere alltid sett for meg spiral som noe ubehagelig ekkelt som vil gi meg masse blødninger og humørsvingninger... Jeg bruker p-ring nå. Skal forøvrig inn til Migreneklinikken nå i formiddag, og er spent hva de siser der. De vet jo alt om meg ut fra full utredning og MR, og råder meg vel deretter. Jeg har forøvrig gått på 10 dagers forebyggende behandlig med epelepsi medisin (Neurontin) i 3 mnd. nå, uten at jeg kan si det har hjulpet nevneverdig....
carolina78 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 25. august 2006 Tusen takk for så mange fine tips som jeg har fått her, Det første jeg skal gjøre snart er å bestille en time hos kiropraktor, så deretter en time hos migreklinikken.
carolina78 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #28 Skrevet 25. august 2006 (endret) Nei, har vel egentlig verken vurdert eller prøvd hormonspiral, har snarere alltid sett for meg spiral som noe ubehagelig ekkelt som vil gi meg masse blødninger og humørsvingninger... Jeg bruker p-ring nå. Skal forøvrig inn til Migreneklinikken nå i formiddag, og er spent hva de siser der. De vet jo alt om meg ut fra full utredning og MR, og råder meg vel deretter. Jeg har forøvrig gått på 10 dagers forebyggende behandlig med epelepsi medisin (Neurontin) i 3 mnd. nå, uten at jeg kan si det har hjulpet nevneverdig.... ← LileMy, måtte du ha henvisning fra din fastelege for å få time til Migreneklinikken? hvordan gikk det forresten? Tok du MR og slik? hva sa de? Har mange spørsmål jeg, sorry Endret 25. august 2006 av carolina78
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2006 #29 Skrevet 25. august 2006 Hei! Jeg er legestudent og har hatt migrene siden fødselen. Så naturlig nok har jeg vært ekstra interessert i å lese og lære om migrene og behandling Du har fått mange fine tips her inne. Hvis det er èn ting jeg har lært som jeg vil dele med deg, så er det at håndteringen av migrene er et livsstils-opplegg. Man håndterer IKKE en alvorlig migrene (slik du beskriver) kun med triptaner (dvs migrene medisiner som f.eks maxalt, imigran,osv). For min egen del kom vendepunktet da jeg vendte oppmerksomheten mot å forebygge, fremfor å behandle. Jeg gikk fra 1-2 anfall i uken (!) til de siste årene kun ca 4 anfall i året! Å forebygge migrene anfall innebærer en rekke faktorer: -Du må bruke tid på å bli kjent med deg selv og kroppen din, vi er alle forskjellige, og bare DU har svaret på hvordan du reagerer på livets impulser. Det er nemlig en rekke impulser (jeg kaller det det) i hverdagen som kan trigge migrene: seneste forskning (ifølge min proffessor ved Rikshospitalet) tyder på at migrene er forårsaket av en arvelig gen-defekt som gir utslag i hjernestammen vår: kort sagt så tror man nå at denne gen-defekten fører til forandringer i elektrolytt-strømmene i ione-kanalene i hjernestammen og kanskje andre steder i hjernen. Dette tilsvarer elektriske strømmer i hjernen vår, som virker på hjernenervene. OK: veldig kort sagt: som et resultat av denne "feilen", er de som lider av migrene mer sårbare for sanseinntrykk: det kan være lyd, hørsel, syn, smak, lukt, hudsensitivitet. Man kan få trigget et anfall av blinkende disco-lys, av sterke lukter, sterke krydder, sjokolade, soya-produkter, kaffe, mye vind, mye sol, høye lyder, for lite søvn, for mye søvn, osv osv osv. For å finne ut hvilke sanseinntrykk du er sårbar for, må du nesten føre en dagbok over ganske lang tid. Bla tilbake til dagene før hvert anfall, og let etter triggere. -Forskning (om enn fremdeles på et tidlig stadium) har vist at høye konsentrasjoner av vitamin B6 kan forebygge migrene. Selv var jeg så plaget at jeg falmet etter halmstrå, så jeg kjøpte en stor boks B vitaminer på helsekosten, som inneholder bl.a B6, og har tatt dobbel dose altså 2 tabl daglig i to år. Det har hatt en fantastisk effekt på meg.... -Tilslutt vil jeg legge til at det enkle ofte er det beste. Jeg har brukt alle mulige fancy migrene medisiner, med blandet effekt. Dette er sterke medisiner, så jeg sluttet å bruke de da de virket dårlig på meg. Nå bruker jeg rett og slett Aspirin (Dispril) 1000 mg så fort jeg merker at et anfall er på vei. Dette er den medisinen som er best dokumentert at virker mot migrene (!) - den virker både forebyggende hvis du tar den tidlig, og den virker på smerten. Mot kvalmen tar jeg et anti-histamin f.eks reisesyketablett. Det kan være verdt å prøve, for deg som har prøvd s mye medisiner med dårlig effekt. og husk: Paracett har INGEN effekt mot migrene. Til slutt: bruk pusten under anfall: pusteteknikk er en god gammel slager mot smerte: bare tenk på de fødende kvinnene som puster og puster tving deg selv til å puste rolig og dypt, inn og ut. Dette tvinger kroppen til ro og øker oksygentilførselen som i seg selv har en smertestillende effekt. Lykke til! ← Jeg er fristet til å skrive og kun det. Vil bare føye til: I tillegg til dispril bruker jeg koffein tabletter. De er sterke - men også reseptfrie. De virker hver gang. I tillegg bruker jeg sånn stift til å smøre på pannen. Hos meg trigges migrenen av sterkt sollys - jeg bruker derfor alltid solbriller når det er sol ute. Stramme hårstrikker, sterke lukter og ikke minst dårlig ventilerte rom er også triggere. Noen rødviner, ølsorter med mye kullsyre (Hansa pils ) og alt brunt brennevin trigger også migrenen min. Til slutt vil jeg varmt anbefale utredning og undersøkelse hos en nevrolog. Fastlegen vet nok en del, men ikke det siste nye om migrene. Nevrologen er spesialist. Og helt til slutt: http://www.migrene.no/ - Norges Migreneforbund sine hjemmesider.
LilleMy Skrevet 25. august 2006 #30 Skrevet 25. august 2006 LileMy, måtte du ha henvisning fra din fastelege for å få time til Migreneklinikken? hvordan gikk det forresten? Tok du MR og slik? hva sa de? Har mange spørsmål jeg, sorry ← Nei, du trenger ikke noen henvisning fra lege, du kan bare ringe de direkte selv (heter Sjølyst Medisinske). Da vil du få en førstetime til den nette sum av 2500,- tror jeg det var - men den varer da også ett par klokketimer. Og ja, jeg har tatt MR på Riksen, først ble jeg sendt til Capio men det klarte ikke den så smått klaustrofobiske My... På riksen hadde de en "åpen" MR maskin, og det gikk meget bedre.... Forøvrig går jeg nå hver 3. mnd til denne nevrologen, hvor vi går gjennom mine anfall den siste perioden og hvilke medisiner osv. jeg har brukt samt virkningen av de. Og han skriver ut nye resepter på ting jeg ikke har prøvd som han mener jeg bør prøve. Får se hva han sier i dag, har time om en drøy halvtime!
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #31 Skrevet 25. august 2006 Nei, har vel egentlig verken vurdert eller prøvd hormonspiral, har snarere alltid sett for meg spiral som noe ubehagelig ekkelt som vil gi meg masse blødninger og humørsvingninger... ← Hormonspiralen har motsatt effekt av kobberspiraler. Mensen blir (så godt som) borte, og de hormonnelle svingningene i perioden blir mindre. Helt borte blir de ikke Vil også gi legestudent-gjesten Migrene er en nevrologisk lidelse som man ikke uten videre blir kvitt, men vi kan rehabilitere oss sjøl i stor grad ved å finne ut hva som utløser anfall og holde oss unna de utløsende faktorene.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #32 Skrevet 11. mars 2009 Jeg er mye plaget med migrene og kraftig spenningshodepine, er ganske stiv i nakke/skuldre. Har konstant hodepinne, fra det jeg står opp til det jeg legger meg. Har prøvd mye forskjellige medisiner for noen år tilbake, ble ikke noe særlig bedre av dem, men bare trøtt og slapp og ga opp alt som heter medisiner mot migrene. Har hatt migrene siden barn, husker godt min første legetime som 9 åring p.g.a. hodepinnen. Er 28 nå. Denne lidelsen har ødelagt mye av mitt liv, alt fra utdannelse, mye fravær på jobben og konstant dårlig humør som går utover de som står meg nærmest. Forrige eksen sa til meg at han aldri ville bli sammen med en som lider av migrenen igjen, dette sier jo litt!! Orker snart ikke mer, føler meg nesten alltid irritabel, sinna, har treg reaksjonsevne. Blir bare dummere og dummere. Du som har migrene eller kjenner til noen har lider av migrene. Hva anbefaler du? Hva hjelper deg? Har hørt litt om atacand? Virker dette? Jeg trener ca. 3 ganger i uken, spiser sunt, røyker ikke. Drikker i hvert fall 1,5 liter vann om dagen, og nei jeg bruker ikke p-piller. Hva mer kan jeg gjøre? Hei:) Jeg har vært plaget med migrene siden jeg var 8-9 år gammel, er nå 19. Migrene-anfallene var mye hyppigere før enn nå, så det er tydelig at jeg har vokst av meg litt. Men fortsatt - migreneanfall ødelegger hele dagen, og det tar gjerne to dager fra anfallet kommer til jeg føler meg normal igjen. Det er først de siste årene jeg har prøvd div. migrene-medisin, før brukte jeg ikke noe. Men dessverre har ingen av disse migrenetablettene hatt ønsket effekt, anfallet har stort sett vært like ille, og man får bivirkningene av tablettene i tillegg. så for min del har det stort sett bare blitt dobbel smerte. Jeg har lest alle innleggene her, og jeg ser en ting som ikke er tatt opp noe sted. Det er skrevet litt om at enkelte matvarer gjør at man får migreneanfall, og ikke minst p-piller som så og si alltid skaper migrene for meg. Eneste p-pilleslag jeg har prøvd uten å få mer migrene av det, er Loette. Men denne ble en trigger for depresjoner for meg, så det hjalp jo lite.. MEN. spiser du mye tyggis!? drikker battery, burn, osv? for DET er avgjørende for meg. Jeg tåler ganske enkelt ikke Extratyggis og drikker som battery o.l. Mange ser bare rart på meg når jeg sier dette, men det er nøye testet ut siden jeg ante sammenhengen som tiåring.. anfallet kommer ikke før dagen etter jeg har spist Extra/drukket battery - men det kommer. Det er jo også bevist at noen reagerer på søtningsmidlene - så da gjenstår det å finne ut nøyaktig hvilket søtningsmiddel man reagerer på. Jeg er elendig på navn, så jeg husker ikke navnet på de tre vanligste, men ja. noen reagerer også på cola zero o.l. Så derfor holder jeg meg langt unna sånne ting med mye søtningsstoffer i, man kan som regel gjette seg til sammenhengen der, når man først begynner å tenke over. Ellers får jeg migrene når jeg ikke er nøye nok med måltidene, for lite søvn - og når jeg er psykisk stresset. og p-piller. Det er slitsomt med migrene, fordi alle reagerer forskjellig, og har ulik grad og ulik type migrene. Dersom en type migrenetablett ikke fungerer på deg, vil ikke det si det samme som at du ikke har migrene! da er det bare ikke rett medisin. Jeg har ikke vært hos utredning hos nevrolog enda, men timen er bestilt så det blir i løpet av våren. dette er nok til å anbefale, og jeg håper jeg får mer ut av det! og ikke minst.. det må da finnes en p-pille som migreneslitere kan bruke også.. håper jeg
Mir Skrevet 11. mars 2009 #33 Skrevet 11. mars 2009 Har du også forsøkt beta blokkere ? Det ble en ny verden for meg iallefall. Jeg er også plaget av å våkne med det, og legge meg med det. Har nå 3 typer "anfallsmedisin" og disse betablokkerne jeg tar hver dag. Det er så individuelt og trist at det ikke er noe som fungerer for alle. Jeg har også forsøkt fotsoneterapi, og ved at jeg gikk dit regelmessig så holdt migrenen seg borte , med kun 1 anfall per mnd. Har fremdeles migrene et par ganger i mnd, men mye mye bedre enn 4 dager i uken.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #34 Skrevet 11. mars 2009 Yoga og spesielt Iyengar yoga eller stilarter innspirert av Iyengar er meget effektivt mot migrene på flere måter. Dels gir det dyp avspenning, dels strukturer det kroppen riktig slik at muskulære og andre kroppslige triggere forsvinner eller blir redusert og dels sørger det for sterk produksjon av smertedempende stoffer. Mange yogastillinger kan gjøre migrene verre under et annfall eller trigge et annfall. Det er derfor viktig å undersøke det som er av erfaring på området for å gjøre riktig yoga for din migrene. Det er også store variasjoner mellom folk med migrene med henhold til hvilke stillinger som er positive og negative så det trengs en del utprøving. Her er et program som er laget for å kunne brukes under et annfall og som består utelukkende av ulike sofistikerte hvilestillinger: What can I expect on the Yoga DVD itself? * 10 minute visualization/meditation, * 40 minutes of Restorative yoga poses that can be used during a migraine event, * 10 minutes of relaxing breathing techniques (Pranayama) How can this Yoga DVD Migraine Kit help me? * The DVD was created with the intention of being used DURING a migraine to help cool the mind, relax the body and reduce pain during a migraine event. * The overall goal of the kit is to reduce stress and anxiety for anyone, but especially for people suffering from a migraine by demonstrating relaxing, restorative yoga poses and breathing techniques known as Pranayama. http://www.huffingtonpost.com/2008/11/06/s...s_n_141864.html http://www.revolutionhealth.com/drugs-trea...ines?ipc=B00232 Binural beats og brainwave entrainment er bruk av spesielle lydfrekvenser for å bringe hjernen raskt inn i ulike meditative tilstander. Det er bevist vitenskapelig at man ved avspilling av slike cder faktisk får hjernen inn på de ønskede frekvensene. Her er en CD som er spesielt laget for å ta hjernen innom de frekvensene av meditative tilstander som er spesielt egnet for å dempe migrene. http://www.centerpointe.com/ http://www.binaural-beats.com/binaural-bea...he_release.aspx Den siste linken er til en CD som direkte går på migrene med et 10 minutters spor og et 46 minutters spor. Vanlig meditasjon er også svært, svært gunstig mot migrene. Jeg skulle tro at kranio-sakral terapi og også KMI (Strukturell Integrering for å rette opp kroppen) og eventuelt Strukturell Muskelterapi vil kunne være gunstig. http://www.verkstedet.no/index.php?option=...ge&Itemid=1
Gjest LonelyAngel Skrevet 11. mars 2009 #35 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har også en slags migrene. Spenningshodepine kalte legen min det. Jeg har det ikke så ofte som dere da, men kan ha det ca. 2-3 ganger i måneden. Når jeg først har det er jeg skikkelig dårlig og verker i både hode og nakke. Det utløses ofte når jeg har anspent meg f.eks dagen før en eksamen, etter hard trening osv. Så jeg har mange ganger måtte gå på skolen for å ta eksamen med ekstreme smerter hvor jeg har spydd på do 5 min før og etter eksamen. For meg hjalp det med behandling fra en naprapat. Hun "knakk" opp ryggen min og masserte meg. Dagen etterpå var jeg skikkelig dårlig fordi hun hadde trykket så hard på musklene, men det var helt vanlig sa hun. Nå har hodepinen redusert, jeg er ikke lenger like ofte syk som før. Men ett godt tips for en som sliter med spenningshodepine er å slappe av. Stress er nr. 1 trigger.
Lilje_ Skrevet 26. oktober 2009 #36 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg hadde migrene ca en gang i måneden (før mens) før jeg begynte på p-piller. Etter jeg begynte på de ble det verre, kanskje 3 gannger i måneden. Men så leste jeg at folk med migrene heller burde bruke minipiller, og begynet på cerazette. Gikk på de i ca 7 måneder og hadde ikke et eneste anfall! Hadde vanlig hodepine, men ingen migrene. Det var helt fantastisk! Da jeg sluttet på cerazette kom migrenen tilbake, og nå som jeg er gravid er det mye verre! Kan ikke engang ta medisiner mot det! Men det er verdt det for den lille i magen:) Så til deg som ikke vil bli gravid og sliter med migrene vil jeg absolutt anbefale cerazette! Det gjorde underverker for meg! (Noen tror forresten at minipiller ikke er like sikre som p-piller, men det var den gamle typen. Cerazette skal være like sikkert sa legen min)
Gjest Johanna Skrevet 13. oktober 2011 #37 Skrevet 13. oktober 2011 Her er iallefall en ting helt sikkert,og det er at hormonspiralen skal på plass igjen:) Var veldig mye plaget av migrenen før jeg fikk den,så ille at jeg stengte meg inne på soverommet i 3 hele døgn.Ingen fikk komme inn,for jeg orket ikke en gang lys-stripa som kom da døra ble åpnet! De 5 årene jeg har hatt spiral har jeg bare hatt 2 eller 3 anfall:) Har vært uten spiral siden juli,da legen anbefalte et par mnd pause før jeg satt inn ny. På de uken har jeg hatt flere anfall enn noen sinne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå