Gå til innhold

Parkett

Bekkeblom

Anbefalte innlegg

Født og oppvokst (bodd leeenge) i Oslo syns jeg det er snodig at når bergensere pusser opp (sine flotte, gamle) trehus velger de å legge på parkett i stedet for det jeg kaller ordentlig gulv: planker.

Eller har jeg bare sett et bittelite ikke-representativt utvalg, bergensere :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mener vel at det er forskjell på parkettgulv og tregulv (altså treplanker som ligger inntil hverandre over lektere) ala gamledager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Vegg-til-vegg-teppe må være laget av fanden selv! :hakeslepp:

Dette er et området der vi trygt kan slå fast at den norske sivilisasjonen har kommet et godt stykke lenger enn store deler av resten av verden. Ser svært sjelden vegg-til-vegg-teppe i Norge, men dra til USA, dra til England, dra til Frankrike osv osv og det er vegg-til-vegg-tepper overalt! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle tregulv kan riktignok være fine å se på, men et helvete å holde rent...

Angående vegg til vegg-teppe. I England hadde vi det på badet. Badet :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Angående vegg til vegg-teppe. I England hadde vi det på badet. Badet  :overrasket:

Var det på et hotell jeg bodde på i London en gang og. Var på skoletur, en av gutta bada i badekaret sånn passe småfull, og syntes det var festlig å lage bølger. Selvsagt skvulpa det over. Og det viste seg at teppet var så vegg-til-vegg at det ble bløtt langt ut i korridoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vegg til vegg-teppe. I England hadde vi det på badet. Badet  :overrasket:

Jeg har også hørt at det er ganske vanlig å ha vegg til vegg-teppe i garasjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et sted der de rev vegg-til-veggteppet. Kan tro det luktet løvli.

:Nikke: Ja det kan jeg tro! Da vi kjøpte huset vårt var det vegg til vegg teppe i alle soverom. Skikkelig ekle 30 år gamle tepper i beige og brunspraglet og sånt! Det første vi gjorde var å rulle dem sammen og slenge dem rett ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

For maaange år siden så jeg noen som hadde det på toalettet! :overrasket: Det luktet jo fantastisk. Når menn går på toalettet og ikke sikter rett, så.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker foreldrene til venninnen min pusset opp sent på 70-tallet, de la faktisk vegg- til veggteppe på badet! De var kjempemoderne husker jeg, hadde det skikkelig tøft i resten av huset. Men det teppet ble ikke lenge på badet. :ler:

(Tenk dere unger på do som er litt uheldige, eller fulle mannfolk som sliter med styringa....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...