Gå til innhold

Er svin egentlig sunt?

Snasen

Anbefalte innlegg

Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff.

Hvor er logikken i det da? Det er usunt fordi kjøttet er likt vårt? Nei, den forstod jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjelder jo for aper også, bare at de spiser vi ikke (ikke her i vesten ihvertfall).

Du forveksler en del ord her nå. Anatomisk og fysiologisk vs genetisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff.

Hvorfor er det ikke sunt å spise noe som genetisk lik oss, forresten? Og har du en link til vår genetiske likhet til griser?

Og ja, jeg tenker på det siste, men det sier ingenting om at det er usunt å spise gris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjelder jo for aper også, bare at de spiser vi ikke (ikke her i vesten ihvertfall).

Men du sier jo at svin er mest likt mennesker genetisk, hvordan kan både svin og aper være mest likt mennesker genetisk, samtidig? Etter ditt ressonement er det jo det du sier.

Sier ikke at vi skal spise aper, bare at det faktisk er aper som er mest likt oss gentisk, griser er ikke likt oss genetisk. Det hevdes at de har en lignende proteinoppbygning i kjøttet som mennesker har, men dette har ingenting med gener å gjøre. Men jeg har heller ikke en link til denne påstanden da, så jeg vet ikke om den stemmer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forveksler en del ord her nå. Anatomisk og fysiologisk vs genetisk....

Ang aper så vet jeg ikke nok. Det kan godt hende jeg blander noe, men det som er sikkert er at av det kjøttet som er mest vanlig og spise her i vesten, så er det grisen som er mest lik oss genetisk.

Jeg skal finne en seriøs artikkel og linke til.

Det sier seg vel selv at det ikke er sunt og spise noe som er genetisk så lik vår egen art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Trenger du dokumentasjon, med alle de gode argumentene som har kommet frem her?!?

:ler:

:kremt: Jeg tror ikke helt på alle teoriene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men smitte kan man få av fugler også og kyr, mark i magen av fisk.. Da er jo alt usunt.

Jeg synes heller ikke det lover godt for artikkelens troverdighet å blande religion inn. Religion og vitenskap funker ikke så godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...