Gå til innhold

Er svin egentlig sunt?

Snasen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Med tanke på at def på en veganer  spiser verken egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr, så kan en jo reflektere ja :) .

Nemlig. Det har ingenting med rødt eller hvitt kjøtt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg syns rødt kjøtt er ekkelt. spesielt gris men jeg kan spise storfe.

svin klassifiseres nå som hvitt kjøtt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

sexy c: du er kjøtteter, ikke noe mer "magisk" enn det. beklager.

en vegeterianer eller veganer eter ikke kjøtt _i det hele tatt_.

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fnise... :)

Jeg spiser bare elgekjeøtt. Hva er jeg da?...  :klø:

Tja, gravid eller kresen, kanskje?

Skal vi ta med faktum som at kjøtt egentlig ikke er så sunt, for det bare råtner i tarmen? (Lærte det en gang jeg så på Oprah.)

Det kan derfor lønne seg å spise fiberrik mat i tillegg til kjøtt, for det trekker det råtne kjøttet med seg gjennom tarmen, og får det ut, så det ikke ligger der i all evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gravid eller kresen, kanskje?

Skal vi ta med faktum som at kjøtt egentlig ikke er så sunt, for det bare råtner i tarmen? (Lærte det en gang jeg så på Oprah.)

Det kan derfor lønne seg å spise fiberrik mat i tillegg til kjøtt, for det trekker det råtne kjøttet med seg gjennom tarmen, og får det ut, så det ikke ligger der i all evighet.

I og med at vi er naturlige kjøttetere (også) så kan vi nok tone ned kjøttfobien til folk som taler så varmt for det...

der er også ganske naturlig for mennesket å spise annet enn kun kjøtt.

OG så kan det nevnes at de som ikke spiser kjøtt ofte må ta kosttilskudd (dersom de ikke er veldig bevisst sitt vegetarkosthold, noe de færreste er) for å unngå mangelsykdommer... Spes b-12, kalsium og jern kan det bli mangel på i tilegg til proteiner.

http://www.lommelegen.no/art/art2478.asp

Kjøtt er altså en viktig næringskilde for oss.

Les også her om usunt kroppsbilde, spiseforstyrrelse og selvmord i forb med vegetarianere

http://www.lommelegen.no/art/art894.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Lærte det en gang jeg så på Oprah.)

Akkurat. Nå begynner jeg å forstå hvor alle disse rare idéene har sitt opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste pattedyrene som svetter er homo sapiens sapiens og Equus caballus, altså mennesker og hester.

Katter og hunder svetter, så da er det sikkert flere pattedyr som gjør det samme... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Katter og hunder svetter, så da er det sikkert flere pattedyr som gjør det samme... :)

Njææi, katter og hunder har noen få svettekjertler på potene. Mye svette er det ikke som kommer ut derfra, så de må pese, bade eller legge seg i skyggen for å få ned kroppstemperaturen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææi, katter og hunder har noen få svettekjertler på potene. Mye svette er det ikke som kommer ut derfra, så de må pese, bade  eller legge seg i skyggen for å få ned kroppstemperaturen.

Joa, men svette er svette! ;)

Pusene mine lukter faktisk tåfis innimellom. Og det har hendt at de har lagt igjen svette fotspor. Nusselig i grunnen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sexy c: du er kjøtteter, ikke noe mer "magisk" enn det. beklager.

en vegeterianer eller veganer eter ikke kjøtt _i det hele tatt_.

Ikke noe å beklage. Ikke et big issue assa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra artikkelen på lommelegen:

"Det kan se ut som at ungdom ofte velger vegetarisk kosthold for å få ned vekten i steden for at det er for å bedre helsen, ettersom de i større grad enn andre også forsøker usunne metoder for å komme ned i vekt."

Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff.

Personlig spiser jeg ikke kjøtt. Jeg har hatt perioder fra og til under hele oppveksten, men jeg kommer aldri til og spise det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen på lommelegen:

"Det kan se ut som at ungdom ofte velger vegetarisk kosthold for å få ned vekten i steden for at det er for å bedre helsen, ettersom de i større grad enn andre også forsøker usunne metoder for å komme ned i vekt."

Gris er jo det dyret som er mest lik oss genetisk, så det er definitivt ikke sunt. Heller veldig usunt. Tenk f.eks på hjertepasienter som får opperert inn griseklaff.

Personlig spiser jeg ikke kjøtt. Jeg har hatt perioder fra og til under hele oppveksten, men jeg kommer aldri til og spise det mer.

:overrasket:

Takk for at du minnet meg på dette. Svinespiserne spiser med andre ord seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har evolusjonsboka mi gått glipp av noe vesentlig når de hevder at aper er de dyrene som ligner oss mest genetisk altså?

God det ble avklart, skal skrive det om svin heller på eksamen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har evolusjonsboka mi gått glipp av noe vesentlig når de hevder at aper er de dyrene som ligner oss mest genetisk altså?

God det ble avklart, skal skrive det om svin heller på eksamen da...

Nei, det gjelder jo for aper også, bare at de spiser vi ikke (ikke her i vesten ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...