Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #81 Del Skrevet 23. august 2006 Og hvitt er dokumentert bedre? (nei, det er ikke det ser du... ) Kylling f eks går innestengt hele livet og spiser kraftfor med masse ugunstige tilsetningsstoffer. Nei, da vil jeg heller ha en gris som trives bedre. ← Kan du snakke med dyr eller noe sånn siden du vet at grisen trives bedre? Når de står i båsene sine kan de ikke akkurat rokkere rundt som de vil der altså, og foret de får...vel, de blir jo servert "for" alle andre dyr og mennesker ikke vil/skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 23. august 2006 #82 Del Skrevet 23. august 2006 Kan du snakke med dyr eller noe sånn siden du vet at grisen trives bedre? Når de står i båsene sine kan de ikke akkurat rokkere rundt som de vil der altså, og foret de får...vel, de blir jo servert "for" alle andre dyr og mennesker ikke vil/skal ha. ← bare til opplysning... grisen har mer plass å bevege seg på en kyllingen har... og oppdrettsforet til kylling er ikke akkurat snacks for mennesker det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 23. august 2006 #83 Del Skrevet 23. august 2006 Spes sæd! Luringene svømmer rundt i kjøttslingsene og lager baluba! ← kanskje det var sånn jesus ble til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) bare til opplysning... grisen har mer plass å bevege seg på en kyllingen har... og oppdrettsforet til kylling er ikke akkurat snacks for mennesker det heller ← Hvor mye mer plass har de å bevege seg på da? Bare så jeg vet. Greit å vite. Tror kyllingfor er bedre enn grise"foret". Man vet jo det i fra gammelt av, at da var det noe som helt skyller. Det var separert i fra søppel. Det sto ute...i varmen i flere dager ofte. En mann kom og hentet det og hva skulle det brukes til? Jo...til grisefor. Ja, det er en del år siden, men at griser blir foret på en særlig mye bedre måte nå tror jeg ikke. Selvfølgelig står ikke skyllene ute nå, men foret er jo slam. Endret 23. august 2006 av Sexy C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 23. august 2006 #85 Del Skrevet 23. august 2006 Spes sæd! Luringene svømmer rundt i kjøttslingsene og lager baluba! ← Ja, alle som har sex vet jo at kvinner legger fælt mye på seg på grunn av all denne sæden de får tilført. Ikke minst bygger det muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. august 2006 #86 Del Skrevet 23. august 2006 Ja, alle som har sex vet jo at kvinner legger fælt mye på seg på grunn av all denne sæden de får tilført. Ikke minst bygger det muskler. ← aha, derfor kvinner i parforhold ofte legger på seg altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #87 Del Skrevet 23. august 2006 Jahahahahaaaa... Også er det jævlig morsomt at dere faktisk tror, at jeg tror at grisen har sæd i kjøttet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 23. august 2006 #88 Del Skrevet 23. august 2006 Ja, alle som har sex vet jo at kvinner legger fælt mye på seg på grunn av all denne sæden de får tilført. Ikke minst bygger det muskler. ← Jeg har lest at sæd ikke er så proteinrikt som man har trodd... Føler alle de måntene med oppsparing er helt bortkasta Tenkte å spare det til en dag hvor jeg ikke hadde råd til proteindrikk (fy fhaan, jeg er en ekkel fyr ass ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #89 Del Skrevet 23. august 2006 Kan du snakke med dyr eller noe sånn siden du vet at grisen trives bedre? Når de står i båsene sine kan de ikke akkurat rokkere rundt som de vil der altså, og foret de får...vel, de blir jo servert "for" alle andre dyr og mennesker ikke vil/skal ha. ← griser kan også være ute. Regner med at plass er lik trivsel jeg. Jepp, du tok poenget: At hvitt og rødt kjøtt (fra gris i denne sammenheng) er like sundt er ille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #90 Del Skrevet 23. august 2006 Jahahahahaaaa... Også er det jævlig morsomt at dere faktisk tror, at jeg tror at grisen har sæd i kjøttet sitt. ← For sent å trekke det nå, men forstår jo at du prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #91 Del Skrevet 23. august 2006 Ja, det er en del år siden, men at griser blir foret på en særlig mye bedre måte nå tror jeg ikke. Selvfølgelig står ikke skyllene ute nå, men foret er jo slam. ← Det er kjempekonkurranse om å selge kjøttet/dyret sitt som bonde. Kjøttet får kvalitet etter trivsel, hvor mye fysisk aktivitet dyret har og foret. Og du tror de bare får "slam"? Da må du nesten definere det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #92 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har lest at sæd ikke er så proteinrikt som man har trodd... Føler alle de måntene med oppsparing er helt bortkasta Tenkte å spare det til en dag hvor jeg ikke hadde råd til proteindrikk (fy fhaan, jeg er en ekkel fyr ass ) ← Det er rikt på mineraler, ikke prottiser. Så forslår du slutter runke i kopper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #93 Del Skrevet 23. august 2006 For sent å trekke det nå, men forstår jo at du prøver. ← Jeg trodde det var opplagt at det var kødd da. Greit...jeg er litt tilbakestående, nen ikke så tilbakestående. Sært...dere trodde faktisk på meg. Jeg regna jo med at de fleste oppegående skjønte at det var kødd. Og hvis du kjenner min personlighet så trekker jeg ikke tilbake noe som helst jeg hvis jeg virkelig mener det jeg sier, men i tilfellet forklarer jeg dere at det med spermen var en fleip. Dog...fortsatt så liker jeg ikke svin pga de andre grunnene jeg nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 23. august 2006 #94 Del Skrevet 23. august 2006 l Dog...fortsatt så liker jeg ikke svin pga de andre grunnene jeg nevner. ← Fordi du er veganer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #95 Del Skrevet 23. august 2006 Kan du snakke med dyr eller noe sånn siden du vet at grisen trives bedre? Når de står i båsene sine kan de ikke akkurat rokkere rundt som de vil der altså, og foret de får...vel, de blir jo servert "for" alle andre dyr og mennesker ikke vil/skal ha. ← Du kan jo lese denne linken: http://www.dyrevernalliansen.org/rapport/r_02.php Utdrdag fra forordet: Kylling - "det hvite kjøttet" - produseres på samme industrialiserte måte i Norge og resten av Europa. EUs veterinære komité, den danske regjeringens dyreetiske råd, den engelske regjeringens dyreetiske råd og Statens dyrehelsetilsyn i Norge har alle vurdert produksjon av kyllinger. De sier det samme: Kyllingene påføres alvorlige lidelser (Det Dyreetiske Råd 1995; FAWC 1998; Statens dyrehelsetilsyn 2001a; The European Commission 2000). Det norske landbruksdepartementets Rådet for dyreetikk har på prinsipielt grunnlag uttalt at produksjonsmåten bør endres (Rådet for dyreetikk). De forbedringene som norsk kyllingindustri har vedtatt å gjennomføre, er imidlertid av kosmetisk karakter (Norsk Fjørfelag 2001; Prior 2001; Valland 2001). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #96 Del Skrevet 23. august 2006 Hvor mye mer plass har de å bevege seg på da? Bare så jeg vet. Greit å vite. . ← I dag finnes ikke regler for hvor mange kyllinger som lovlig kan holdes innesperret sammen. Utkast til ny forskrift om hold av høns og kalkun foreslår 36 kg levende vekt pr m2 som maksimum dyretetthet. D.v.s. ca. 24 slakteferdige kyllinger pr. m2 (Statens dyrehelsetilsyn 2001b). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #97 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg trodde det var opplagt at det var kødd da. Greit...jeg er litt tilbakestående, nen ikke så tilbakestående. Sært...dere trodde faktisk på meg. Jeg regna jo med at de fleste oppegående skjønte at det var kødd. Og hvis du kjenner min personlighet så trekker jeg ikke tilbake noe som helst jeg hvis jeg virkelig mener det jeg sier, men i tilfellet forklarer jeg dere at det med spermen var en fleip. Dog...fortsatt så liker jeg ikke svin pga de andre grunnene jeg nevner. ← Igjen så burde du være veldig sikker på at vi eller jeg mener alt vi skriver, og ikke har dobbeltironi på gang før du hyler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. august 2006 #98 Del Skrevet 23. august 2006 Fordi du er veganer? ← Med tanke på at def på en veganer spiser verken egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr, så kan en jo reflektere ja . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #99 Del Skrevet 23. august 2006 Fordi du er veganer? ← fordi jeg syns rødt kjøtt er ekkelt. spesielt gris men jeg kan spise storfe. vet ikke om jeg er veganer. noe sånt kalles det vel. har ikke satt meg så inn i det. kanskje du vet bellatiss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. august 2006 Forfatter #100 Del Skrevet 23. august 2006 Nå må jeg stikke folkens. Mine planer venter på meg. Vi snakkes. G.I.D alle sammen. Skal prøve å svare dere så fort jeg får muligheten. Lover!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå