Gå til innhold

16åring tok nakenbilder av seg selv

Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert

Hvis du fant nakenbilder av ditt barnebarn på 16 på din egen pc, som hun har fått låne med fri tilgang i en periode hun bodde hjemme hos dere, hvordan ville du da reagert?

Vi står i en knipe i familien vår, fordi denne jenta finner på bare mer og mer tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjokkert
Det hadde vært slutt på tilgangen på dataen, og så hadde jeg hatt en alvorsprat med henne.

Men det fungerer ikke med alvorsprater. Hun gjør seg stokk dum og uskyldig, og beklager på en sånn motbydelig oppkastmåte at man vet man ikke har nådd inn. Det at hun bodde hos besteforeldrene i det hele tatt var jo "alvorspraten" i utgangspunktet. vi fjernet henne fra et uheldig miljø med gjenger og tøffe tak, og plasserte henne hos besteforeldrene i en snillere by.

der har hun blitt kastet på dør av venninners foreldre når de har oppdaget at hun oppfordrer venninnene til å ta utfordrende bilder av hverandre. drømmen er liksom å bli "modell"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gJEST_*

Huff, bur henne inn og kast nøkkelen i do!

Neida, men dette høres ikke bra ut. Er dette et pubertetsproblem går det kanskje over av seg selv?

Virker også som hun kanskje hadde hatt godt av en hobby?

Aner ikke hva jeg skal foreslå, du må jo ta en alvorsprat med henne. Hun kan jo finne på å gjøre ting som hun tydeligvis ikke aner konsekvensene av, og enkelte unger trenger vel å beskyttes litt for seg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel mange på nakken nå, men egentlig så hadde jeg blitt stolt over å ha ei datter eller barnebarn som sansynligvis er fornøyd med kroppen sin.

Jeg har heller ikke noe i mot at noen tar nakenbilder av seg selv.

Tror jeg ville ha snakket med henne for å forsikre meg om at hun har tatt dem selv.

Men å ta nakenbilder av seg selv er ikke veien for å bli modell.

Men hvorfor gjør hun det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert
Får vel mange på nakken nå, men egentlig så hadde jeg blitt stolt over å ha ei datter eller barnebarn som sansynligvis er fornøyd med kroppen sin.

Tror jeg ville ha snakket med henne for å forsikre meg om at hun har tatt dem selv.

hun har alltid blitt hauset opp av moren sin som en sexy gudinne, og begynnte sitt seksualliv som 13åring. helt forkastelig.. hun er ubeskrivelig kroppsorientert, men tar på ingen måte vare på den. hun dytter i seg mat som trøstespising, og har lagt så fort på seg at hun har strekkmerker over hele kroppen.

hun er inne i en vond sirkel, og ingen når frem til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun har alltid blitt hauset opp av moren sin som en sexy gudinne, og begynnte sitt seksualliv som 13åring. helt forkastelig.. hun er ubeskrivelig kroppsorientert, men tar på ingen måte vare på den. hun dytter i seg mat som trøstespising, og har lagt så fort på seg at hun har strekkmerker over hele kroppen.

hun er inne i en vond sirkel, og ingen når frem til henne!

Hørtes ikke bra ut. Det høres ut som hun kan trenge en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det står 21 fordi du er 21 år når jeg leser svaret ditt. Tviler på at du ville likt at dine barn tar nakenbilder av seg selv fordi hun vil bli modell! Gudene vet hvor hun har sendt disse bildene.

Til trådstarter!

Jeg ville skjekket den pc'en litt bedre for å se hvilke sider hun har vært på og sett om hun har sendt bildene til noen. Det kan jo være bilder av henne over hele nettet for alt vi vet.

Jeg vet at det er vanskelig med tenåringer. Har selv en. Men (kanskje heldigvis) en gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert
Hørtes ikke bra ut. Det høres ut som hun kan trenge en psykolog.

nei hun driver absolutt med risikoatferd, hun har tilogmed sjekket opp gutter på bussholdeplasser og gitt dem msn-adressen, chattet med dem der og invitert dem hjem til sine besteforeldres hus for å ha sex!!!

hun har henvisning og avtaler til psykolog, men hun "glemmer" hele tiden å gå. tror faktisk hun ikke ville vært ærlig med psykologen uansett, hun er så inni alle løgnene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært datteren min, ville jeg tatt henne i nakken og fulgt henne til de psykolog-timene. Alvorlig! Det er jo tydelig at hun trenger å bli fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert
Hadde det vært datteren min, ville jeg tatt henne i nakken og fulgt henne til de psykolog-timene. Alvorlig! Det er jo tydelig at hun trenger å bli fulgt opp.

det er min søsters datter, og hun er (unnskyld uttrykket) ei ræva mor. Hun er utrolig flink med små barn, der er ingen over henne. Men når døtrene hennes ble tenåringer skeiet det helt ut. Det var jo hun som fikk denne 17 år gamle gutten til å flytte inn til dem da yngstejenta var tretten. hun gav dem faktisk dobbeltsenga, så de skulle få "sove godt", og fikk sjokk da hun fant kondomer. bortforklaringen var nydelig, og min idiotiske søster trodde henne.

alle i familien bortsett fra hun selv ser hvor ille det er.

derfor tok min mor ansvar og tilbydde seg å ha denne jenta hjemme hos seg. nå har hun bodd der ett år, og vi har jobbet hardt med henne, spesielt jeg. vi trodde alle hun hadde blitt bedre, hadde fått inn litt moral i skallen.

men så ringer altså mamma for noen dager siden og kan fortelle at min far møtte nakenbilder når han skrudde på pc'en....

hennes mor har et svært avventende forhold til bedringen, og har sagt ifra seg omrsorgsretten og plassert henne i et avtalt og bekjent fosterhjem.

det er som om hun ikke gidder!!!!

hele familien er sliten, for så lenge det ikke er hennes egen mor som setter foten ned, så ser det ut til at det er samma søren for denne jenta. hun er sint på moren sin, men moren "driter" i henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mia_*

For meg høres det ut som om denne 16-åringen har vokst opp i et dårlig hjem med dårlig oppdragelse.

Foreldrene er skyld i at hun har sklidd ut! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert
For meg høres det ut som om denne 16-åringen har vokst opp i et dårlig hjem med dårlig oppdragelse.

Foreldrene er skyld i at hun har sklidd ut! :riste:

min søster er skilt og faren har unngått all kontakt siden hun som nå er 16 var 5 år gammel.. hun var alvorlig syk med kreft i noen år, alene i utlandet. istedenfor å komme hjem og få hjelp, ble hun i utlandet og "oppdro" jentene alene, mens hun var syk med cellegift. Det var på denne tiden barna hennes skeiet ut.. og vi har aldri klart å redde dem inn igjen!

selvsagt er fosterordningen gjort gjennom barnevernet, så "alt er jo som det skal". vi gjør alle det vi kan, men det blir bare tull med henne hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta høres ut som hun søker forsøker å avvise de relasjoner som blir tilbudt henne, og sjokkerer og støter fra seg de som ønsker å møte henne. Det gjør hun sannsynligvis fordi det er denne type relasjon hun kjenner og er vant med fra sin spede begynnelse. Det er en alvorlig skade, og hun gjør det ikke av vond hensikt, men fordi det er det som er det trygge og kjente for henne.

Det hun trenger er mennesker som aldri, aldri, aldri, aldri gir henne opp UANSETT, og som elsker henne for den hun er PÅ TROSS av atferden hennes. Og klarer å formidle dette til henne om igjen, om igjen og om igjen til tross for at hun avviser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert
Jenta høres ut som hun søker forsøker å avvise de relasjoner som blir tilbudt henne, og sjokkerer og støter fra seg de som ønsker å møte henne. Det gjør hun sannsynligvis fordi det er denne type relasjon hun kjenner og er vant med fra sin spede begynnelse. Det er en alvorlig skade, og hun gjør det ikke av vond hensikt, men fordi det er det som er det trygge og kjente for henne.

Det hun trenger er mennesker som aldri, aldri, aldri, aldri gir henne opp UANSETT, og som elsker henne for den hun er PÅ TROSS av atferden hennes. Og klarer å formidle dette til henne om igjen, om igjen og om igjen til tross for at hun avviser det.

men det er så vondt, fordi hennes mor har avvist henne så utrolig kaldt og brutalt. det er der skaden kommer ifra, og alle vi andre kan bare legge midlertidige plastre på sårene. hun kommer trolig til å trenge psykologhjelp senere i livet også...

da 16åringen kom i uoverensstemmelse med hennes mors nye kjæreste og hans tenåringsdatter, ble det dermed sett på som nødvendig å "gjøre noe". Min søster valgte da altså i bli i utlandet og sende hjem sin da 15 år gamle datter til sine besteforeldre, mens hun fortsatte sitt nye liv som samboer og stemor.

jeg er så forbannet på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Tiit, og bra skrevet. Så kanskje du kjære tante (TS) kan være den personen som aldri gir opp jenta, som ikke lar deg sjokkere over adferden hennes, som ikke blir provosert over alle de rare påfunnene hennes og som er glad i henne uansett? Jeg tror jenta oppfører seg slik for å sjekke ut om det finnes noen som er glad i henne uansett, altså betingelsesløs kjærlighet. (Ikke glad i henne bare hvis hun opptrer på en bestemt måte.)

Det finnes så mange barn det kunne gått riktig ille med, med som har berget, bare på grunn av at det faktisk var EN person i omgangskretsen som faktisk SÅ dem, behandlet dem med respekt og elsket dem. Så selv om både foreldre og nær familie sviktet, var det en person som de viste de alltid kunne gå til for å bli forstått og der de kunne være seg selv på godt og vondt. (Den beryktede "nabo-kjærringa" kanskje, som har sørget for at mange "løvetann-barn" har kommet fra det med livet i behold, for å ta litt hardt i.)

Så nå, trådstarter, har jeg gitt deg en utfordring (tålmodighetsprøve, men ikke gi opp), håper du tar den. Husk at med fordømmelse skyver du jenta bare lenger unna, og tross alt er vi vel enige om at det her er foreldrene som har sviktet, noe jenta selv ikke kan noe for.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør med Redd Barna om ikke de har en konsulent som kan gi henne litt informasjon om barn og internett. De jobber jo mye med slike problemstillinger og har mye kunnskaper. De kan enkelt og direkte forklare henne hvilke farer det innebærer med forskjellige nett-aktiviteter, og hvorfor det er dumt å legge ut nakenbilde av seg selv på deiligst.no osv.

Synes også du skal følge henne til psykolog og vente til hun er ferdig. Hun sliter jo veldig. Kanskje de har noen sommerleir for risiko-ungdom også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er så vondt, fordi hennes mor har avvist henne så utrolig kaldt og brutalt. det er der skaden kommer ifra, og alle vi andre kan bare legge midlertidige plastre på sårene. hun kommer trolig til å trenge psykologhjelp senere i livet også...

da 16åringen kom i uoverensstemmelse med hennes mors nye kjæreste og hans tenåringsdatter, ble det dermed sett på som nødvendig å "gjøre noe". Min søster valgte da altså i bli i utlandet og sende hjem sin da 15 år gamle datter til sine besteforeldre, mens hun fortsatte sitt nye liv som samboer og stemor.

jeg er så forbannet på henne...

Ungen føler seg avvist, og selv om hun ikke er klar over det selv så oppfører hun seg på en måte som gjør at hun muligens blir avvist igjen. Dermed , ubevisst, får hun bekreftet at hun egentlig ikke er verdt noe, i hvert fall ikke kjærlighet. Hun vet nok at besteforeldre og tante er glad i henne men hun avviser alt dette fordi hun egentlig, som alle barn, helst vil bo hjemme hos mamman sin. Og mor valgte sin ny mann og hans barn, hva gjør det med et barn (jeg skriver barn selv om hun er 17 - samme opplevelse).

Hvis hun har lyst til å bli modell, vær med henne og ta kontakt med et modellbyrå som kan fortelle hva som skal til for å bli modell, og som kan fortelle om fallgruver på veien. Ta ønsket på alvor, det er ikke sikkert at hun er skapt til å være modell men ved å ta henne seriøst og skaffe henne en samtale med et seriøst byrå så kanskje hun slår fra seg den tanken. Og hvis det er "glamourmodell" - nåtidens cocktailjenter - hun vil være så hjelp henne med å ta kontakt med en seriøs glamourmodell som kan fortelle litt om yrket og hennes sjanser. Det er ikke lenge til hun er myndig og gjør hva hun vil, så det er like godt å hjelpe henne på riktig vei.

Når det gjelder sex så gjelder vel det det samme, snakk med henne om sikker sex, bevisstgjøring av at sex skal hun ha fordi hun vil - ikke fordi alle andre har. Og det gjelder også hva slags sex hun har, det må være fordi hun har lyst og ikke fordi hun føler at hun må for å være kul.

Og samtidig lære henne litt om nettvett, de fleste jenter kommer over denne "flashe-alt-stadiet" og det er ikke kult å møte nakenbilder av deg selv når du har blitt vel etablert og glemt hele saken.

Ikke gi opp! Selv om mor er en egoistisk dust så trenger ikke datteren bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for utfyllende og gode svar.

problemet er bare at jeg for det første bor i en annen by, samt at mitt eget liv er nå for kaotisk til å ta meg av noen andre enn meg selv. Jeg går i terapi og bearbeider godt bortgjemte vonde følelser, og jeg makter rett og slett ikke å være den som taler hennes sak lengre. det er derfor jeg ber om hjelp, for jeg trenger råd til hva de hjemme kan gjøre...

og jeg er bare et menneske, jeg har jobbet så ubeskrivelig hardt for at hun skal få det bedre på så mange måter det siste året, men utakk er alt jeg får tilbake. vi snakker om barndommen, om faren som avviste henne, om traumene med moren, om at gutter ikke elsker en selv om de vil ha sex osv osv... vi har snakket om så utrolig mye bra. jeg orker rett og slett ikke mer, jeg må jobbe med meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...