Gå til innhold

Ulikt opperksomhetsbehov i parforholdet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Litt uvanlig kanskje, men i vårt forhold er det han som har størst oppmerksomhetsbehov. Han trenger mye tilbakemeldinger og bekreftelser og fysisk nærhet. Mer enn meg. Vi har et barn på 1,5 år, som naturlig nok tar endel tid og krefter. Når jeg legger meg om kvelden er jeg sliten etter jobb og alle andre praktiske gjøremål. Sex og oppmerksomhet er greit før jeg legger meg, men når jeg skal sove, da vil jeg sove i fred. Jeg ønsker ikke å bli vekket kl. 5 om morgenen av kjertegn når jeg skal sove. Er jeg helt teit eller? Han fremstiller meg som ukjærlig, men for meg så blir det bare en ren irritasjon, og jo mer han klager, jo mer trekker jeg meg unna.

Jeg føler meg litt som en slem heks da, men det er vel strengt tatt ikke bare jeg som skal "tilpasse" meg her. Får prøve å legge inn mer kos iløpet av dagen kanskje? Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandix

Klokka fem?! Hallo! Si til ham at skal han leike hane så får han pelle seg til en annen hønsegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde aldri VÅGET å vekke meg kl. fem om morgenen!! Da hadde det blitt "månelyst", og det vet han... Oppmerksomhet er en fin ting for alle det, men alt til sin tid. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-03-21 12:12, Bakgårds-katta wrote:

Min hadde aldri VÅGET å vekke meg kl. fem om morgenen!! Da hadde det blitt "månelyst", og det vet han... Oppmerksomhet er en fin ting for alle det, men alt til sin tid. icon_smile.gif  

Takk! Jeg begynte nemlig å betvile mine egne følelser siden jeg tydeligvis ikke har samme behov som han. Men jeg vet altså at jeg er veldig glad i han, men jeg kan ikke la dette bli helt på hans premisser heller. Jeg må prate litt med han om dette litt ordentlig, for jeg skjønner det ikke helt. Han har også plutselig fått det for seg at vi burde ha sex hver dag. Tidligere ville jeg kanskje fått dårlig samvittighet for ikke å ha det samme behovet, men nå tenker jeg bare "pokker heller"- det passer ikke meg!

Han bør se at vi kan møtes på midten uten at den ene eller andre skal være vonbroten. Slik jeg ser det må det være bedre at den oppmerksomheten man først får er spontan og ekte, enn at den kommer som en respons på et oppfattet krav. Da forsvinner min lyst fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-21 10:56, sandix wrote:

Klokka fem?! Hallo! Si til ham at skal han leike hane så får han pelle seg til en annen hønsegård.

Man skal vel ikke oppfordre til utroskap??? Hvis du ikke vil, er det vel bare å si i fra?

Personlig ville jeg blitt fornøyd, jeg.... det betyr jo bare at han er veldig glad i deg, og velger DEG fremfor en annen høne???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...