Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*

Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

Arwen: Takk for rask service ;)

Nå er snuppa blitt 5 uker gammel,. Vi stor koser oss her hjemme. Men dagene går fort, og jeg vil ikke at permisjonen skal ta slutt..... lenge til ennda det da, men likevel så kort tid til...

Jeg føler meg overasskende pigg om dagene og har mye energi og vil ALT. Neste mandag skal jeg begyne å trene på treningssenteret igjenn! Gleder meg. Først ut er en mor-barn time!! Har også meldt oss på babysang og babysvømming. Livet er herlig som mamma!!! :)

Og i dag skinner solen ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er herlig som mamma!!!  :)

Heeelt enig! :Nikke:

Velkommen over i generell! :)

Håper du får en flott dag med snuppa di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Til nye lesere av min dagbok som er flyttet fra graviditetsdagbok kan jeg fort oppsummere litt om meg og mitt liv.

Jeg bor i kalde nord og er ei jente på 24 år. Har en samboer, verdens herligste datter på 5 uker!!! Og verdens herligste stebarn på 13 og 11 år. Burde nok også da si at jeg har verdens herligste samboer.... :ironi: Joda jeg HAR faktisk det. Men dere som vet historien min vet jo at vi har hatt et turbulent forhold de siste 9 mnd... pga graviditeten som var meget uønsket fra hans side. Men nå har ting ordnet seg. Og vi er en lykkelig familie. :hjerte:

Nå skal jeg trille tur bort til cityen å finne babygym, kort eller ark til dåpsinvitasjonene og bursdagsgave til niesen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*
Heeelt enig! :Nikke:

Velkommen over i generell! :)

Håper du får en flott dag med snuppa di! :)

Ja, det er helt utrolig. Har jo fått øvd meg på mammarollen da til stebarna mine, og det er utrolig for en morsfølelse jeg har ovenfor dem. Men det å få sin egen lille prinsesse er jo noe helt spesiellt da... *sukk* :)

Ha en fin dag du også! :klem:

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig. Har jo fått øvd meg på mammarollen da til stebarna mine, og det er utrolig for en morsfølelse jeg har ovenfor dem. Men det å få sin egen lille prinsesse er jo noe helt spesiellt da... *sukk* :)

Ha en fin dag du også!  :klem:

Vil tro det er noe spesielt med sin egen lille prinsesse ja, også så fiiiiiiiiiiiiin som hun er! :hjerte: Nydelig avatar du har! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Tusen takk Skrållan, Susan Sto Helit og Frida Frosk!!!

Ja, hun er kjempeskjønn!! ( men det synes nå alle mammaer om babyen sin da, hehe...)

I dag skal vi på 6ukers kontroll på helsestasjonen. lurer på hva hun veier. tror hun er blitt 5kg, hvertfall.... :sjenert: hun er skikkelig matvrak.... men er begynnt å gulpe veldig de siste ukene. ALT kommer opp med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gulpinga kommet etter at dere begynte med tran?

Venninna mi har en teori på det, skjønner du... :sjenert:

Julegaven har også begynt å gulpe endel. Føler nesten han brekker seg, siden han får opp nesten alt han har i magen. :tristbla:

På helsestasjonen sa de det ikke var noe å bekymre seg for, at det var helt vanlig, og at de ikke sjekker noe mer så lenge han legger godt på seg og ser frisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Besøket på helsestasjonen i går gikk så som så.... jeg synes jenta mi er blitt stooor siden fødselen. Men hun veide "bare" 4100g.... det er 300g opp fra fødselsvekta på 5,5 uker, og 600g opp fra hjemreisevekta fra sykehuset. De mente på helsestasjonen at de helst hadde sett hun hadde lagt på seg mere. Hun har vokst 5, 5 cm da!!!

Jeg synes hun spiser og spiser og hun trives så godt, hun er jo så fornøyd og skriker lite.... så hun må jo få nok mat. Men som sagt de siste 2-3ukene har hun plutselig begynnt å gulpe noe veldig. ALT kommer opp rett etter måltidet, eller litt etterpå. Noen ganger klarer hun å holde på maten. Jeg bekymrer meg ikke, men legen og helsesøster fikk meg jo litt på bekymringens veier.....

Jeg skal tilbake å veie på tirsdag også skulle jeg prøve å amme hver 2 time på dagtid og la henne ligge leeenge ved brystet (jeg har kansje vært for snar å bytte side, slik at hun alltid bare får den tynne melken, og ikke de siste fetende dråpene....) Men dette med gulpingen har nok betydning på vekta også.

Men hun var jo stor når hun ble født, så det er da ingen fare.... jeg synes lege og helsesøster tok mer på vei enn nødvendig jeg da.... De trodde jeg kansje ikke hadde nok melk. men jeg har jo mye melk, og snuppa får spise når hun vil og så lenge hun vil, og melka er der jo. Helsesøster ente jeg måtte pumpe meg en gang for å se hvor mye melk jeg egentlig har, eller pumpe meg etter et måltid for å se hvor mye som er igjenn....

tviler på at det har noe med tranen å gjøre, hun begynnte med gulpingen før jeg begynnte med tranen, og det har ikke forverret seg etter jeg begynnte med tran. (også har vi glemt tranen noen dager også)

Vi får bare håpe vekta er gått litt opp til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper vesle jenta di liker babygymmen! Damen på posten sa den sansynligvis ville være fremme på onsdag, kanskje tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Håper vesle jenta di liker babygymmen! Damen på posten sa den sansynligvis ville være fremme på onsdag, kanskje tirsdag.

Ja, det håper jeg også. Tror hun vil stortrives med den!!! :) Tusen takk for at du var så snill og ordnet den til meg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Just-Me*

her gpr det så bra. Hun er så oppvakt og smiiiiler som bare det!! Og sover og spiser ;) Skal å veien henne på torsdag, da jeg skal på barselgruppa. Håper inderlig at vekta har krøpet litt oppover...

Men jeg pumper ut melk etter at hun har spist, og gir henne det på flaske. har også gitt henne MME 2 ganger i døgnet. hun spiser det, så det var nok tydelig at hun ikke klarte å få ut all melka fra puppen.... Håper det går seg til. Vil jo helst bare amme....

Nå venter vi på at mormor skal komme på besøk, også skal vi ta oss en liten bytur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Gjest *Just-Me*

OiOi, her var det meget laber forumsaktivitet fra meg... :hakeslepp: Hva kan det komme av mon tro... :klø:

Men her koser vi oss dagen lang og har det kjempefint. Snuppa er jo blitt så stoor. Hun er 4 mnd nå og blitt 64cm og 5,8kg!! Vi har roet oss helt ned med ammestresset, prlvde, prøvde og prøvde. Tydligvis bare skummamelk jeg har, for hun la jo ikke på seg. Måte begynne med tillegg og nå er det kun MME det går i, pluss 1 lite måltid MM pr dag som jeg pumper ut. (joda, står ennda ivrig på med pumpingen, men kun 1 gang for dag...)

Ellers ler hun/hyler og smiler hele tiden, pludrer kjempemye. Elsker babygymmen sin, sitte i vippestolen å se på tv liker hun også. Og trilleturer/sove ute i vogna er et must.... kjekt, for da kommer jeg meg ut og får litt trim ;) Hun legges i åttetiden på kvelden og vi står opp i åttetiden, hele natta uten mat!!! Deilig!!!

Har begynnt å gi henne grøt. bare noen få teskjeder. Hun har også smakt på banan og pæremos. Hun gaper høyt og det er visst stor stat og få litt annet enn bare melk!!

2ganger i uka koser vi oss på babysvømming og babysang! dagene flyyr avgårde...

Og det er nok en skikkelig pappajente vi har fått. hun stoortrives i pappas armer, og pappa stråler som bare det når han holder på med henne. han er kjempestolt!!! Er så glad for at han tok til vett til slutt.....

Men nå skal vi komme oss i seng... får prøve å være flinkere og mer aktiv her!! ;) glemte jo å si at i DAG rullet snuppa fra mage til rygg for første gang helt alene!!! *stolt mamma* hun har rullet fra rygg til mage en gang også for noen dager siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har herlige dager!

Amming skal jo være kos, og er det stress sånn som det var hos dere, er jo MME et veldig godt alternativ. At du pumper og gir en gang i døgnet, betyr jo at hun får i seg masse fine antistoffer også. :)

Her går det også i rulling om dagen. Rygg til mage har han virkelig fått teken på, men mage til rygg har han bare gjort et par-tre ganger alene. Men det er utrolig hvor mye han klarer å ordne-styre-flytte seg selv! Vi har begynt å putte han i lekegrinda, så vi vet hvor vi finner han igjen hvis vi går ut av rommet litt.

Det våknes desverre tidlig for tida. :( Tror det er fordi han tisser ut bleia si. Misunner deg som får sove hele natten!

Godt å høre at mannen din tar ansvaret sitt nå, og koser seg med det! Var så glad for å høre at han tok til fornuft til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...