Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg må å kjøpe litt klær i morgen. Vi skulle nesten ikke fått henne med hjem. vinterdressen var kjeeeempestor.....hun forsvant helt nedi den, hehe. hun er jo 3810 og 50cm, så hun er jo ikke lita, men str 50 er likevel for stort til henne....  vokser jo fort. men må ha en kjøredress til henne som passer.

Skriver mer om fødselen osv etterhvert.

Tusen tusen takk for alle gratulasjonene!!!  :klem:

Gratulerer så masse masse. Fint å høre at det gikk så bra!!!!

Min gutt er også alt for liten for de fleste klærne sine og druknet i kjøredressen. Det så ganske vittig ut. Den bittelille lua jeg hadde kjøpt var også for stor. Der ser man, jeg kjøpte så lite i str 50 fordi "alle" sa et det var helt unødvendig... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gratulerer så masse masse. Fint å høre at det gikk så bra!!!!

Min gutt er også alt for liten for de fleste klærne sine og druknet i kjøredressen. Det så ganske vittig ut. Den bittelille lua jeg hadde kjøpt var også for stor. Der ser man, jeg kjøpte så lite i str 50 fordi "alle" sa et det var helt unødvendig... :ler:

Men det er utrolig hvor skummelt fort de vokser ut av det, så ikke kjøp for mye!

Jeg har begynt å pakke vekk noe av de minste klærne, som Julegaven allerede har vokst ut av etter 3 uker. Og han druknet også i dem de første dagene. (flere av bodyene vi kjøpte dagen etter vi dro fra sykehuset har bare blitt brukt et par ganger. :overrasket: )

Gjest *Just-Me*
Skrevet

hadde heller ikke kjøpt noe i str. 50... men har kjøpt litt nå på salg. Men bare pittelitt..... vet jo de vokser så fort ut av det. Og det ser ut som jeg har fått et lite matvrak også.... :ler: skal ha pupp hele tiden. Heldigvis går ammingen strålende!!

Og i natt sov hun helt til kl 4, fikk pupp, sov til 8.30, fikk pupp og sov til 11. da gadd vi å stå opp!! Håper denne natten også blir slik!!!

Vi har vært ute på vår første trilletur i dag!! Vogna var helt super å bruke. er kjempefornøyd. Hun virker også veldig fornøyd med å ligge i vogna. men bekkenet mitt tålte nok ikke den laaaange turen vi var på... jeg må nok passe litt på nå så tidlig, ta det litt gradvis...

Gjest *Just-Me*
Skrevet

*Fødselshistorien*

Fredag den 29 sent på kvelden får jeg menssmerter og vonde kynnere..... det bygger seg opp og jeg får veldig vonde kynnere hvert 5 min. de varer i 30-60 sek. Slik går det jevnt til jeg ringer sykehuset søndag den 31 i 4tiden på natten... Da har jeg ikke sovet på to dager og har så vondt og klarer ikke å stå/gå, ligge eller noe når "takene" kommer...... Jordmor synes jeg hadde gått leeenge med disse kynnerne, og sier vi må bare komme innom for sjekk..... Jeg prøver å hvile og vente (for jeg vil jo ikke føde på denne dagen.....)Tar meg en laaang og varm, dusj, tømmte hele var,tvannstanken, men når kl blir 6 om morgenen må jeg kaste inn håndkleet og vekke min kjære som egentlig ikke har sovet noe den natten. Nå MÅ vi dra sier jeg.....

Blir sjekket på sykehuset, det er 2 cm åpning, så det er fødsel på gang. Vi velger å kjøre hjem igjenn. Sambo går å legger seg, og keg prøver å holde ut lengst mulig slik at han skal få litt søvn..... men etter 2timer klarer jeg ikke mer og må vekke sambo. Så vi ankommer sykehuset kl 8. Da blir jeg sjekket, og det er blitt 3 cm åpning. Får klyx og skifter, og får komme inn på ei fødestue. Sambo fant seg til rette i godstolen der inne og sovnet vel ganske så rask!! Jeg får akkupunktur. nål i hodet og på beina/tær... noe skulle være avslappende og noe sette i gang riene osv. Jeg vet ikke om dette hjalp. Kanskje litt. Husker ikke hva kl var, men jeg fikk lystgass og det var DEILIG!!!! Funket veldig bra for meg å puste i maska. Jeg lå der å småsov og pusta i maska!! Men riene ble vondere og vondere. Fikk tilbud om epidural. noe jeg egentlig ikke ville ha.... men tilslutt ble vi enige om at jeg skulle få epidural. Jeg ble undersøkt og hadde åpning på 5 cm kl 13. joirdmor ringte etter legen som skulle komme å sette epiduralen. Han var kjempehyggelig og det var ikke vondt eller noe å få epidural. Satt å pusta lystgass da mens jeg fikk den.... så var ganske svimmel..... Epiduralen virker godt på meg. Jeg var i himmelen!!!!! Var en god del ganger oppe på do å tisset. Litt sjelven i bena, men det gikk fint. Kl 15 tok de vannet på meg pg kl 16 fikk jeg drypp. Kl 17 kjente jeg skikkelig press nedentil og måtte ha lystgass i tillegg til epiduralen. Lå å tviholdt i maska og pustet som bare det... :ler:

Det hadde vært vaktskifte og den neste jordmoren var helt super!!! Sa også ja til å ha en legestudent med på fødselen.

Klokka må ha nærmet seg 18 og jeg husker bare at jeg får et voldsomt press nedentil. Jeg prøver å la være å presse selv, men det skjer liksom bare automatisk... husker at jeg bare sa det renner masse ut av meg.... Jordmor sjekket meg og i neste øyeblikk står sambo og jordmor og holder meg i hver fot. Press, press.... Jeg presser g presser, og begynner å innse at HEREGUD, hvordan skal jeg klare dette. får tanker om å putte ungen godt opp og inn i magen og løpet ut av sykehuset og gjemme meg.... :ler: men hun må jo ut. Det var så sinnsykt vondt, kjente at det var så lite som gjennsto for at hodet skulle komme ut.... Når jeg stoppet og presse og alle rope, nei ikke stopp nå, bare litt til så er hun ute. jamen vent jeg må bare puste litt sier jeg tilbake..... Hun er ute etter 4 rier til sier jordmor..... nei etter 3 sier jeg. Men etter 2 rier til var hun ute.... Kjente når hodet kom ut og resten bare skled etter...... en så utrolig deilig følelse.....

Det tok bare 14min fra pressriene begynnte til hun var ute. :overrasket: alt gikk så fort. jeg mente jeg hadde ropt og styr mye, men sambo sa at jeg hadde vært helt stille og nesten ikke sagt et ord.... jeg hadde vært sååå flink.

Hun gråt ikke, fikk henne halveis opp på magen.... navlestrengen var så kort, så hun rakk ikke lengre. Sambo klippte navlestrengen, så fikk jeg henne helt opp på brystet. Hun var stor i øynene og velig våken og bare lå å så på meg og sambo. så utrolig skjønn og god som hun var!! Så kom det litt skriking etterhvert, og hun tok puppen med det samme!!!

Så ble hun veid og målt og fikk på seg litt klær. 3810g og 50cm. Min kjære sier: du har nå fått de skjønne øynene etter mamma!!! :)

Jeg fikk spist litt og tatt en dusj, så ble vi trillet til rommet. Hadde kjempefin utsikt over hele byen med masse raketter!!! Så det ble verdens beste nyttårafsten og nyttårsgave.....

Ammingen er godt i gang og hun sover og sover.... er også litt skriking og styr da.... hun har et stort suttebehov og vil nok ha mye pupp og kos.

Så selv om det var vondt, synes jeg fødselen var en kjempefin opplevelse, og det gikk over all forventning. Var jo ikke så ille egentlig..... og man får jo verdens beste belønning!!

men nå er det ei lita ei som vil ha mat.....

god helg til dere alle!!

Skrevet

Det var faktisk en veldig fin fødselshistorie. Og det skal du ta som et kompliment, for det kommer fra en som ikke har barn selv. ;)

Lo godt over beskrivelsen med å putte henne inn igjen og løpe og gjemme deg. :ler:

Skrevet

Åh... så koselig å lese! :hjerter:

God helg til dere også!

:kose:

Skrevet

Høres jo ut som en flott fødsel. Velkommen hjem!

:klem:

Skrevet

Så fin fødselshistorie! Nå gleder jeg meg bare enda mer til det er min tur. :hoppe:

Skrevet

For en fin fødselhistorie, blir skikkelig rørt jeg :klem:

Håper dere får en fin barseltid :blomst:

Skrevet

Så fin nyårsafton ni fick. Härlig födselhistoria - hoppas ni kan njuta av tiden med ny baby i huset. Lycka till med livet.

Skrevet

Så fin fødselshistorie! Takk for at du delte den med oss :)

Måtte humre litt da jeg leste at du ville dytte babyen inn igjen, og gjemme deg... :ler:

Håper alt går bra med dere:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Titter innom og gratulerer med jenta. :smilyblomst:

Jeg fikk selv en gutt året/dagen etter deg.

Håper alt er vel med mor og barn :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Hei, hvordan går det med deg?  :klem:

Hei hei! Det går så bra med oss!! Over all forventning faktisk, håper det fortsetter slik. Snuppa sover mye og er veldig rolig. De gangene jeg synes hun er urolig å skriker en del, sier sambo at det er ingeting i forhold til hvordan urolige skrikebarn er... Han har jo tross alt vært igjennom dette to ganger før meg.... Det er godt å ha en som kan en del lure knep osv. Men samidig er det jo tross alt 11år siden han var småbarnsfar, og ting forandrer seg jo litt.... så en del er da gått i glemmeboken... ;)

Men det er utrolig hvor fort dagen g¨år uten at man får gjort noenting. Men vi koser oss dagen lang!!

Hei!

Titter innom og gratulerer med jenta.  :smilyblomst:

Jeg fikk selv en gutt året/dagen etter deg.

Håper alt er vel med mor og barn :)

Gratulerer til deg også!!! Heldig du er som fikk den 1januar...!!! Men jeg er da kommet over det med å føde på nyttårsaften nå....- både fordeler og ulemper uansett hvilken dato et barn blir født på.

Alt er bra med oss, håper det samme om dere!!!

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Er kansje på tide å flytte dagboka mi fra graviditet til vanlig dagbok..... :sjenert:

Hvordan gjør man det??

Skrevet
Er kansje på tide å flytte dagboka mi fra graviditet til vanlig dagbok..... :sjenert:

Hvordan gjør man det??

Du bare ber en av moderatorene om å gjøre det for deg. (Alternativt så oppretter du en ny dagbok på generell, og stenger denne. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...