Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2006 #481 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tipper 4. (min bursdag )! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 29. desember 2006 #482 Del Skrevet 29. desember 2006 Har fått skikkelige akutte menssmerter nå...... Har jo glemt hvordan det var å ha det. har jo vært deilig å slippe unna perioden og smertene under svangerskapet.... Men jeg må vel bare venne meg til å få ennda mere vondt og tåle det. for det jeg kjenner nå er sikkert ingenting, selv om det er fryktelig vondt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 29. desember 2006 #483 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tipper 6 januar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. desember 2006 #484 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Har fått skikkelige akutte menssmerter nå...... Har jo glemt hvordan det var å ha det. har jo vært deilig å slippe unna perioden og smertene under svangerskapet.... Men jeg må vel bare venne meg til å få ennda mere vondt og tåle det. for det jeg kjenner nå er sikkert ingenting, selv om det er fryktelig vondt.... ← Oi Det er sikkert bare modning som pågår. Og det er vel ikke annet å vente når du har termin om 5 dager. Skal være bare bra det da, men det blir likevel litt spennende her nå!! Endret 29. desember 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 29. desember 2006 #485 Del Skrevet 29. desember 2006 ~Tippelista~ *Just-Me*: 1, 4, 7 el 17 januar ayrabeth: 4 januar Kake: 6 januar cappocino: 10 januar ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 29. desember 2006 #486 Del Skrevet 29. desember 2006 Oi Det er sikkert bare modning som pågår. Og det er vel ikke annet å vente når du har termin om 5 dager. Skal være bare bra det da, men det blir likevel litt spennende her nå!! ← ja, det er vel det!!! Så visst det er smerter for å sette i gang fødselen er det helt i orden!!! Så lenge hun ikke kommer ut før etter kl 00.00 nyttårsaften!! Har en del kynnere nå også. Tror jeg må instille meg litt mere på smertene psykisk..... mener jo at jeg tåler smerte veldig bra og er "sterk"... men nå føler jeg meg som ei pingle som synes jeg har så vondt... jaja, får håpe på en god natts søvn hvertfall. I morgen skal jeg å hente stesønnen, så skal vi på kino og se nedenom og hjem igjenn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fliss Skrevet 29. desember 2006 #487 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Godt å lese at du har det så fint nå, Just-Me ... og du fortjener det virkelig Omsorgen du gir dine stebarn viser du hvilken fin mor du vil bli for babyen du venter ... Endret 29. desember 2006 av Fliss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. desember 2006 #488 Del Skrevet 30. desember 2006 Godt å lese at du har det så fint nå, Just-Me ... og du fortjener det virkelig Omsorgen du gir dine stebarn viser du hvilken fin mor du vil bli for babyen du venter ... ← Tusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. desember 2006 #489 Del Skrevet 30. desember 2006 Har ikke sovet et sekund i natt. Vært oppe flere ganger... og nå måtte jeg bare slå på pcen.... Er egentlig ganske fra meg, men det har jo ingen hensikt..... Har hatt kynnere nå siden halv elleve i går kveld (6timer...) Jeg prøver å slappe av pg puste godt, men det nytter ikke. Alle tankene mine om en fødsel uten medisinsk smertelindring er nå blåst bort. JEG VIL HA EPIDURAL OG ALT JEG KAN FÅ::::::: må le litt av meg selv også da.... er nok overtrett... Jeg har ikke gruet meg til fødselen i det hele tatt. men nå gjør jeg det..... begynner å skjønne litt av hva som venter meg... tror jeg.... Kynnerne kommer hvert 5 min. nå, det har de gjort i 2-3timer tror jeg, kansje litt mer. Men de varer bare i ca 20sekunder..... + -. Også var jeg på do og det kom bllod på papiret en god del egentlig. ikke friskt mørkt blod, men lyserødt med litt slim i på en måte. Er det slimproppen som har gått?? eller deler av den?? Håper ikke det er noe fødsel på gang her altså..... det er derfor jeg er så fra meg nå..... bare to dager igjenn, så er det jo nyttår..... Men siden kynnerne bare varer i 20sekunder og har gjort det i så mange timer, er det bare kansje en liten forsmak på hva som skal skje om noen dager eller noe?? Jeg har ikke tort å fortelle min kjære om ståa... han sover.... Fortalte bare at jeg var redd for at ting hadde startet nå, for jeg hadde menssmerter og kynnere..... Må vel prøve å gå å legge meg igjenn..... håper bare på å få sove. Alt man har lest om fødsel og når man skal ringe føden og reise til sykehuset osv er blåst bort nå. Men vet at visst man har rier som varer i 60-90 sek. og de kommer 3-4 ganger i løpet av 10min er det på tide å dra til sykehuset. Så jeg trenger vel ikke ringe dit nå. får vente å se hva som skjer.... håper det roer seg og bare er en liten forvarsel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. desember 2006 #490 Del Skrevet 30. desember 2006 Åj ting på gang? Håper ikke det, hvis du vil vente litt.... 5 min mellom, det var da vi dro til sykehuset ja. Men det kan jo ta tiiiiiid for det. Så lenge ikke vannet går kan det gå dager før du er igang. Men hold tiden mellom kynnere, de kan jo utvikle seg til rier. Her er det også masse vonde kynnere på gang, venter bare på å jage ut mannen og snuppa så jeg kan gå å legge meg og hvile litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. desember 2006 #491 Del Skrevet 30. desember 2006 Har ikke fått sovet et sekund i natt.... små duppet litt nå et par timer. Men våkner av de vonde kynnerne..... De har kommet hvert 6-5 min nå siden kl 2 i natt. Først var det i 20-30 sek. men de økte og varte i 1min. Det virker som det har avtatt litt nå ettersom jeg sto opp av senga. blitt nesten 8min mellom kynnerne nå..... Håper på pause nå egentlig. at de kan stoppe helt. Hatr ikke ringt føden ennda. vi bor veldg nært sykehuset. Også er det vel også fordi jeg IKKE skal ha noe ut før 1jaunar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. desember 2006 #492 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) ~Tippelista~ Frida Frosk: 31 desember *Just-Me*: 1, 4, 7 el 17 januar Arwen: 1 januar ayrabeth: 4 januar Kake: 6 januar cappocino: 10 januar Endret 30. desember 2006 av *Just-Me* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 30. desember 2006 #493 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvordan går dte med deg? Håper du har fått slappet av og sovet litt. Jeg tipper 31.desember jeg (selv om du ikke vil at frøkna skal komme før på mandag...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. desember 2006 #494 Del Skrevet 30. desember 2006 Så mye kynnere og rosa blod og slim...!! Her begynner vel ett eller annet å skje? Jeg har satt meg alt for lite inn i fødselen ennå og det slår meg at jeg må få lest fødselsboken som jeg har hatt liggende fremme i evigheter nå. Kan vel være enten tegningsblødning eller slimproppen? Men når jeg tenker meg om så kan vel slimproppen gå flere dager før fødselen starter? Jo, jeg mener den kan det. Pass på hvis vannet går. Da synes jeg du bør ringe føden. Du har sikkert også fått beskjed om å ta på deg et stort bind (helst av den gode gamle typen som ikke trekker til seg væske på samme måte som de nye) eller legg gjerne en vaskeklut e.l. i trusa. På føden vil de se på det der (... ) for å se om det er fostervann eller ikke. Håper du får slappet av og sovet litt. Og jeg håper også at hun holder seg inne til over nyttår. Men husk også at det ikke er noen krise på noen som helst måte om hun kommer før det heller da. Stakkars lille babyen vet jo ikke hvilken dag det er eller noen ting *følger spent med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. desember 2006 #495 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvordan går det? Håper du har en sladris som kan oppdatere oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 30. desember 2006 #496 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvordan går det med deg? Har det roet seg ned mer, eller tatt seg opp igjen? Hos oss er "reglene" for å kontakte sykehuset sånn at man ringer hvis: * Man får kraftige blødninger (som mens-blødning eller mer). Småblødninger trenger ikke å bety noe, det kan bare være blodkar som brister pga kynnere, modning og andre bevegelser i underlivet * Vannet går - da vil de ha oss inn på sjekk uansett * Mer enn 3 rier på minimum 45 sek pr 10 min * Man er usikker og vil snakke med noen/få en vurdering Hvis ting virkelig setter i gang, så prøv å slipp tanken på at det skulle vært over nyttår. Tror det bare gjør det mye mer slitsomt for deg, og det hjelper jo ikke i det hele tatt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. desember 2006 #497 Del Skrevet 30. desember 2006 I morgen skal jeg å hente stesønnen, så skal vi på kino og se nedenom og hjem igjenn!! ← Du er sikkert bare på kino og ikke på føden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. desember 2006 #498 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg hadde ikke turt å gå på kino nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. desember 2006 #499 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg gjetter 1. januar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. desember 2006 #500 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvordan går dte med deg? Håper du har fått slappet av og sovet litt. Jeg tipper 31.desember jeg (selv om du ikke vil at frøkna skal komme før på mandag...) ← Har ikke fått sovet, men prøver å slappe av og ligge på sofaen. Men når kynnerne kommer må jeg helst opp å gå. Takk for tippetipset..... håper du tar grundig feil!!! Så mye kynnere og rosa blod og slim...!! Her begynner vel ett eller annet å skje? Jeg har satt meg alt for lite inn i fødselen ennå og det slår meg at jeg må få lest fødselsboken som jeg har hatt liggende fremme i evigheter nå. Kan vel være enten tegningsblødning eller slimproppen? Men når jeg tenker meg om så kan vel slimproppen gå flere dager før fødselen starter? Jo, jeg mener den kan det. Pass på hvis vannet går. Da synes jeg du bør ringe føden. Du har sikkert også fått beskjed om å ta på deg et stort bind (helst av den gode gamle typen som ikke trekker til seg væske på samme måte som de nye) eller legg gjerne en vaskeklut e.l. i trusa. På føden vil de se på det der (... ) for å se om det er fostervann eller ikke. Håper du får slappet av og sovet litt. Og jeg håper også at hun holder seg inne til over nyttår. Men husk også at det ikke er noen krise på noen som helst måte om hun kommer før det heller da. Stakkars lille babyen vet jo ikke hvilken dag det er eller noen ting *følger spent med* ← Nei det er jo ingen krise om hun kommer den 31.... tviler på at det rekker å skje nå ikveld.... kynnerne kommer fortsatt med 6 min mellomrom.... de varer litt variabelt, men opp mot minuttet. Hvordan går det? Håper du har en sladris som kan oppdatere oss ← Nei, har nok ikke alliert meg med noen sladris..... Jeg har liksom ikke vært så flink til å engasjert meg hos dere, så jeg kan jo ikke forvente at dere gjør det til meg.... Men visst noen vil være sladris, så bare si i fra!! Pcen står nå på her, så jeg får alltids sagt i fra om jeg drar til sykehuset!! Hvordan går det med deg? Har det roet seg ned mer, eller tatt seg opp igjen? Hos oss er "reglene" for å kontakte sykehuset sånn at man ringer hvis: * Man får kraftige blødninger (som mens-blødning eller mer). Småblødninger trenger ikke å bety noe, det kan bare være blodkar som brister pga kynnere, modning og andre bevegelser i underlivet * Vannet går - da vil de ha oss inn på sjekk uansett * Mer enn 3 rier på minimum 45 sek pr 10 min * Man er usikker og vil snakke med noen/få en vurdering Hvis ting virkelig setter i gang, så prøv å slipp tanken på at det skulle vært over nyttår. Tror det bare gjør det mye mer slitsomt for deg, og det hjelper jo ikke i det hele tatt. Lykke til! ← Har ikke roet seg nei, men heller ikke tatt seg opp..... er ganske stabilt med kynnere hvert 6 min..... de varer i ca minuttet. Det du skrev om når å ringe føden er det som sitter i hodet mitt også.... så foreløpig føler jeg ikke for å ringe..... vi bor jo så nært sykehuset også. Prøver ikke å tenke på datoer nå nei..... hun kommer når hun kommer, og bra blir det uansett!!!!! Du er sikkert bare på kino og ikke på føden..... ← Ble ingen kino på meg i dag jeg sendte mld til moren i morgest og fortalte hvordan ståa var og at jeg håpet hun eller stefaren kunne ta han med seg på kino. Jeg har jo ikke sovet noe i natt, og jeg hadde ikke klart å sitte i en kino stol med så mye vondter så ofte..... hadde ikke tort det. Jeg hadde ikke turt å gå på kino nå... ← nei, jeg ble hjemme!!! holder å se på tv fra sofaen nå... hehe Jeg gjetter 1. januar! ← Takk for positiv tipping!!!! Håper vi får rett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå