Burpen Skrevet 23. november 2006 #401 Del Skrevet 23. november 2006 Skikkelig søte begge de *hva kallaer man dem* dingsene du har bestilt! God bedring med bihulebetennelsen Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 23. november 2006 #402 Del Skrevet 23. november 2006 Skikkelig søte begge de *hva kallaer man dem* dingsene du har bestilt! God bedring med bihulebetennelsen Ha en fin dag! ← Det heter vognrangler/vognpynt begge to. Det ene er en kålorm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 23. november 2006 #403 Del Skrevet 23. november 2006 I natt har jeg sovet mer enn de andre netterne hvertfall.... Det ringte en kar som var interessert i bilen!!! Så nå håper jeg virkelig jeg får den solgt. Er unødvendig med to biler når vi bor så sentralt som vi gjør... men sambo mener det at jeg kommer til å mase om bil allerede utpå nyåret..... men da skal jo jeg være flink til å trille sier jeg.... Kan heller kjøpe oss en liten billig bil senere visst vi absolutt MÅ ha.... jeg tror jeg vil klare meg helt fint uten. begynner å glede meg til desember nå.... må lage ferdig advendtskalenderen til barna. Finne fram julegardinene til kjøkkenet og advenstdtingene.... (men det er nå ennå ei uke igjenn da...) Også er jeg så bekymret hvordan vi skal gjøre det med vogna. har liksom ingen plass å ha vogna inne i huset, og har ikke garage eller utebod... Kan jo bære inn bagen og la bare understellet stå ute, men føler ikke for å la vogna stå slik ute hele tiden selv om den sikkert tåler det. Men som den handye samboer jeg har burde han kunne snekkre en liten bod/vognskur i forbinelse med verandaen vår eller noe. Skal få han til å få ut fingeren nå. jeg håper virkelig jeg ikke føder før termin, men man vet jo aldri, så jeg, eh... VI (er så vandt til å si jeg hele tiden, men nå blir det jo et vi!!!) burde få ut fingeren nå og rydde bort litt ting som må bort, få ombøblert på sverommet slik at vi får grei plass til barnesenga og sete den opp osv. Skal også prøve å få gjennomslag på en ommøblering i stua!!! er så lei slik som ting står nå, også er det for å få bedre plass til babykurven!! Sist gang vi ommøblerte var vel for ca 1,5 år siden. Den ommøbleringa "vant" jeg i veddemål. VI spillte xboks bilspill som han er god til og jeg helt elendig.... visst jeg vant skulle vi ommøblere. Han var jo skråsikker på at jeg kom til å tape. Men når jeg virkelig vil noe så får jeg det til, og jeg klarte å vinne!!! Så da ble det ommøblering!! får kansje prøve meg på en slik på nytt... Gleder meg til kattungene åpner øynene, det skjer vel nå rundt helgen eller til uken!! De er så søte. begynner å tenke at jeg kansje skal pakke sykehusbagen snart.... (men synes det er tidlig....) kan jo finne frem hvilken bag jeg skal ha, og få pakket ned alle babyklærne og slike ting da... Tenk det er bare 5-6 uker igjenn nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 24. november 2006 #404 Del Skrevet 24. november 2006 Bare innom for å se hvordan det hadde gått med deg. Kjempeflott at det var gode nyheter! 5-6 uker går fort, men du er kanskje mer avslappet nå som du vet at det er en som kan ordne opp dersom ting skulle skje litt fort? God bedring med bihulebetennelsen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 24. november 2006 #405 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) ........... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 24. november 2006 #406 Del Skrevet 24. november 2006 *Jippi* Nå har jeg fått solgt bilen min, og til en kjempepris også!!! (får bare akkurat dekket restlånet da, men men..... Føler uansett at jeg har gjort en kjempe deal. Nå må jeg bare klare å leve som billøs da..... samboer sier at jeg kommer til å mase om bil med en gang, Og ja, det kommer jeg sikkert til å gjøre.... men vi klarer oss fint med en bil med litt tilpassning osv. Kan heller kjøpe en billig liten bil til meg senere om nødvendig. Jeg styrer nok alt for mye om dagene enn det jeg egentlig er i form til. Skal prøve å slappe av i helgen nå. Penicilinen begynner vel å virke litt også nå. Må få bakt noen kaker til søndag. Da kommer foreldre og familie på bursdag. Og på mandag må sambo ut på reisejobb igjenn... da blir han hele uken. men men, sånn er det bare i hans jobb. Det er ikke så langt unna da, og visst det skulle skje noe og at jeg føder sååå for tidlig har han mulighet til å komme seg fort hjem til meg m fly. Så da er det greit synes jeg. Men hadde det vært nærmere termin hadde han ikke fått reist. Så da blir det meg og barna her hjemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. november 2006 #407 Del Skrevet 24. november 2006 Også er jeg så bekymret hvordan vi skal gjøre det med vogna. har liksom ingen plass å ha vogna inne i huset, og har ikke garage eller utebod... Kan jo bære inn bagen og la bare understellet stå ute, men føler ikke for å la vogna stå slik ute hele tiden selv om den sikkert tåler det. Men som den handye samboer jeg har burde han kunne snekkre en liten bod/vognskur i forbinelse med verandaen vår eller noe. Tenk det er bare 5-6 uker igjenn nå ← Jag har snickrat ett sånt vagnskjul, det är inte alls svårt (bara man väl kommer igång...) Vårt vagnskjul står i cykelskjulet som bara har tre väggar och är öppet mellan väggar och tak. Vagnen står där inne och vi tar bara in täcket/dynen så länge som det inte är jättekallt - då tar vi in hela dypvogns delen. Riktigt fiffig lösning när man har så liten hall som vi har. 5-6 uker till termin ja... hoppas ni får en trevlig december tillsammans hela familjen och kan förbereda er gott för babyns ankomst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 25. november 2006 #408 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg er sååå trett, skulle gjerne sovet lengre, men kan jo ikke sove bort hele dagen heller da... Ungene holder nå på med sitt, dataspilling og tv. Sambo sover ennda. I går var det en rolig kveld foran tv'en egentlig. Skulle hente jentungen hos ei vennine og da for vi innom butikken og gjorde unna helgehandelen som jeg hadde tenkt å utsette helt til i dag... også spiste vi biff m bernaise, chips og brokkoli!! det var godt, jeg spiser så lite for tiden. Sambo bemerker det også. Husk at det er ikke bare du som skal ha mat.... Deilig å høre ham si det egentlig, han bryr seg jo om magen også nå!! Nå må jeg hive meg rundt å få bakt et par av kakene, så tar jeg resten i morgen. Kjære penicilin, skal du ikke begynne å virke snart.... det tar vel sin tid, er egentlig helt borte i formen ennda... men men. God helg til dere alle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #409 Del Skrevet 27. november 2006 *Jippi* Nå har jeg fått solgt bilen min, og til en kjempepris også!!! (får bare akkurat dekket restlånet da, men men..... Føler uansett at jeg har gjort en kjempe deal. Nå må jeg bare klare å leve som billøs da..... samboer sier at jeg kommer til å mase om bil med en gang, ← Så bra du er fornøyd. Ingenting er bedre enn det. Vi lever kun med en bil... Nå jobber vi rett i nærheten av hverandre, så går stort sett greit. Men for tida jobber han skift, så da blir det litt ekstra tilpassing. Nå har ikke vi barn da. Får se hvordan det blir når den dagen kommer... Sambo bemerker det også. Husk at det er ikke bare du som skal ha mat.... Deilig å høre ham si det egentlig, han bryr seg jo om magen også nå!! ← Så bra, kjempeforbedring. Godt at det har ordnet seg. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 27. november 2006 #410 Del Skrevet 27. november 2006 Så bra at det har ordnet seg for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 27. november 2006 #411 Del Skrevet 27. november 2006 Er så trett for tiden, føler jeg vil sove og sove, men sover egentlig lite... I kveld skal jeg legge meg tidlig!! Gleder meg, I går hadde vi familie her på stedatters bursdag. Det var koselig! Av meg og sambo fikk hun ipod og det falt veldig i smak for å si det sånn!!! Nå er sambo reist på reisejobb, så jeg og barna skal kose oss her hjemme. Jeg og sambo fikk en god prat på senga i gårkveld. Han sier jo ikke så mye og jeg trenger kansje ting litt inn med t-skje.... Ting ordner seg og jeg må se lysere på ting nå, sier han til meg... jeg bekymrer meg nok for mye over sånne dumme bagateller og småting som om hvor i stua kurven skal stå osv osv.... Han vil jo jeg og babyen skal være her hos ham.... Jeg har vært på loftet og fått ned eska med advensttingene. Det er jo ikke før søndag da... men tenkte å ordne til gardinene og vinduet på kjøkkenet nå som jeg føler jeg har litt energi til det! Skikkelig skitvær her nå. det høljer ned og blåser... jeg vil ha vinter og jul... er kommet i julestemmning.... er så koselig med julekos!! Dette blir nok en vanskelig jul med tanke på at jeg skal være flink til å ikke spise for mye søtsaker og brus.... men litt kan man jo unne seg. men det er jo i de siste ukene babyen legger på seg mest også da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 27. november 2006 #412 Del Skrevet 27. november 2006 Godt å høre at alt ordner seg! Jeg tror ikke du behøver å være redd for å spise søtsaker og drikke brus i jula! Du som ikke har gått opp i vekt! Babyen din har sikkert bare godt av å legge på seg litt de siste ukene! Da er det verre med meg, som er nesten 30 uker på vei og har gått opp omtrent 12 kilo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #413 Del Skrevet 27. november 2006 Godt å høre at alt ordner seg! ← signerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 27. november 2006 #414 Del Skrevet 27. november 2006 Godt å høre at alt ordner seg! Jeg tror ikke du behøver å være redd for å spise søtsaker og drikke brus i jula! Du som ikke har gått opp i vekt! Babyen din har sikkert bare godt av å legge på seg litt de siste ukene! Da er det verre med meg, som er nesten 30 uker på vei og har gått opp omtrent 12 kilo... ← Dette med vekta.... kommer jo til å unne meg litt selv om det er jul da.... men selv om jeg ikke har gått opp så mye i vekt til nå, så legger jo babyen på seg... (har jo gått mye opp og ned egentlig de siste ukene, opp 1 kg og ned 1 kg. Nå i uke 35 ligger jeg på +1kg opp fra startvekta. Men magen vokser og vokser.....) Og jeg spiser jo heler tiden når jeg er sulten... Noen er kjempetynne når de blir gravid og legger på seg mye, mens noen er kraftige og legger kansje ikke på seg noe som helst, selv om de får stoor mage osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. november 2006 #415 Del Skrevet 27. november 2006 Ja jeg la på meg enormt mye, tror jeg veide nesten 80 kg jeg, veide bare 51 kg før jeg ble gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ost Skrevet 28. november 2006 #416 Del Skrevet 28. november 2006 Husk at trivsel har mye å si også! Unn deg brus og god mat i jula. Ikke tenk sånn på vekta, - du har en del å "gå på" siden du ikke har lagt på deg til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 28. november 2006 #417 Del Skrevet 28. november 2006 jada, jeg skal kose meg og unne meg litt godt i jula!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 28. november 2006 #418 Del Skrevet 28. november 2006 Opp kl 7 og få ungene til skolen. Litt tungt, men jeg gikk å la meg igjenn etterpå. Spiste frokost sammens med barna først. Lå å sov helt til kl 11. For en liten tur til byen, kjøpte meg en amme bh og et par stoore truser til etter fødselen. Var også innom lekebutikken som skulle sjekke om de kunne bestille den vippestolen fra fisher price som kan gjøres om til gyngestol når barnet blir større. De kunne bestille, men de skulle ikke bestille noen varer ennda De måtte vente til de fikk nok ting å bestille inn, selv om det var mange som hadde vært der å etterlyst akkurat den vippestolen... men hun mente de skulle ha den inne til jul. Visst ikke får jeg bestille over nettet, men det blir litt dyrere. Har jo ennda god tid egentlig.... Ser jo for meg at snuppa ikke blir født før ca 7 januar. Sambo synes det beste er om jeg går overtiden mest mulig, for det kan ikke være morsomt å ha bursdag så nært jul og nyttår liksom. At bursdagen blir litt bortglemt oppi jula på en måte.... Ble helt utslitt av min lille bytur. Jeg er så forsiktig når jeg kjører bilen, den er så stoooor. Hadde jo stasjonsvogn selv da, men denne er jo et monster også skal jeg absolutt parkere i en traaang parkeringskjeller..... også gjelder bare forsikkringen på førere over 24 år... og jeg er bare 23.... fyller jo 24 i januar da, så det er ikke lenge igjenn. Sambi stoler nok bra på meg og mine kjørekunnskaper siden han lar meg kjøre bilen nå. Jeg er jo ekstra forsiktig!! Begynnt å tenke litt på å få pakket sykehusbagen, men de klærne jeg tror jeg vil ha med meg på sykehuset bruker jeg jo her hjemme også.... Tenkt en del på fødeklær. Man kan jo bruke sine egne visst man vil, men hva er mest praktisk?? Nå er jeg kjempetrett og skal legge meg. Må jo tidlig opp å sende ungene til skolen. Må nok ta meg en liten bytur i morgen også, og få ferdig de siste gavene til adventskalenderen!! Er jo start på fredag!! Jordmor ringte meg i dag og lurte på om jeg/vi var interessert i fødselsforberedende kurs. Og det er jeg jo selvfølgelig! Skal dit den 14 desember. Gleder meg nå til fredag da jeg skal på jordmorsamtale ved sykehuset. Må nok begynne å sette meg litt inn i fødsel nå osv. Har jo lest en del på nettet. Og utrolig nok har jeg ikke panikk, ennda... hehe. Er bare litt redd for å revne mye opp. Er bare så evig takknemmelig for at sambo skal være med meg og at jeg slipper å gjøre dette alene!! Men nå må jeg ta kvelden. Gonatt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #419 Del Skrevet 28. november 2006 Har jo ennda god tid egentlig.... Ser jo for meg at snuppa ikke blir født før ca 7 januar. Sambo synes det beste er om jeg går overtiden mest mulig, for det kan ikke være morsomt å ha bursdag så nært jul og nyttår liksom. At bursdagen blir litt bortglemt oppi jula på en måte.... ← Han har nok rett i det, jeg har bursdag 4. januar og det er litt for nærme jul og nyttår. En uke senere hadde vært mye bedre. Det er kjempekoselig å lese dagboka di nå, det virker som du har det så mye bedre, og at dere begge gleder dere til jenta kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 30. november 2006 #420 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) I dag fikk jeg en kjekk bensinstasjonmann til å tanke bilen for meg..... Eh... ja SÅ blond er jeg... tydligvis..... Saken er den at den såkalte million nybilen til sambo som jeg nå får lov å kjøre... (under tvil..?) trengte påfyll med diesel... Det er så mye lys og stasj og ting som piper og sier i fra osv, og jeg aner ikke hvor stor reservetanken er, så jeg torte ikke vente lenger med å fylle. Men selv om jeg aldri har fyllt diesel før (bare vanlig bensin) skulle da ikke det være noe problem. Jeg er faktisk veldig flink til bilting, kan skifte både dekk og olje, lyspærer og masse småting!!! Jeg skrudde av lokket og skulle tanke... med det sa bare klikk og det kom ikke en dråpe ut. jeg prøvde å pakke tuten godt nedi, og dra den litt ut osv osv... neida, ikke en dråpe. det bare stoppet slik som det pleier når man har tanket fullt opp.... Jeg ble ganske så og ringte til sambo for å høre om det var noe slags rart tekninsk dingsteboms eller noe finurlig jeg måtte gjøre først. kansje det var en slags sperre sånn at ikke hvem som helt kunne putte ting i bensintanken... hehe, det var min logiske tanke.... Han svarte heldigvis på tlf og mobbet meg for å ikke klare å fylle diesel.... og at jeg var blond osv osv.... Det skulle da være en enkel sak, bare putte greia inn i hullet å tanke.... men han sa at det kunne jo være noe feil med pumpa da... kunne bare prøve en annen.... Det var en som jobbet på stasjonen som var ute, jeg gikk bort til ham å spurte om det kunne være noe feil med pumpen for jeg fikk ikke fyllt.... han kom bort til bilen for å prøve, han bare vridde den og holdt den i en annen vinkel enn det jeg hadde gjort og dieselen fosset inn!!! så det var nok bare keg som var dum og ikke hadde prøvd nok.... jeg sa jeg kunne overta, men han tilbydde seg å gjøre det. Ble jo en stund siden tanken tar 80 liter og den var heeelt tom.... så da sto vi der da... Huff, jaja. sånn kan det gå Ellers har jeg kjøpt en hvit kosedress på lene v i dag og en silkepysjamas. Liker ikke pysjamasskjortene, bruker bare buksene, de er så gode. Også kom det pakkelapp i posten i dag. Det er den vogn pynten jeg bestillte. Har fått vogn rangla og den var så utrolig fin. men bestillte en sånn kålorm sak også som man kan henge på vogna!! Skal hente den ikveld når jeg kjører stedatter til fotballtrening. Hun har engelsktentamen i morgen, så jeg må fram med kunnskapen min nå for det er så mange ord hun spør om. Er heldigvis ikke sååå lenge siden jeg gikk skole, så jeg er nok en ganske så god hjelper!! Sambo kommer hjem fra reisejobben i morgen kveld. Han må dra tilbake igjenn på mandag da... men men.... gode penger på reisejobbene og han MÅ liksom bare.... han må jo holde seg hjemme etter jul, så han får bare reise litt nå da. I morgen må jeg tidlig opp.... (eller det må jeg jo uansett....) men kan ikek legge meg igjenn etter at ungene er dratt til skolen. Har time på sykehuset kl 8.30 til jordmorsamtale. Håper det er ledig fødeavdelig, slik at jeg får omvisning og får sett der! Har ikke forberedt meg så mye egentlig, får ta det mere som informasjon, få vite hvordan det fungerer på sykehuset her, hvilke valgmuligheter jeg har osv. Blir godt å få vite slike ting, så slipper man å lure på så mye unødvendig. *sukk* føler meg så innmari skikkelig høygravid for tiden.... føler at jeg vagger fra side til siden når jeg går for et syn det må være!!! selv om jeg er på slutten er det jo 5-7 uker igjenn da... ganske lenge egentlig. Tenkte jeg skulle være flink å sette en småkakedeig nå. blir så fort sliten at jeg får begynne nå og ta litt og litt om dagene... men det skal da vel bli jul i huset her også. Endret 30. november 2006 av *Just-Me* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå