Gå til innhold

Voldtekt del 3


Noorgie

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Det slår meg at det er et veldig psyko menneskesyn......

Jepp. Og det er sånne holdninger som skaper voldtektsmenn (og -kvinner).

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du  ha  det  inn med  teskje! Eller kan du rett og slett ikke lese

:roll:

Det samme gjelder begge  veier! Selv om dette  kun er en teoretisk mulighet da mennene er fysisk sterkere enn  damer i de aller fleste  tilfeller.

Takk for at du svarte - poenget var nettopp at i de andre innleggene dine kunne det synes som du mente at det gjaldt ett sett regler for kvinner og ett sett regler for menn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk litt fort - var meg i forrige innlegg.

Jeg ber kun om et klart svar, ikke masse om og men og omstendigheter....

Men kjære vene

Verden er faktisk ikke helt svar /hvitt :roll:

Det er faktisk mye om og men og ulike omstendigheter som alle kan forklare hvorfor noe ender opp som voldtekt. Denne tråden handler om hva vi kvinner kan gjøre for å unngå å bli et billig offer. Og det scenariet jeg har skissert tidligere i tråden er netopp et klassisk eksempel hvor mange jenter går i baret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla:  :tristbla:  :tristbla:  Stakkars stakkars deg....

'

Hvorfor er det synd på meg da?

Jeg er faktisk i stand til å ta vare på meg selv og har faktisk gagnsyn nok når det gjelder mannfolk at jeg ikke gir meg utpå noe jeg ikek kan stå inne for.

Håper du kan si det samme? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og det er sånne holdninger som skaper voldtektsmenn (og -kvinner).

Jøjje meg :legrine:

Glad jeg ble født som kvinne da. Ellers hadde jo ikke dere sovet trygt om natta :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene

Verden er  faktisk ikke helt svar /hvitt  :roll:

Det er faktisk mye  om  og  men  og ulike  omstendigheter som alle kan forklare hvorfor noe ender opp som voldtekt.  Denne  tråden  handler  om  hva  vi  kvinner  kan  gjøre  for  å  unngå å bli et billig offer. Og det scenariet jeg har skissert tidligere i tråden  er netopp et klassisk eksempel hvor mange  jenter går  i baret.

hva er dette for noe??

nei, klart ikke verden er svart/hvit.

MEN - siden du tydeligvis mener at jenter ikke har lov til å ombestemme seg om hvorvidt de vil ha sex i en gitt situasjon eller ikke, så er det faktisk interessant om du mener det samme gjelder for gutter.

Og da er det irrelevant om DU personlig "ikke vil pule på en som ikke vil ha deg".

Ja - det handler om hva kvinner kan gjøre. Saken er den at det er fint lite så lenge noen menn faktisk ikke evner å respektere kvinner.

Vi kan alle bli skuffet over at noe vi hadde håpet på ikke skjer likevel, f.eks. at en skulle fått seg et ligg som ikke ble noe av. Men fra å være skuffet (og kanskje si det/bli sur) og til å ta seg til rette, er det ganske stor forskjell. Det er også ganske stor forskjell på å mene at en ikke skal sette seg i sånne gråsone situasjoner, og til å mene at "gjør du det, så får du skylde deg selv. Da har det ingenting å si at en klart sier fra at en ikke vil - da SKAL du, muligens også med makt".

En del av oss mener faktisk at dette ikke er riktig, BÅDE jenter og gutter skal ha lov til å være "vinglete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'

Hvorfor er det synd  på meg da?

Jeg er faktisk i stand til å ta  vare  på meg selv og har faktisk gagnsyn nok når det gjelder mannfolk at jeg ikke gir  meg utpå noe  jeg  ikek kan stå inne for.

Håper du kan  si det samme? ;)

så fint for deg da.

Håper det også gjelder dine nærmeste - det er nemlig stort sett de som voldtar..... nei, da er det jo din skyld da, for du har jo signalisert noe, så da kan du vel stå inne for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er dette for noe??

nei, klart ikke verden er svart/hvit.

MEN - siden du tydeligvis mener at jenter ikke har lov til å ombestemme seg om hvorvidt de vil ha sex i en gitt situasjon eller ikke, så er det faktisk interessant om du mener det samme gjelder for gutter.

Ja det samme  gjelder sevfølgelig gutter.

Og da er det irrelevant om DU personlig "ikke vil pule på en som ikke vil ha deg".

Ja - det handler om hva kvinner kan gjøre. Saken er den at det er fint lite så lenge noen menn faktisk ikke evner å respektere kvinner.

Det vil altid være  noen menn som ikke respekterer kvinner. Men de aller fleste menn er faktisk såpass oppegående at de tar et nei for et nei. Og det er faktisk en hel del vi kan gjøre som kvinner også for å unngå å bli et offer. Å unnslå det faktum er bare å gjøre oss selv en bjørnetjeneste. Selv om vi er damer har vi lov til å bruke huet ;)

Vi kan alle bli skuffet over at noe vi hadde håpet på ikke skjer likevel, f.eks. at en skulle fått seg et ligg som ikke ble noe av. Men fra å være skuffet (og kanskje si det/bli sur) og til å ta seg til rette, er det ganske stor forskjell. Det er også ganske stor forskjell på å mene at en ikke skal sette seg i sånne gråsone situasjoner, og til å mene at "gjør du det, så får du skylde deg selv. Da har det ingenting å si at en klart sier fra at en ikke vil - da SKAL du, muligens også med makt".

En del av oss mener faktisk at dette ikke er riktig, BÅDE jenter og gutter skal ha lov til å være "vinglete".

I en perfekt verden kunne vi bare være så vinglete vi bare ville alle mann. Du lever kanskje i en slik verden men det gjør ikke jeg. Jeg unnskylder ikke voldtekt selv om dere sikkert er tilbøyelig til å tro det. Å bruke tvang er aldri ok! Men alkohol gir dårligere impulskontroll ( hos begge kjønn) og da må vi bare innse at vinglete "luremus" opptredener kan virke som en rød klut på visse menn.

Som sagt. Man går ikke gjennom harlem men en svær plakat hvor det står "I hate niggers" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjære vene da...

Det er akkurat den holdningen der - at ei jente IKKE har lov til å ombestemme seg, som gjør at veldig mange som blir voldtatt ikke anmelder. De VET at deres oppførsel blir satt under lupen, de vet at mange vil mene at de fikk som fortjent. Sånne som deg, f.eks.

Det handler ikke om å bo i en ideell verden eller ikke, men det handler faktisk litt om hva slags menneskesyn en har. Og det handler om hvorvidt en mener at FORDI ei jente blir med på et nachspiel med flere andre - så har hun signalisert villighet til sex. Det er også en skremmende holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av dere som skriver her bør IKKE fnyse neste gang muslimsk klesdrakt diskuteres, der kvinner skal dekke til hår og kropp for å unngå å friste mannen.

Ja, men siden det kun er kvinner som går helt tildekket så vet jo mannen at det er en kvinne inne i burkaen og bare den tanken kan være nok til å friste mannen. Det er vel derfor at kvinner i enkelte land også sperres inne i tillegg eller må gå ute med verge når de skal gå utenfor døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne som har blitt med en mann hjem, klint med ham og kledd av seg/blitt kledd av, har faktisk full rett til å angre hele greia, reise seg opp og si, sorry, men jeg vil ikke alikevel. Hun har så rett til å kle på seg, gå ut døra og ta en taxi hjem uten å bli voldtatt.

Mannen har rett til å bli sur, men han har ikke rett til å fortsette et samleie med makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne som har blitt med en mann hjem, klint med ham og kledd av seg/blitt kledd av, har faktisk full rett til å angre hele greia, reise seg opp og si, sorry, men jeg vil ikke alikevel. Hun har så rett til å kle på seg, gå ut døra og ta en taxi hjem uten å bli voldtatt.

Mannen har rett til å bli sur, men han har ikke rett til å fortsette et samleie med makt.

ja hun har selvfølgelig rett til å ombestemme seg uavhengig hvor de er i "forspillet".

MEN så lenge noen ( heldigvis et fåtall) ikke makter å ta et nei for et nei så øker jo risikoen for at det skal gå galt jo lengre ut i forspillet hun "venter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne som har blitt med en mann hjem, klint med ham og kledd av seg/blitt kledd av, har faktisk full rett til å angre hele greia, reise seg opp og si, sorry, men jeg vil ikke alikevel. Hun har så rett til å kle på seg, gå ut døra og ta en taxi hjem uten å bli voldtatt.

Mannen har rett til å bli sur, men han har ikke rett til å fortsette et samleie med makt.

:klappe:

men da må hun da for pokker reise seg opp og gå også da, ikke ligge der og etterpå si det va voldtekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne som har blitt med en mann hjem, klint med ham og kledd av seg/blitt kledd av, har faktisk full rett til å angre hele greia, reise seg opp og si, sorry, men jeg vil ikke alikevel. Hun har så rett til å kle på seg, gå ut døra og ta en taxi hjem uten å bli voldtatt.

Mannen har rett til å bli sur, men han har ikke rett til å fortsette et samleie med makt.

Det er jeg fullstendig enig med deg i, men bør mannen forstå det (Og straffes hvis han ikke forsto det) hvis hun likevel gjennomfører samleie uten å verken si noe eller viser noen form for ubehag?

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig enig med deg i, men bør mannen forstå det (Og straffes hvis han ikke forsto det) hvis hun likevel gjennomfører samleie uten å verken si noe eller viser noen form for ubehag?

Jeg synes faktisk ikke det, for man kan ikke forlange at verken fulle eller edru menn skal være tankelesere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig enig med deg i, men bør mannen forstå det (Og straffes hvis han ikke forsto det) hvis hun likevel gjennomfører samleie uten å verken si noe eller viser noen form for ubehag?

Nei, men så er det heller ikke gitt at mannen BURDE visst, mao ikke nødvendigvis straffbart. Det er jo kun der mannen BURDE visst han kan straffes for uaktsom voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men så er det heller ikke gitt at mannen BURDE visst, mao ikke nødvendigvis straffbart. Det er jo kun der mannen BURDE visst han kan straffes for uaktsom voldtekt.

Ja, men når burde han ha visst?

Jeg er generelt imot straffeansvar på områder hvor man burde ha visst når alle forhåndregler er tatt. (Dette kan sammenlignes med en del "uaktsomme drap" i trafikken. Det finnes en hel del saker som har havnet i retten og hvor det er fullstendig på det rene at sjåføren har fått solen i øynene etc., holdt forsvarlig fart osv., men som likevel altså ender med rettsforfølgelse og dom).

Så merkelig det enn kan høres er jeg likevel positiv til at lovbestemmelsene finnes fordi det åpner for at det kan dømmes også i "gråsonene", men uansett hvordan vi gjør det så rammer det enkeltpersoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pentagon i oslo har de en selvforsvarsspray som er lovlig i norge. (det er ikke pepper og tåregass, så vitt jeg vet fordi det rammes av våpenloven). Den koster ca 200 og blinder samtidig som den også farger området som sprayes for lettere gjennkjennelse. Den gir ikke varige men.

Sjekk "Selvforsvarsartikkler" på pentagon.no, den er liten og lett å ha i veska/lomma.

Mulig de har den flere steder også,men det vet jeg ikke.

Man kan jo søke litt på nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg ble gruset ettertrykkelig av opptil flere av moderatorene på den tidligere tråden om voldtekt. Prøver herved på nytt, men denne gangen må det spesielt presiseres at det kun skal diskuteres på generelt grunnlag og alt som kan lukte prosedering i pågående saker skal FULLSTENDIG UTELUKKES I DENNE TRÅDEN. Husk at det heller ikke er snakk om om det er jenter eller gutter som har skyld......

Så til diskusjonen: Hvordan kan kvinner best mulig beskytte seg selv mot voldtekt? Jeg er klar over at veldig mange skjer i hjemmet av egen partner og evt ekspartner, men det vil jeg vi skal utelukke her i tråden.

Man lærer seg nærkamp og har små våpen på lur.

Det hadde også hjulpet om menn hadde fått visse restriksjoner på hvor de kunne bevege seg til visse tider og selvsagt politipatruljer som følger opp dette. Da hadde det straks blitt tryggere i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...