Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

"normal aktsomhet" er noe helt annet enn at offeret får skylden for fobrytelsen!!

Altså: hvis jeg låser døra hjemme når jeg drar, men får innbrudd - da vil ingen si at det er min skyld. Dvs: som offer for innbrudd hjemme hos meg selv når jeg har utvist normal aktsomhet blir jeg ikke mistenkeliggjort.

Derimot : uansett hvilke klær jeg har på meg (kanskje med unntak av burkha...) og uansett hvor edru jeg er, så vil det ALLTID være stor diskusjon om "hva du burde gjort annerledes" om jeg ble voldtatt. Dvs. offeret gjøres iallfall delvis ansvarlig for forbrytelsen.

Det er der forskjellen ligger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som enkelte mener at hvis man er en pen jente, som tiltrekker seg oppmerksomhet, så bør man ikke sminke seg eller kle seg pent. Kanskje man bør ta på seg sekkete klær, ha bustete hår og være usminket. Hvis man alikevel klarer å se sexy ut, så bør man holde seg hjemme fordi man kan tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet. Det går ikke an å legge føringer på hva som er sexy og hva som er "grå mus"- antrekk. Noen mennesker er også mer utadvendt og blir sett av dem rundt seg.

Altfor mange kvinner går hjem fra byen og ser seg over skuldrene fordi noen kan følge etter dem. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det. Nå når jeg har blitt eldre og har bedre råd tar jeg alltid taxi, men som student bodde jeg veldig sentralt og gikk stor sett hjem. Da var jeg alltid lettet når jeg sto innenfor porten i gården hvis det var mørkt ute og lite folk. Hender jeg snakker med guttevenner om sånt, og de har aldri tenkt over at det er skummelt å gå hjem om natta.

Skrevet
"normal aktsomhet" er noe helt annet enn at offeret får skylden for fobrytelsen!!

Altså: hvis jeg låser døra hjemme når jeg drar, men får innbrudd - da vil ingen si at det er min skyld. Dvs: som offer for innbrudd hjemme hos meg selv når jeg har utvist normal aktsomhet blir jeg ikke mistenkeliggjort.

Derimot : uansett hvilke klær jeg har på meg (kanskje med unntak av burkha...) og uansett hvor edru jeg er, så vil det ALLTID være stor diskusjon om "hva du burde gjort annerledes" om jeg ble voldtatt.  Dvs. offeret gjøres iallfall delvis ansvarlig for forbrytelsen.

Det er der forskjellen ligger.

Nå er det jo tilfeller hvor offeret har vært helt uten klær også da ;)

mener du ikke at hun da har utvist grovt uaktsomhet når det for 99 av 100 av oss nettopp betyr en seksuell invitt.

Det blir som å gå gjennom harlem med en stor plakat hvor det står " I hate niggers" på.

Skrevet
Nå er det jo tilfeller  hvor offeret har vært  helt  uten klær  også da ;)

mener du ikke at hun da  har utvist grovt  uaktsomhet når det for 99 av 100 av oss nettopp betyr  en seksuell invitt.

Hvilken del av

-NEI

-Kraftig motstand

-skriking

-bevisstløshet og NULL rekasjon

regnes som en invitt i din verden?

Og hvorfor er det isåfall oftest nødvendig å benytte trusler eller rå makt for å få fjennomført samleiet?

Skrevet
Hvilken del av

-NEI

-Kraftig motstand

-skriking

Og hvorfor er det isåfall oftest nødvendig å benytte trusler eller rå makt for å få fjennomført samleiet?

tror alvorligt talt at ikke en eneste bruker her inne mener det.

Skrevet
Hvilken del av

-NEI

-Kraftig motstand

-skriking

Nå er fakta den at svært mange voldtekter ( ja faktisk de fleste) blir begått av folk man kjenner. Herunder hører også de gråsone voldtektene som ofte kommer i kjølevannet av alkohol og nachspiel.

Blir jeg med en mann på nachspiel så legger jeg meg ikke ved siden av han UTEN en tråd om jeg ikke er litt tent på fyren i utgangspunktet.

Det er dette de fleste oppegående jenter har i mente om de ender opp naken i en seng med en fremmed fyr.

Og ja da er det faktisk en invitt i min verden ;)

Har ingen interesse av å leke "luremus" og er jeg ikke interresert ja da ender jeg heller ikke opp naken i vedkommendes seng heller.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Nå er fakta  den at  svært mange voldtekter ( ja  faktisk de fleste) blir  begått av folk man kjenner. Herunder  hører  også de gråsone voldtektene som ofte  kommer i kjølevannet av alkohol og nachspiel.

Blir  jeg med en  mann på nachspiel så legger jeg  meg ikke  ved siden av han UTEN en tråd om jeg ikke er litt tent på fyren i utgangspunktet.

Det er dette  de fleste oppegående jenter har i mente om de ender opp naken i en seng med en fremmed fyr.

Og ja da er det faktisk en invitt i min verden ;)

Har ingen interesse av å leke  "luremus" og er jeg ikke interresert ja da ender jeg heller ikke opp naken i vedkommendes seng heller.

Så om du skulle ombestemme deg rett etter at du har kledd av deg, så kan han bare ta seg til rette selv om du klart og tydelig sier "nei"?

Skrevet
Så om du skulle ombestemme deg rett etter at du har kledd av deg, så kan han bare ta seg til rette selv om du klart og tydelig sier "nei"?

Det var da fryktelig hvor vinglete man skal få lov å være bare fordi man er jente ;)

Seriøst om jeg skulle ombestemme meg ja så håper jeg at jeg har sett fyren såpass an på forhånd at han nøyer seg med å bli skuffa ;)

Og om jeg mot all fomodning skulle bli voldtatt ja da er jeg faktisk dame nok til å se at jeg viste utrolig dårlig dømmekraft som la opp til det slik jeg gjore.

Anmeldt ham? Nei! da skulle han ha brukt skikkelig brutal vold for at jeg hadde gjort det.

Skrevet
Det var da fryktelig hvor  vinglete man skal få lov å være  bare  fordi man er jente ;)

Seriøst om jeg skulle ombestemme meg  ja så håper jeg  at jeg har sett fyren såpass an  på  forhånd at han nøyer seg  med  å bli skuffa ;)

Og om jeg mot  all fomodning skulle bli voldtatt ja da er jeg faktisk dame  nok til å se at jeg viste  utrolig dårlig  dømmekraft som la opp til det slik jeg gjore.

Anmeldt ham? Nei! da skulle  han ha  brukt skikkelig  brutal vold for  at  jeg hadde gjort det.

men du - snu litt på det .

Hva om det er HAN som sier nei? Hvis han ombestemmer seg etter at dere har havna under dyna og DA sier nei, mener du at du da har rett til å "ta" det du vil ha? Fordi han har jo lagt opp til det selv, og dette var det du forventet, så da må han bare stille opp.....

Eller gjelder andre regler for menn??

Skrevet
men du - snu litt på det .

Hva om det er HAN som sier nei? Hvis han ombestemmer seg etter at dere har havna under dyna og DA sier nei, mener du at du da har rett til å "ta" det du vil ha? Fordi han har jo lagt opp til det selv, og dette var det du forventet, så da må han bare stille opp.....

Eller gjelder andre regler for menn??

Andre får gjøre hva de vil ;)

Jeg gidder ikke å pule en som ikke vil pule meg så mao så forventer jeg ikke at han skal stille opp ;)

Skrevet
Andre  får gjøre  hva  de  vil ;)

Jeg gidder  ikke  å pule  en  som  ikke  vil pule  meg så mao så forventer  jeg  ikke at han skal stille  opp ;)

Du svarer ikke på problemstillingen.

Det gjelder nemlig ikke først og fremst hva du personlig ville gjort - men om det er riktig å pule med en som ikke vil, når h*n ombestemmer seg etter at settingen for sex er laget.

Så jeg prøver igjen: Er det riktig at en gutt har lov til å ombestemme seg, uten å måtte regne med å bli tvunget til noe han ikke vil? og forsåvidt også uten å bli kalt lurepikk eller lignende lite flatterende uttrykk?

Skrevet
Du svarer ikke på problemstillingen.

Det gjelder nemlig ikke først og fremst hva du personlig ville gjort - men om det er riktig å pule med en som ikke vil, når h*n ombestemmer seg etter at settingen for sex er laget.

Så jeg prøver igjen: Er det riktig at en gutt har lov til å ombestemme seg, uten å måtte regne med å bli tvunget til noe han ikke vil? og forsåvidt også uten å bli kalt lurepikk eller lignende lite flatterende uttrykk?

Ja han må gjerne ombestemme seg.

men jeg forbeholder meg retten til å kalle han for lurepikk i samem åndedrag som jeg mener jenter som legger opp til det samme er luremus ;)

Fornøyd nå?

Skrevet

Men mener du at også en mann som sier nei litt sent i prosessen, må REGNE MED at kvinnen tar det hun vil ha fordi hun mener hun har blitt forespeilet dette?

Skrevet
Men mener du at også en mann som sier nei litt sent i prosessen, må REGNE MED at kvinnen tar det hun vil ha fordi hun mener hun har blitt forespeilet dette?

Dersom damen har drukket masse alkohol, sansene generelt er sløve og impulskontrollen ikke er helt på topp og hun attpåtil er typen"maneater "som spiser mannfolk til frokost( les: dårlige holdninger når det kommer til menn lik den motsatte tråden hvor det diskuteres at mannfolk er griser som sender grisemail til hverandre)

Da ligger mannen i detet tilfellet tynnere an enn om han hadde truffet en som som meg som tar et nei for et nei ;)

Gjest Hilde79
Skrevet
Det var da fryktelig hvor  vinglete man skal få lov å være  bare  fordi man er jente ;)

Seriøst om jeg skulle ombestemme meg  ja så håper jeg  at jeg har sett fyren såpass an  på  forhånd at han nøyer seg  med  å bli skuffa ;)

Og om jeg mot  all fomodning skulle bli voldtatt ja da er jeg faktisk dame  nok til å se at jeg viste  utrolig dårlig  dømmekraft som la opp til det slik jeg gjore.

Anmeldt ham? Nei! da skulle  han ha  brukt skikkelig  brutal vold for  at  jeg hadde gjort det.

Vel, DEG OM DET, men det skal andre jenter få slippe!!! Syns det er en urimelighet at det er greit å bli voldtatt fordi man er vinglete! Det var da pokker til skjev "terrorbalanse"

Skrevet
Dersom damen har drukket masse alkohol, sansene generelt er sløve og impulskontrollen ikke er  helt  på topp og hun attpåtil er typen"maneater "som spiser  mannfolk til frokost( les: dårlige  holdninger når det kommer til menn lik den motsatte  tråden hvor det diskuteres at mannfolk er  griser som sender grisemail til hverandre)

Da ligger mannen i detet  tilfellet tynnere an enn om han hadde truffet en som som meg som tar et nei for et nei ;)

Du svarer ikke på problemstillingen!!!

Siden du mener at ei jente som ender i køya med en mer eller mindre ukjent mann må REGNE MED å måtte ha sex med han - om hun vil eller ikke -

MENER DU AT DET SAMME GJELDER NÅR FORHOLDENE ER OMVENDT???

Skrevet

gikk litt fort - var meg i forrige innlegg.

Jeg ber kun om et klart svar, ikke masse om og men og omstendigheter....

Skrevet
Du svarer ikke på problemstillingen!!!

Siden du mener at ei jente som ender i køya med en mer eller mindre ukjent mann må REGNE MED å måtte ha sex med han - om hun vil eller ikke -

MENER DU AT DET SAMME GJELDER NÅR FORHOLDENE ER OMVENDT???

Skal du ha det inn med teskje! Eller kan du rett og slett ikke lese

:roll:

Det samme gjelder begge veier! Selv om dette kun er en teoretisk mulighet da mennene er fysisk sterkere enn damer i de aller fleste tilfeller.

Gjest Hilde79
Skrevet
Det samme gjelder begge  veier! Selv om dette  kun er en teoretisk mulighet da mennene er fysisk sterkere enn  damer i de aller fleste  tilfeller.

Det slår meg at det er et veldig psyko menneskesyn......

Skrevet

:tristbla::tristbla::tristbla: Stakkars stakkars deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...