Holly Hobbie Skrevet 22. juni 2007 #1901 Skrevet 22. juni 2007 Svogeren min var innom med en pakke nå nettopp. Jeg satt og ammet Tiny og svogeren følte seg visst veldig så ukomfortabel for han snudde seg og snakket imot veggen og var ute av døra igjen nesten med en gang Engelskmenn er så rare med denne ammingen sin. Han kunne neppe ha sett mer enn litt av huden på puppen liksom Har heldigvis ikke opplevd slike engelskmenn (eller skotter! ), men tror nok det finnes en del som er som svogeren din. Synes du er kjempeflink som staar paa med ammingen. Etterhvert forsvinner nok problemene, og du kan slappe av og kose deg med det. Tror du er noksaa unik i britisk sammenheng, har inntrykk av at de fleste her borte gir opp med en gang et lite problem dukker opp (mye mindre problemer enn de du har/har hatt). Ha en fin helg!
Mrs N Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #1902 Skrevet 22. juni 2007 Ja, legen min sa at kun 20% ammer etter barnet er 2 uker gammelt Jeg tror det er ren stahet som er årsaken til at jeg fremdeles holder på
Mrs N Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #1903 Skrevet 22. juni 2007 Åå.. melkespreng! Lillemannen fikk mat klokka 5, litt påfyll klokka halv åtte (3-5 minutter på puppen) og han sover fremdeles Jeg tror jeg må ha meg en prat med han. Neste gang han plutselig bestemmer seg for å hoppe over 3-timersmatingen så vil jeg gjerne ha beskjed på forhånd sånn at jeg får pumpet
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2007 #1904 Skrevet 23. juni 2007 Nei MrsN jeg likte ikke sånne skjold. Men se her. Jeg brukte de mellom amming når jeg var hjemme. Du får jo litt "struttepupper" kan du si;) så jeg følte ikke for å bruke de ute blandt folk. Men de funker altså. Det er et eller annet de inneholder, ikke vet jeg hva. Men de er verdt prisen sin. (Jeg fikk de anbefalt på sykehuset her jeg, og fikk med meg et par gratis.)
smile Skrevet 23. juni 2007 #1905 Skrevet 23. juni 2007 Du må isåfall ikke gå med disse skjellene hele tiden. Ei venninne av meg gjorde det og hun fikk sopp for det ble så tett! Det må luftes innimellom!
Mrs N Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #1906 Skrevet 23. juni 2007 Ah, sånn ja. Har sånn og, men har aldri kommet så langt som å prøve det. Nå går ammingen bra da. Har ikke noe problem med å få han til å ta tak. Vi sliter litt med å få nesa ut av brystet, men jeg tror det har mest med at han er så liten og puppen er så stor (de este jo ut til 85E ) så det tror jeg løser seg selv etterhvert. Vi koser oss i hvert fall masse med ammingen. Har overhodet ingen smerter i brystet ved amming (faktisk så kiler det mest ) og jeg gruer meg ikke lenger til han må få mer mat. Nå venter jeg bare på at det såret på venstre bryst skal få gro. Det virker som om at det gror mye bedre når det får lov til å unngå all kontakt med klærne mine. Det ser allerede bedre ut i dag synes jeg. I går så sov han som sagt over 4 timer. La han igjen klokka halv 2 (litt vond luft i magen så det tok litt tid å få han i seng) og våknet ikke igjen før nærmere 7 Det må være bra med fett i den morsmelka ja Regnskapsføreren min ble ferdig med fjorårets regnskap i går og jeg har visst tjent 35 000 kr mer i fjor enn året før Jeg jobbet kun 10 måneder i fjor så det er jo bra Må betale 9000 kr mer i skatt da. Jeg synes det er skikkelig surt å overføre nærmere 50 000 kr i skattepenger to ganger i året Men nå som mitt regnskap er klart så kan vi endelig begynne med lånet på huset. Mannen var og ordnet det i går og kom hjem med en bunke med papirer som jeg må skrive under på. Skumle greier! Følte meg plutselig så veldig "voksen med masse ansvar"... 22 år, gift med 1 barn, 2 biler, 3 katter og et huslån på 3,2 millioner kroner
Mrs N Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #1907 Skrevet 23. juni 2007 Nå har han sovet siden klokka 13 Synes godt han kan sove 5+ timer i strekk om natta i stedet for midt på dagen
Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2007 #1908 Skrevet 23. juni 2007 Litt av et dovendyr du har skaffet deg! Det er herlig naar de er vaakne, og himmelsk naar de sover. Saa flott at ammingen er kos naa! Husker saa godt at jeg var sikker paa at det alltid kom til aa gjoere vondt, men plutselig en dag var det ikke vondt lenger. Skal dere flytte, forresten?
Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2007 #1909 Skrevet 23. juni 2007 Tittelen paa dagboken din er litt utdatert... ikke at det gjoer noe for meg, altsaa.
Gjest kinny Skrevet 23. juni 2007 #1910 Skrevet 23. juni 2007 3,2 mill?! Skulle ønske jeg hadde "råd" til et slikt lån. Da hadde vi kanskje ikke sittet med en leilighet på 50 kvadrat og venter på at det rette huset til ca en mill skal dukke opp.. *sukke* er ikke godt betalt å være kokk. MEN: tipper at dere gleder dere til å komme inn i nytt hus Må være helt himmelsk å kunne gå rundt i et stort hus og tenke at "dette er mitt"
Mrs N Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1911 Skrevet 24. juni 2007 3,2 mill er mye ja. Men det er et stort hus (3 etasjer, 6 soverom og 3 bad som sagt) i byens beste område med de beste skolene, 2 minutter unna jobben til mannen. Og vi tjener nærmere 1 mill til sammen i året da Ja, vet at tittelen er litt utdatert, men har fremdeles ikke kommet på noe smart å kalle dagboken. Jeg burde vel også ha flyttet dagboken Skjønner meg ikke på det venstre brystet. Halve brystet er kjempehardt, akkurat som melkespreng, men melkeproduksjonen har falt noe enormt (får ut kanskje 40 ml med pumpa) :klø: Brystet er ikke vondt å ta i, og jeg har ingen andre symptomer på brystbetennelse. Lurer på om det er mulig å skade brystet og at det var det jeg gjorde når jeg lå på det den dagen? Når jeg ammer ham på det så blir det litt mindre hardt, men jeg må gi han det andre brystet også for det er ikke nok melk i det tydeligvis. Rare greier disse puppene
Mrs N Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1912 Skrevet 24. juni 2007 Tenk at Tiny er 1 måned gammel i dag! Dagene flyr forbi! Må gå og bake kake jeg
Frida Frosk Skrevet 24. juni 2007 #1913 Skrevet 24. juni 2007 Så bra at ammingen går bedre. Imponert over at du ikke har gitt opp, men det ser ut til at du får lønn for strevet da hevrtfall.
smile Skrevet 24. juni 2007 #1914 Skrevet 24. juni 2007 Det er godt når ammingen faller på plass ja. Å skrive under på lån er litt sånn skummelt og plutselig er en så voksen liksom...
Mrs N Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1915 Skrevet 24. juni 2007 Nå har jeg skrevet under på lånet Skrev feil over. Huset er verdt 3,2 mill, men lånet er på 2,5 Litt sår rundt brystvorta på ene brystet nå, men regner med at det er fordi han ikke har ammet så mye på det før.
Eeyore Skrevet 24. juni 2007 #1916 Skrevet 24. juni 2007 Så bra at ammingen går bedre Når skal dere flytte da?
iss Skrevet 24. juni 2007 #1917 Skrevet 24. juni 2007 Er det vevet i puppen som føles hardt? Da virker det som det kan være en betennelse i den, for ellers skal puppen være myk. Enten betennelse eller tette melkeganger..
Mrs N Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1918 Skrevet 24. juni 2007 Er ikke sikker på flyttedato ennå faktisk. Venter enda på alt papirarbeidet Ja, jeg tror det er brystvevet som er hardt. Men det kjennes ikke spesielt ømt eller sårt og det har gradvis blitt litt bedre siden begynnelsen av uka, men melkeproduksjonen har altså gått ned. Kan det være at melka samler seg opp uten at det har blitt betennelse? Lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen i morgen. De må jo kunne kjenne hva det er for noe? :klø:
iss Skrevet 24. juni 2007 #1919 Skrevet 24. juni 2007 Hmm.. virker som om du ikke får tømt brystet ordentlig, og det skal man altså.. Hvis det er tette melkeganger så kan det være du trenger den nesesprayen som jeg har, den letter diegivning heter det Syntocinon. Rart du ikke har fått den pga betennelsen du har..
Mrs N Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1920 Skrevet 24. juni 2007 (endret) Prøvde å få han til å tømme brystet nå (la meg i senga og fikk haka hans imot den siden av brystet som er hardt), og det virker som om at han tar ut alt som er i det (han blir skikkelig irritabel på slutten og det virker som om at det er fordi det er tomt - han må få påfyll fra det andre brystet innen 1 time), men likevel er det ganske hardt på ene siden. Det rare er jo at jeg ikke har andre symptomer på brystbetennelse. Føler meg ikke feberaktig eller uvel :klø: Skal bestille time hos legen i morra tror jeg. Fikk ikke noe tilbud om den nesesprayen nei. Skal spørre i morra Endret 24. juni 2007 av Mrs N
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå