Eeyore Skrevet 8. juni 2007 #1801 Skrevet 8. juni 2007 Så legen menta at han ikke trengte å klippe tungebåndet?
iss Skrevet 8. juni 2007 #1802 Skrevet 8. juni 2007 Måtte du kaste melka pga brystbetennelsen???? Overalt hvor jeg har lest har det stått at man fint, og med fordel, kan amme selv om man har betennelse. For betennelsen sitter ikke i melka men i vevet.. Har du rødt bryst med klumper i? Åssen antibiotika har du fått? Jeg har den Appocillin eller hva den heter.. Legen tok ikke baterieprøve som jeg har lest at de bør da.. Men jeg har startet på den i kveld og håper betennelsen forsvinner snart..
Mrs N Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #1803 Skrevet 9. juni 2007 Legen mente det ikke var nødvendig å klippe nei, men vi får heller se hva som skjer når han kan ammes igjen. Han mente at det var best å kaste den melka ja. Mente jeg hadde en bakterie i melka og at det var derfor Tiny hadde hatt så dårlig mage i det siste. Har ikke rødt bryst nei. Har en side av brystet som er ganske ømt, så dette er nok bare starten på en brystbetennelse. Jeg har fått noe som heter flucloxacillin. Er det vanlig at babyer noen gang gulper opp et helt måltid? I går og i dag tidlig gulpet han opp omtrent alt han spiste. Måtte bytte på både han, mannen og senga Litt bekymret for om det er noe galt med magen hans når han gulper opp så mye, rett etter måltidet.
iss Skrevet 9. juni 2007 #1804 Skrevet 9. juni 2007 Har kommet endel gulp her og de siste dagene, trolig kombinert med at hu nå får te. Men jeg vet jo ikke hvor mye hun spiser i forhold til hva som kommer opp!
Mrs N Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #1805 Skrevet 9. juni 2007 Sant det. Her kom det såpass masse at det ikke kan ha vært mye igjen i den lille magen hans. Men fikk i han litt mat etterpå og nå sover han søtt så stoler på at det ikke var noe alvorlig Har nettopp ryddet masse, satt på en del maskiner med klær, tømt søppelbøttene og har kokt alle flaskene og pumpene. Klarte å amme han i 5 minutter i dag på høyre bryst. Kom til å tenke på denne soppkremen etterpå og vet ikke om jeg bør amme ham når jeg bruker denne. Det står liksom "til utvortes bruk" på den, så jeg vet ikke hvor lurt det er at han blir ammet når jeg bruker den? Kan hende jeg kan overtale mannen om å gå på apoteket og spørre farmasøyten om det er trygt å bruke kremen når man ammer. Men hvorfor skulle legen gitt meg en krem som ikke er trygg? Det står derimot på nettet (bl.a. her at den ikke bør brukes i munnen, og han vil jo få den i munnen hvis jeg har den på brystvortene? :klø: Svært så komplisert denne ammingen skal være
iss Skrevet 9. juni 2007 #1806 Skrevet 9. juni 2007 Amming ER virkelig komplisert! Men forhåpentligvis så går det seg til etter litt innkjøring Jeg vet ikke med den kremen jeg!
Mrs N Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #1807 Skrevet 9. juni 2007 Ja, håper på det Mamma kommer tirsdag kveld så da kan hun helt sikkert hjelpe meg. Er glad han fremdeles er interessert i puppen jeg. Hadde jo vært dumt hvis han ikke ville ta den nå som han har vært på flaske et par dager. Tok et morsomt bilde av Tiny i dag. Han sover i sånne morsomme stillinger for tida
Mrs N Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #1811 Skrevet 10. juni 2007 Han er ikke så verst nei Fikk sovet 7 timer i strekk i natt! Jeg følte meg ganske dårlig i går kveld så gikk og la meg rundt klokka 23 og mannen tok seg av han helt til klokka var 6 i dag tidlig Det må være den eneste fordelen med å gi han MM på flaske. Prøvde å amme han i dag tidlig, men hadde egentlig for mye melkespreng. Jeg har en følelse av at han begynner å miste interessen for puppen og foretrekker flaska. Ikke kan jeg amme han 100% heller, ikke før den soppinfeksjonen er borte. Bare det å bruke pumpa får brystvortene til å kjennes ut som om de brenner Tror barselstårene har kommet litt på etterskudd her i huset. Har i alle fall vært ordentlig deprimert og snufsete det siste døgnet. Mest av alt pga denne ammingen. Synes det er fryktelig urettferdig at alle andre får til amming bare ikke jeg, og at jeg klarte å få brystbetennelse OG sopp. Vet jo at det ikke spiller noen rolle om han får MM på flaske eller bryst, men hadde virkelig sett frem til å amme. Har kjøpt ammepute og ordnet en ordentlig stol på barneværelset. Hadde ikke tenkt at jeg skulle måtte dra til butikken og kjøpe morsmelkerstatning liksom Nei, huff... Føler meg bare litt mislykket som mor. Man vil jo bare det aller beste for de små.
Holly Hobbie Skrevet 10. juni 2007 #1812 Skrevet 10. juni 2007 Ikke gi opp! De foerste ukene ER vanskelige, hvertfall for veldig mange. Husker jeg hadde masse smerter de to-tre foerste ukene, og ammingen var egentlig bare styr. Men jeg er saa glad for at jeg holdt ut, for etter at innkjoeringsproblemene forsvant er det saa kos og ikke minst lettvint aa bare ta frem puppen for aa mate. Ogsaa alle helsefordelene, selvsagt. Men jeg skjoenner godt at ammingen mest er kjip akkurat naa. Du faar bare ikke gi deg, selv om Tiny kanskje mister litt interessen for puppen en liten stund saa er jeg sikker paa at interessen kommer tilbake hvis du fortsetter aa tilby puppen naar du kan. God bedring med betennelsen og soppen!
Gjest kinny Skrevet 10. juni 2007 #1814 Skrevet 10. juni 2007 DESSUTEN er det INGEN som klandrer deg for at du bruker MME. Du er ingen dårlig mor alikevel Er flaskebarn selv, og jeg har aldri hatt noen problemer. tvert imot Må bare få frem poenget mitt at det er ingen tvang å amme! Skjønner godt at du vil det, pga alle fordelene.. Men får du det ikke til, så ikke fortvil. Det er mange flaskebarn der ute som har det like fint som de som får MM. (når jeg skriver flaskebarn, mener jeg seff "MME-barn". ) Håper du har hatt en fin helg i
Holly Hobbie Skrevet 10. juni 2007 #1815 Skrevet 10. juni 2007 Leste nettopp det du skrev paa graviditetsforumet ang. tungebaandet hans - da skjoenner jeg at det er ekstra vanskelig aa amme. Haaper det ordner seg, og om han ikke faar til aa ta brystet saa haaper jeg du ikke faar daarlig samvittighet om du maa gi tillegg, for det er absolutt ikke din skyld! Ogsaa haaper jeg at legene vil revurdere om de kan klippe tungebaandet hans. Kanskje Bupa kan hjelpe?
Frida Frosk Skrevet 10. juni 2007 #1816 Skrevet 10. juni 2007 Så kjedelig at det skulle bli så mye styr med ammingen for deg da. Håper det ordner seg etterhvert. Ikke uvanlig med litt startvansker nei, men moro er det ikke.
angelou Skrevet 11. juni 2007 #1817 Skrevet 11. juni 2007 Innom med en . Du må jo ikke føle deg som noen dårlig mor bare fordi ammingen sliter litt, det er jo bare slik det er, og så satser vi på at det går seg til etterhvert
Mrs N Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #1818 Skrevet 11. juni 2007 Dere er snille dere Har prøvd flere ganger å amme i dag, men klarer ikke å få nok av det brune inn i munnen på han. Har sett på flere ulike "ammevideoer" og har prøvd flere ulike stillinger og teknikker, men når jeg ser på leppene hans så er ikke underleppen bøyd utover sånn som de sier den skal være. Han dier i kanskje 2 minutter også begynner han å sovne. Det er jo tydelig at han ikke får inn nok av brystet til å få nok melk ut, men jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør galt :klø: Første dag alene med Tiny i dag da mannen er tilbake på jobb. Har gått greit egentlig. Han var våken i 2-tiden og deretter klokka 6 og klokka 9. Kunne godt ha tenkt meg en liten ettermiddagslur, men han ligger bare og gløtter nedi kurven sin nå siden han fikk mat klokka ett I natt måtte jeg flytte på han flere ganger fordi han har funnet ut hvordan han flytter seg sidelengs i senga. Jeg legger han i midten men etter en time så ligger han helt imot sprinklene med ene armen ut gjennom sprinklene og nesen trykt opp mot senga
Mrs N Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #1819 Skrevet 11. juni 2007 Ringte nettopp arbeids/trygdekontoret for å høre om de ikke snart er ferdige med min søknad om permisjonspenger. De har visst først nå begynt å behandle søknaden (14 uker etter de mottok den, vanlig behandlingstid er 8 uker) og jeg ville få svar om 7-10 dager Det betyr at jeg faktisk begynner å jobbe før jeg en gang vet om jeg får permisjonspenger. Fikk vite litt mer om disse Keeping in touch-dagene deres. Hun sa at jeg kan jobbe 10 dager i permisjonstiden uten at dette gikk ut over permisjonspengene mine. Det er visst ikke noen grense for hva man kan tjene så det passer meg ypperlig. Da begynner jeg på mine Keeping in touch-dager på mandag også ringer jeg dem uka etterpå og sier at jeg vil begynne å arbeide igjen på fulltid. Man må jo presse ut så mange penger av staten som man kan
iss Skrevet 11. juni 2007 #1820 Skrevet 11. juni 2007 Ikke alltid Skjønningen klarer å få underleppa sånn som på bildene heller, men noen ganger går det. Aner ikke hva jeg gjør når det går
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå