Mrs N Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #1781 Skrevet 6. juni 2007 Jada, og i andre deler av dette landet også. I USA klipper de bare båndet, det samme kan du få gjort i Norge vet jeg. Men i denne delen av England mener de at så lenge det ikke vil påvirke ungens evne til å snakke så er det ikke nødvendig å gjøre noe med det, til tross for at ammingen nesten er garantert å mislykkes. Nå har jeg pumpet ut 80 ml. Håper på å få 80 ml til om en time. Tiny har rotet sånn med ammingen de siste to dagene at melkeproduksjonen har gått ned, spesielt på høyre pupp. Men et par dager med pumpa vil forhåpentligvis øke produksjonen igjen.
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1783 Skrevet 7. juni 2007 Eeyore Nå er jeg tre flasker fremfor Tiny. Har klart å få tre flasker med 80 ml i kjøleskapet og skal akkurat til å pumpe mer. Men har fått et litt merkelig problem... Jeg kan pumpe 60-80 ml fra venstre pupp i løpet av 5 minutter, men det tar meg 20 minutter å få ut 40 ml fra høyre :klø: Hva gjør man for å øke produksjonen i den ene puppen tro?
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1785 Skrevet 7. juni 2007 Ja, prøvde det i går. Men jeg synes at det kommer så lite ut om gangen. I den venstre så fosser melka ut liksom, mens på det høyre er det bare en stakkarslig liten stråle
Skrållan Skrevet 7. juni 2007 #1786 Skrevet 7. juni 2007 Innom og sniker litt jeg... Gratulerer så mye med lille Tiny! Det med at du får ut mest melk på venstre pupp, er veldig vanlig. Var/er sånn hos meg også, og jeg fikk høre at det er fordi hjertet ligger på venstre side, og derfor er det bedre gjennomstrømming på den siden. Var mere også, men ammetåka har gjort at jeg har glemt det! Jeg har bestandig hatt mindre melk i høyre pupp enn venstre i allefall, og det vises veldig godt når jeg pumper. På venstre kunne jeg få ut 150 ml på null komma niks, men på høyre kom det fattige 70 ml... Dette var på tiden da jeg pumpa mye, altså ukene etter fødsel. Du får bare fortsette å pumpe, og prøv å pump litt mer på høyre enn på venstre. Det skal få opp produksjonen din. Har dere ammete der du bor? Det har gjort underverker på produksjonen min i allefall! Lykke til!
angelou Skrevet 7. juni 2007 #1787 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har ikke så mye å bidra med i ammediskusjonen jeg, men stikker innom og hilser på likevel
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1788 Skrevet 7. juni 2007 angelou Takk for tips om ammete Skrållan. Skal se om jeg finner noe lignende her borte. Visste ikke at det var vanlig med mer melk på venstre side... Blir ikke venstre pupp større enn høyre da? Nå får jeg ut rundt 90 ml til sammen i løpet av 10 minutter. Dette er en økning fra 40 ml for et par dager siden så er ganske fornøyd med det. Håper på å få ut over 60 ml fra hver pupp innen slutten av uka. Prøver å pumpe hver 2. - 3. time nå, tror det skal være nok.
Skrållan Skrevet 7. juni 2007 #1789 Skrevet 7. juni 2007 Jovisst blir venstre litt større enn høyre, men det er ikke sånn at det er noe alle andre ser! Sambo ser ikke størrelsesforskjellen min, men jeg ser den veldig godt selv!
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1790 Skrevet 7. juni 2007 Det hørtes betryggende ut Hvor ofte bør man pumpe forresten? Noen bøker sier 2 timer, noen sier 3-4. Da er dato for slutten på permisjon satt. Siden vi flytter så snart og permisjonspengene her er en vits så må jeg begynne å jobbe igjen 18/06. Har allerede planlagt et stort prosjekt som skal starte 18. og vare helt frem til 20/07 så det er flott! Blir litt kjipt å starte jobb igjen så snart, men det koster penger å ha et hus med 6 soverom
Skrållan Skrevet 7. juni 2007 #1791 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ville ha pumpa hver 2. time, om det er for å få opp produksjonen. Etterhvert hadde jeg gått ned til hver 3.-4. time!
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1792 Skrevet 7. juni 2007 Skal prøve på det Føler meg så elendig for tida. Frysninger og følelse av at jeg har feber. Tror jeg må dra til legen og få sjekket om jeg har fått betennelse i selve brystet. Brystvorten på venstre side har en sprekk i seg og den er ganske hvit, vet ikke om det er et symptom på noe? Leste på en nettside om ei dame som hadde en unge med stramt tungebånd og hun klarte å bryte båndet selv med lett massasje av tungebåndet. Det var visst ikke ubehagelig eller smertefritt for ungen og etterpå kunne hun amme som normalt. Skal spørre helsesøster i morgen om det er noe vits i å prøve det hvis hun ikke kan klippe båndet.
iss Skrevet 7. juni 2007 #1793 Skrevet 7. juni 2007 Har du noe rødt område på brystet? Kjenn godt etter og kjenn om det er noen kuler der... Det er det som kjennetegner brystbetennelse, + at det blir varmt over området som er betent.. Mine vorter har blitt hvitere etter ett par uker... Lysere i fargen lissom. Har Tiny hvite flekker på innsiden av kinnene da? Da kan det være sopp...
Pasha Skrevet 7. juni 2007 #1794 Skrevet 7. juni 2007 har dere "bestilt" barnehageplass enda da? leste i dag om at britiske foreldere kan betale opptil 10 000 kr i depositum allerede før barnet er født for å få barnehageplass der de ønsker.. andre betaler tom i flere barnehager.. det er jo litt sykt da synes jeg..
Eeyore Skrevet 7. juni 2007 #1795 Skrevet 7. juni 2007 Begynne å jobbe allerede Men du har vel hjemmekontor du eller? Uff, stakkars, må bli mye styr uansett... Lykke til da
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1796 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Har en anelse til en liten klump på venstre bryst, hele området rundt er ømt men det er ikke rødt? Har ikke sjekket om han har noen hvite prikker men skal se etter det ved neste mating Barnehageplass nei. Har ikke tenkt å ha han i barnehage før han er over 3 år og da bare et par dager i uka. Det koster flesk å ha barna i barnehage her i landet, spesielt i det området vi skal flytte til (det er det området av byen med de beste skolene og barnehagene). Har heller tenkt litt på dette med en au pair. Kan være nyttig for at han skal lære seg norsk og de koster bare rundt 3000 kr i måneden (omtrent det samme som hva det koster i uka for 5 fulle dager i barnehagen). Har hjemmekontor ja. I det nye huset vil jeg faktisk få et helt eget rom som kontor, ikke et kontor/gjesterom Ser ikke så veldig frem til å begynne å jobbe igjen, men samtidig skal det bli litt godt å få komme tilbake til en vanlig rutine igjen. Vi må selvfølgelig dele jobben med nattematingen sånn at i hvert fall én av oss får mer enn 4 timers søvn en gang i blant. Problemet er bare at mannen ikke våkner av Tiny (han skriker nemlig ikke, bare ligger og småpludrer med seg selv) så jeg må liksom våkne uansett Endret 7. juni 2007 av Mrs N
Vingedama Skrevet 7. juni 2007 #1797 Skrevet 7. juni 2007 Hvordan oppdager man et stramt tungebånd?? Pumper hver 3. time, etter mating. Føler at det er for ofte og at jeg har begynt å tørke ut... Det går stadig nedover med ml. Lå på 100 ml for ei uke siden. Nå klarer jeg plutselig ikke 60 ml engang
Mrs N Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1798 Skrevet 8. juni 2007 Du kan se at ungen har et stramt tungebånd. Tiny kan ikke strekke tunga lengre ut enn til begynnelsen av underleppa Hvis melkeproduksjonen går ned så må du jo pumpe oftere? Har du prøvd hver 2. time? Fikk ut 150 ml i dag tidlig jeg
Mrs N Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1799 Skrevet 8. juni 2007 Helsesøster har vært her og hun var veldig interessert i å hjelpe oss å få tungebåndet hans klippet. Hun sa vi kunne begynne med fastlegen min, hvis ikke så kunne hun skrive brev til barnelegen vi så på sykehuset. Skal til legen nå i ettermiddag. Hun mente at jeg måtte gå inn før det utviklet seg til fullstendig brystbetennelse. Jeg visste ikke at man faktisk hadde krav på å komme inn til legen samme dag når man har et lite barn, men man har visst det. Så ringte legekontoret og har fått time klokka 14
Mrs N Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1800 Skrevet 8. juni 2007 Da har vi vært hos lege. For et styr! Har brystbetennelse i det venstre brystet så har fått antibiotika for det. Så har jeg soppinfeksjon på begge brystvortene, og har fått canestenkrem for det Legen mente at det var en kombinasjon av et noe stramt tungebånd og mine såre brystvorter som gjorde at Tiny hadde problemer med å få rett grep. Han mente derimot at JM på sykehuset hadde overdrevet det litt og at straks brystvortene hadde kommet seg så skulle jeg bare prøve å amme igjen. I mellomtiden må jeg pumpe begge brystene, men kaste all melka fra venstre bryst. Det var visst årsaken til at han hadde en så dårlig mage i natt og de siste dagene (i går gulpet han bare opp melka hele tida). Siden jeg bare får ut rundt 40 ml fra høyre bryst så må han få litt mer MME enn hva jeg helst vil gi ham, men det får heller bare gå. Gleder meg til jeg kan prøve å amme ham igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå